8 måneder ---vægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.314 visninger
20 svar
1 synes godt om
4. august 2010

Anonym trådstarter

Heeeej...

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad jeres børn vejer/vejede ved 8 måneders alderen???

Jeg er bange for at min datter vejer for meget.... Hun har nogle gode kinder og lår, men er ellers ikke "dellet" Men hun er også meget stærk synes jeg..... alle siger bare at hun "godt nok er tung"

Jeg tror at hun vejer over 10 kg nu... måske 11??? Er det for meget????

Skal have Sp om en måned ca.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

Stepmom87

Det er en del ja.. Min datter vejede 9.6kg.. Men det kommer også an på længden og om hun følger sit eget mønster..

Og så skal i jo se på hvad mor og far vejede i den alder

Anmeld

4. august 2010

LouiseNielsen

Tror ik du skal hænge dig så meget i vægten når de er i den alder....

Min søn som bliver 4 mdr om 9 dage, vejer 8,6 kg....

Anmeld

4. august 2010

Anonym trådstarter

Stepmom87 skriver:

Det er en del ja.. Min datter vejede 9.6kg.. Men det kommer også an på længden og om hun følger sit eget mønster..

Og så skal i jo se på hvad mor og far vejede i den alder

din datter ser også slank ud på dit profilpicture.....

hhvordan lå hun på kurven??? over eller under gennemsnittet?

Anmeld

4. august 2010

Stepmom87

Anonym skriver:

din datter ser også slank ud på dit profilpicture.....

hhvordan lå hun på kurven??? over eller under gennemsnittet?

Hun var ikke slank da billedet blev taget. Hun lå meget over gennemsnittet.. Hun var bare stor fra starten af, hun blev født 3 uger før termin og var 3200g og 48cm, og hun voksede ikke i længden i 2 måneder men var alligevel oppe og veje næsten 7 kg da hun var 3 mdr gammel.. Det ændre sig hurtigt.. Min datter har kun taget 600 g på, på de sidste 2 måneder fordi hun kravler rundt hele tiden og får forbrændt en masse..

Anmeld

4. august 2010

LinLin

Har kun tal fra han var 9mdr; 9 kg og 68 cm...

Anmeld

4. august 2010

foto på lærred

9 kilo

Anmeld

4. august 2010

tinasmor

Min datter var også omkring 9 kilo. Hun elsker at spise, hendes graf hos lægen blev ved med at stige. Til 2 års undersøgelsen sagde de, at vi skulle begynde at passe lidt på med mægden med mad og hvad vi gav hende (selv om hun aldrig fik noget sukker eller lign) De sagde,at hun ikke skulle tabe sig, bare ikke tage mere på, og så ville højden udligne. Det er den heldigvis også ved at gøre nu. Det kommer mest an på hvordan din datter har ligget. Vores var lille da hun blev født, og så steg hun i vægt hele tiden hver gang vi var til undersøgelse, så hun til sidst lå helt i uderlinien på vægten. Men nu er hun skudt i vejret, så jeg er ikke så bekymret mere. Men jeg kan godt forstå dine tanker. Folk prøver at neglicere det (altså generelt- veninder osv) når jeg nogle gange snakkede om at jeg var bekymret, men ligesom forældre til børn som ikke spiser kan være nervøse, kan man også være det, hvis man synes de er lidt for store, da man jo ikke ønsker sit barn overvægtig.

Men min læge sagde, at man først begyndte at kigge på det når barnet var 2 år. Man kigger også på forældrene, hvis begge er normal vægtige og altid har været der, så er der en meget lille sandsynlighed for at barnet i fremtiden vil blive overvægtig.

Så længe et barn er med motorisk. (dvs kan gå til "normal tid", løbe osv) så skal man ikke være så bekymret, det er mere hvis ikke motirisk er med pga deres vægt.

Anmeld

4. august 2010

Anonym trådstarter

LouiseNielsen skriver:

Tror ik du skal hænge dig så meget i vægten når de er i den alder....

Min søn som bliver 4 mdr om 9 dage, vejer 8,6 kg....

ok.... da min datter var 4 måneder vejede hun 8 kg.....

hvad siger din sp til din søns vægt? er det fint eller for meget???

Anmeld

4. august 2010

Halbschön

Anonym skriver:

Heeeej...

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad jeres børn vejer/vejede ved 8 måneders alderen???

Jeg er bange for at min datter vejer for meget.... Hun har nogle gode kinder og lår, men er ellers ikke "dellet" Men hun er også meget stærk synes jeg..... alle siger bare at hun "godt nok er tung"

Jeg tror at hun vejer over 10 kg nu... måske 11??? Er det for meget????

Skal have Sp om en måned ca.....

Hej,

min søn vejede 8kg da han var 3mdr.. Vi havde sp da han var 8 mdr og der sagde vægten 12kg og 77cm.. Nu er han 9mdr og vejer 13,5kg ca og er omkring de 80cm..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.