Min datter var også omkring 9 kilo. Hun elsker at spise, hendes graf hos lægen blev ved med at stige. Til 2 års undersøgelsen sagde de, at vi skulle begynde at passe lidt på med mægden med mad og hvad vi gav hende (selv om hun aldrig fik noget sukker eller lign) De sagde,at hun ikke skulle tabe sig, bare ikke tage mere på, og så ville højden udligne. Det er den heldigvis også ved at gøre nu. Det kommer mest an på hvordan din datter har ligget. Vores var lille da hun blev født, og så steg hun i vægt hele tiden hver gang vi var til undersøgelse, så hun til sidst lå helt i uderlinien på vægten. Men nu er hun skudt i vejret, så jeg er ikke så bekymret mere. Men jeg kan godt forstå dine tanker. Folk prøver at neglicere det (altså generelt- veninder osv) når jeg nogle gange snakkede om at jeg var bekymret, men ligesom forældre til børn som ikke spiser kan være nervøse, kan man også være det, hvis man synes de er lidt for store, da man jo ikke ønsker sit barn overvægtig.
Men min læge sagde, at man først begyndte at kigge på det når barnet var 2 år. Man kigger også på forældrene, hvis begge er normal vægtige og altid har været der, så er der en meget lille sandsynlighed for at barnet i fremtiden vil blive overvægtig.
Så længe et barn er med motorisk. (dvs kan gå til "normal tid", løbe osv) så skal man ikke være så bekymret, det er mere hvis ikke motirisk er med pga deres vægt.
Anmeld