Jeg synes det er lidt svært

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2010

TbCp

wamse skriver:

Jeg synes der er stor forskel på børnehaverne, og nu er Lærke i den 3 børnehave.

Den 1. børnehave var super opmærksomme og man kunne altid få af vide, hvad ens barn havde lavet i løbet af dagen. De havde forældre-intra, hvor der blev lagt mange billeder ind, der kom gode nyhedsbreve, og der var opdateringer om hvad den sidste tid var gået med, og det var jeg rigtig glad for.

Den 2. børnehave var jeg ikke særlig imponeret over. Lærke blev sat af i et rum om morgenen og hun sad der da jeg hentede hende igen, altså jeg ved godt hun lavede andet i løbet af dagen, men det var bare så umotiverende der over. De eneste billeder man kunne se, var på en digital fotoramme, som stod i det samme lille lokale. Stemningen blandt personalet var heller ikke særlig rart.

Den nye børnehave er hun først startet i igår, så der er ikke så meget at sige om det endnu. Men de har været så opmærksomme på Lærke´s baggrund og rummer det så fint at hun er en pige, der har meget brug for tryghed.

Det er kun Livas 3. dag idag, men det slog mig bare da jeg hentede at d slet ikke fortalte noget... altså jeg går ud fra de ville fortælle hvis det var gået skidt og jeg har bedt dem ringe efter mig hvis hun bliver ked af det.... men det ville jo også være dejligt at høre om selvom det er gået godt...
Måske jeg bare skal være bedre til at gå til dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

TbCp skriver:

Ajjj.. gud er lige kommet i tanke om at de vist snakkede noget om en bog de har liggende hvor de skriver i hvad de har lavet i løbet af dagen... De skriver nok ikke for hvert enkelt barn, men sådan overordnet... den må jeg lige huske at spørge lidt mere til...

Hihi god ide... det er det der bliver gjort der hvor jeg arbejder og jo mere forældrene sørg til barnets dag jo mere bliver der snakket

Anmeld

4. august 2010

lonemus

TbCp skriver:

Hvor stor er institutionen hun går i?

Liva fortælle slet ikke hvad hun har lavet...  Det eneste hun siger er "Jeg har været i børnehave med Marcus" Hun bliver 3 år lige om lidt så måske det bliver bedre med tiden.

Det er en integreret inst. med 24 vuggestuebørn og 40-45 børnehavebørn.

Jeg er sikker på hun nok skal fortælle mere med alderen.....min søn starter i børnehave om 3 uger, jeg er sikker på han nok skal fortælle en masse, for det gør han allerede nu i vuggestuen...det er lige fra hvad de andre har med i madkassen til hvor mange gange han har været ude o tisse

Det skal nok blive bedre, bare vent, hun skal nok åbne mere op og fortælle dig en masse Selvfølgelig er det osse vigtigt pædagogerne lige giver en briefing omkring dagen - syntes du skal tage en snak med dem, for man vil da som forældre gerne vide, hvad ens barn har lavet, ik? .)

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.