Nem dessert med frosne bær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2010

oo

jeg lavede denne her sidste vinter med brombær, men man kan sikkert også bruge andre bær http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=18514 den er supergod til varm chokoladekage eller is og man kan godt reducere opskriften en smule, for man får et STORT sylteglas ud af de mål her!

ellers må du komme hjem til mig og brygge saft, jeg har lige investeret i min egen saftgryde efter at have brugt min venindes sidste år - for hernede har vi massevis af bær

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

Valle81

kitty skriver:

Jeg har fryseren fuld af frosne bær - jordbær, hindbær og bærsymfoni. Og jeg har lavet så mange smoothies, at det står ud af ørene på mig.. Er træt af det!

Nu får vi gæster i morgen, og tænkte jeg kunne trylle en nem dessert med de frosne bær...

Kom med Jeres bedste bud på, hvad det kunne være!

Åhh, nu skal du høre:0)

Stor marengsbund

Vanillieis

Flødeskum

Pisker flødeskummen godt stiv - gerne med lidt flourmelis. Vender bærene i.

Du kan først tilberede helt lige inden servering.

Oenpå marengsbund lægges tykke skiver is og ovenpå pynter du flot og godt med flødeskumsbærblanding.

SMAGER HIMMELSk:0)

Anmeld

4. august 2010

Snefnug1984

kitty skriver:

Det er en god idé, men kan jeg finde ud af det...

Har du en opskrift på en nem tærtedej?

Vil du gøre det nemmest for dig selv, så lav den med smulderdej. Det er blot smør, hvedemel, sukker og måske havregryn, hvis du har det. Det gør den lidt mere sprød. Du kan evt. tage udgangspunkt i denne:

150 g smør
125 g mel
75 g sukker og ca 1 dl havregryn

Så gælder det bare om at smuldre det hele sammen så det ligner en omgang franskbrødskrummer

Anmeld

4. august 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

jeg lavede denne her sidste vinter med brombær, men man kan sikkert også bruge andre bær http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=18514 den er supergod til varm chokoladekage eller is og man kan godt reducere opskriften en smule, for man får et STORT sylteglas ud af de mål her!

ellers må du komme hjem til mig og brygge saft, jeg har lige investeret i min egen saftgryde efter at have brugt min venindes sidste år - for hernede har vi massevis af bær

Årh, det skal helt sikkert prøves!!! Ved ikke om det bliver til i morgen, men den ryger i gemmebogen!

Saftkoger er en god ting. Vi koger af blommerne fra haven, og det smager vidunderfuldt God investering!

Anmeld

4. august 2010

oo

kitty skriver:

Årh, det skal helt sikkert prøves!!! Ved ikke om det bliver til i morgen, men den ryger i gemmebogen!

Saftkoger er en god ting. Vi koger af blommerne fra haven, og det smager vidunderfuldt God investering!

åh ja, der stod det mest eminente blommetræ i haven inde ved siden af, men det har de fældet mens de har lavet ombygning jeg plejede ellers at stjæle blommer derinde om efteråret (altså der har ikke boet nogen mens vi har boet her!! så det er ikke sådan at jeg har stjålet eller noget...ikke rigtigt )

Anmeld

4. august 2010

otlitrom

JordbærBlomst skriver:

Vil du gøre det nemmest for dig selv, så lav den med smulderdej. Det er blot smør, hvedemel, sukker og måske havregryn, hvis du har det. Det gør den lidt mere sprød. Du kan evt. tage udgangspunkt i denne:

150 g smør
125 g mel
75 g sukker og ca 1 dl havregryn

Så gælder det bare om at smuldre det hele sammen så det ligner en omgang franskbrødskrummer

Det har jeg altsammen i mit køkkenskab! Det er jo klasse! Tak! Og det med at smuldre noget sammen, det burde jeg kunne finde ud af.

Hvornår kommer jeg bær i? Og hvor længe i ovnen?

Anmeld

4. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jamen så må jeg hellere lave det Jeg har fri i morgen alligevel, så jeg ka nå et par forsøg, hvis det går galt

Har du en god opskrift?

Her er den jeg snakkede om. Synes den er ret god. Som andre skriver kan du erstatte lidt af melet med havregryn. Det har jeg dog aldrig selv gjort.

Glemte forresten at der også skulle hyldebærsaft i flødeskummen, men det er jo en lille ting ekstra.

I opskriften bruges der friske bær, men jeg brugte frosne. Det fungrer fint! Velbekomme

http://aniston.dk/laekker-jordbaerkage.13202.ahtml

Anmeld

4. august 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

åh ja, der stod det mest eminente blommetræ i haven inde ved siden af, men det har de fældet mens de har lavet ombygning jeg plejede ellers at stjæle blommer derinde om efteråret (altså der har ikke boet nogen mens vi har boet her!! så det er ikke sådan at jeg har stjålet eller noget...ikke rigtigt )

Vi har tre store træer, hvor grenene går helt ned i græsset, fordi de er så tunge af blommer. Så spørger du mig om blommer i efteråret, så har jeg nok næremere denne mine fordi jeg har spist så mange

Og du har da bare lånt lidt Ærgeligt at træet er væk!

Anmeld

4. august 2010

lululupo

Alexis skriver:

Synes noget af det nemmeste er, at lave en smuldredejstærte med bær, og så servere med creme fraiche eller flødeskum.

Lavede selv en for nyligt med frosne jordbær, og lime/citron creme til (fløde pisket med lime/citron saft og lidt vanillesukker).

Stort hit.

Det laver jeg også altid, super nemt!!!!!!!!!

Anmeld

4. august 2010

Snefnug1984

kitty skriver:

Det har jeg altsammen i mit køkkenskab! Det er jo klasse! Tak! Og det med at smuldre noget sammen, det burde jeg kunne finde ud af.

Hvornår kommer jeg bær i? Og hvor længe i ovnen?

Du lægger bærrerne i bunden af fadet og så hælder du "dejen" ovenpå, og fordeler den. Bag den indtil du synes den er fin gylden ca. 30-40 min.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.