8 måneder ---vægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2010

klmf

Tror altså også at min lille michelin.baby er omkring de 10 kg. Min SP sagde, at det var simpelthen så fint sidst han blev vejet, for han følger jo sin egen kurve og det er det vigtigste. Min niece vejede 13 kg, da hun var 9 måneder og hun var stor. Så tag det bare roligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

Anonym trådstarter

Renée88 skriver:

Hej,

min søn vejede 8kg da han var 3mdr.. Vi havde sp da han var 8 mdr og der sagde vægten 12kg og 77cm.. Nu er han 9mdr og vejer 13,5kg ca og er omkring de 80cm..

det er da også en dejlig basse du har dig

Hvad sagde din sp til hans vægt?? har du fået at vide at du skal "skrue ned" for noget mht mad osv??

Anmeld

4. august 2010

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Heeeej...

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad jeres børn vejer/vejede ved 8 måneders alderen???

Jeg er bange for at min datter vejer for meget.... Hun har nogle gode kinder og lår, men er ellers ikke "dellet" Men hun er også meget stærk synes jeg..... alle siger bare at hun "godt nok er tung"

Jeg tror at hun vejer over 10 kg nu... måske 11??? Er det for meget????

Skal have Sp om en måned ca.....

Nu er det en farlig ting at sammenligne børn, da de vokser i hver deres tempo.

Følger hun sin kurve?

Siger gerne at vi skal se vores barn/børn som en helhed og ikke blot på tal alene.

For trives og udvikler hun sig som hun skal, tror da ikke du som sådan overfodre hende. Hvordan plejer hun at vokse? Her vokser han i ryk, så det kan være hun tager på nu og tager et spring i længden næste gang...

Du skriver dog heller ingen længde på jeres prinsesse, så det er svært at fortælle om hun ligger i den ene eller anden ende.

Frederic var ved 8/9 mdr 78 cm og mellem 9 og 9,5 kg. Idag er han 23 mdr 89/90 cm og 9,9 kg.

Anmeld

4. august 2010

RGN

Profilbillede for RGN

Loke er lige blevet 8 måneder og vejer 10.5 kg. Jeg ved faktisk ikke hvor lang han er, men han bruger 74 og 80 i tøj. Han er bestemt ikke for tyk.

Anmeld

4. august 2010

Halbschön

Anonym skriver:

det er da også en dejlig basse du har dig

Hvad sagde din sp til hans vægt?? har du fået at vide at du skal "skrue ned" for noget mht mad osv??

Nej, Nicolai følger sin kurve.. Han ligger på den øverste kurve, men der har han også lagt fra start, da han vejede 4570g og var 56cm ved fødslen..

Nicolai er ikke tyk, og har egentlig ikke elastikker og flere hager.. Jeg tror det er hans muskler der vejer, han er en meget stærk lille mand..

Mht mad, så synes jeg ikke Nicolai spiser meget.. En normal dag får han følgende:

Morgen: Havregrød lavet på vand og havregyn, tilsat lidt sødmælk og lille smørklat

Ca. kl 9: grovbolle

11:30: En skvie rugbrød med pålæg og mælk til

12: en flaske med MME til at falde i søvn på

14: grovbolle og frugt

16: frugt eller riskiks

18: aftensmad - kartofler eller det vi får

19: flaske MME og sove på.

Jeg spurgte sp da hun var her sidst om hun synes han var for stor... Og det sagde hun nej til.. Sålænge han følger sin kurve, er han fin.. Desuden kigger sp, om han er hæmmet af sin størrelse rent motorisk. Og det er Nicolai ikke, han har kravlet siden har var 7mdr, og kommer rigtig fint rundt og er meget aktiv...

Anmeld

4. august 2010

LIZO

zoey vejer 8 kg.  hun er os en lille prut.. hun er lang 74 cm.

men hun er meget aktiv.. hun sider ikke stille. hun kravler og går rundt. hun spiser alt. og gerne store portioner. de kan ikke forstå hvor hun gør af det.. og ligger 3 kurver under sin fødselvægt.

Anmeld

4. august 2010

L-Mortil3

Liam vejer 11 kg og måler knap 70 cm han er lige en uge ældre end 8 mdr men har vejet dette siden han var 7 mdr SP sagde dog at NU voksede han vist kun i højden

Han ser nu ellers ikke spor tyk ud Han har lidt af en dunk, men det er også det

Anmeld

4. august 2010

LouiseNielsen

Anonym skriver:

ok.... da min datter var 4 måneder vejede hun 8 kg.....

hvad siger din sp til din søns vægt? er det fint eller for meget???

Hun har lige været her idag, og hun siger han er fuldstændig som han skal være..... Lidt små buttet, ogsådan skal en baby se ud siger hun!!

Anmeld

4. august 2010

pussepige

Tobias blir godt nok et år i næste uge men han vejer nok omkring de 13 kg har han gjort siden han var ca 9-10 mdr han er så ca 86 cm lang

Anmeld

4. august 2010

Sillebob

Herhjemme vejer bassen 8kg og han er 8 mrd om 4 dage  Han er ca 72cm lang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.