Jeg synes det er lidt svært

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.348 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. august 2010

TbCp

At gå fra dagpleje, hvor Kirsten kunne fortælle mig alt om Livas dag, til børnehave hvor det ikke er sikkert, at den pædagog der er der når man henter, egentlig ved hvad Liva har lavet i løbet af dagen.

Måske det hjælper når hun får almindelige og længere dage, så pædagogerne ikke er i pause når vi kommer og henter.

Er det bare sådan det er i en børnehave?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

twinboys

TbCp skriver:

At gå fra dagpleje, hvor Kirsten kunne fortælle mig alt om Livas dag, til børnehave hvor det ikke er sikkert, at den pædagog der er der når man henter, egentlig ved hvad Liva har lavet i løbet af dagen.

Måske det hjælper når hun får almindelige og længere dage, så pædagogerne ikke er i pause når vi kommer og henter.

Kender det alt for godt...

Sådan har det også været i de to børnehaver hvor mine drenge har gået i...

og nu starter de i skole... hvor meget info for man så???

Majbritt

Anmeld

4. august 2010

lonemus

TbCp skriver:

Nej, ikke i vores i hvert fald!

De har altid styr på hvad dagen har bragt - har hun et mærke, kommer de og fortæller mig hvorhun evt er faldet osv.

Men du skal osse huske på, at børnene i børnehaven osse selv kan fortælle en masse om alle dagens oplevelser....

Her er det meget godt delt op, pædagogerne fortæller altid, når jeg henter - og min datter fortæller osse selv en hel masse (hun bliver 4 år i denne måned)

Anmeld

4. august 2010

TbCp

twinboys skriver:

Kender det alt for godt...

Sådan har det også været i de to børnehaver hvor mine drenge har gået i...

og nu starter de i skole... hvor meget info for man så???

Majbritt

Snakkede lige med min mor, som er pædagog i en børnehave... hun sagde nøjagtig det samme som du skriver... og ja i skolen er der jo ingen at snakke med...
Det er godt nok noget man lige skal vænne sig til da!

Anmeld

4. august 2010

TbCp

lonemus skriver:

Nej, ikke i vores i hvert fald!

De har altid styr på hvad dagen har bragt - har hun et mærke, kommer de og fortæller mig hvorhun evt er faldet osv.

Men du skal osse huske på, at børnene i børnehaven osse selv kan fortælle en masse om alle dagens oplevelser....

Her er det meget godt delt op, pædagogerne fortæller altid, når jeg henter - og min datter fortæller osse selv en hel masse (hun bliver 4 år i denne måned)

Hvor stor er institutionen hun går i?

Liva fortælle slet ikke hvad hun har lavet...  Det eneste hun siger er "Jeg har været i børnehave med Marcus" Hun bliver 3 år lige om lidt så måske det bliver bedre med tiden.

Anmeld

4. august 2010

twinboys

TbCp skriver:

Snakkede lige med min mor, som er pædagog i en børnehave... hun sagde nøjagtig det samme som du skriver... og ja i skolen er der jo ingen at snakke med...
Det er godt nok noget man lige skal vænne sig til da!

Jeps og især når man selv er dagplejer og fortæller og fortæller til de kære forældre og når deres tid så slutter hos mig ja så er der næsten ingen der har tid mere...

Har haft flere af mine gamle børns forældre der lige præcis har sagt det samme som dig og er rystet over at de ikke får noget at høre i børnehaven... og savner tiden i dagplejen...

Majbritt

Anmeld

4. august 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

Hej med dig..

Jeg er selv meget nervøs, min datter skal godt nok først selv starte i BH til næste sommer og har den samme tanke om de overhovedet ved hvad mit barn har fortaget sig hele dagen.. hun går også i DP nu og vores DP-mor har "kun" 3 faste børn så det er der HELT styr på ved hende..

Men efter jeg selv er begyndt at arbejde i BH har jeg fået et helt nyt syn på tingene.. Jeg snakker med forældrene når de kommer og henter deres børn og vi snakker om hvad børnene har lavet hvis forældrene har tid og der ikke er masser af børn der bliver hentet på samme tid.. (vi kan ikke snakke med flere forældre på en gang) men vi (i den BH jeg er i) skriver vi sjove/ting der er sket/hvis de har slået sig og andre informationer op vi skal huske at fortælle forældrene når de kommer efter deres børn..

Men ved også der er nogle steder der har den holdning: hvis forældrene ikke spørg får de ikke noget afvide..

Anmeld

4. august 2010

TbCp

twinboys skriver:

Jeps og især når man selv er dagplejer og fortæller og fortæller til de kære forældre og når deres tid så slutter hos mig ja så er der næsten ingen der har tid mere...

Har haft flere af mine gamle børns forældre der lige præcis har sagt det samme som dig og er rystet over at de ikke får noget at høre i børnehaven... og savner tiden i dagplejen...

Majbritt

Lige præcis!

Jeg er jo også dagplejer og fortælle forældrene alt!

Anmeld

4. august 2010

TbCp

KatjaRenee skriver:

Hej med dig..

Jeg er selv meget nervøs, min datter skal godt nok først selv starte i BH til næste sommer og har den samme tanke om de overhovedet ved hvad mit barn har fortaget sig hele dagen.. hun går også i DP nu og vores DP-mor har "kun" 3 faste børn så det er der HELT styr på ved hende..

Men efter jeg selv er begyndt at arbejde i BH har jeg fået et helt nyt syn på tingene.. Jeg snakker med forældrene når de kommer og henter deres børn og vi snakker om hvad børnene har lavet hvis forældrene har tid og der ikke er masser af børn der bliver hentet på samme tid.. (vi kan ikke snakke med flere forældre på en gang) men vi (i den BH jeg er i) skriver vi sjove/ting der er sket/hvis de har slået sig og andre informationer op vi skal huske at fortælle forældrene når de kommer efter deres børn..

Men ved også der er nogle steder der har den holdning: hvis forældrene ikke spørg får de ikke noget afvide..

Ajjj.. gud er lige kommet i tanke om at de vist snakkede noget om en bog de har liggende hvor de skriver i hvad de har lavet i løbet af dagen... De skriver nok ikke for hvert enkelt barn, men sådan overordnet... den må jeg lige huske at spørge lidt mere til...

Anmeld

4. august 2010

wamse

Jeg synes der er stor forskel på børnehaverne, og nu er Lærke i den 3 børnehave.

Den 1. børnehave var super opmærksomme og man kunne altid få af vide, hvad ens barn havde lavet i løbet af dagen. De havde forældre-intra, hvor der blev lagt mange billeder ind, der kom gode nyhedsbreve, og der var opdateringer om hvad den sidste tid var gået med, og det var jeg rigtig glad for.

Den 2. børnehave var jeg ikke særlig imponeret over. Lærke blev sat af i et rum om morgenen og hun sad der da jeg hentede hende igen, altså jeg ved godt hun lavede andet i løbet af dagen, men det var bare så umotiverende der over. De eneste billeder man kunne se, var på en digital fotoramme, som stod i det samme lille lokale. Stemningen blandt personalet var heller ikke særlig rart.

Den nye børnehave er hun først startet i igår, så der er ikke så meget at sige om det endnu. Men de har været så opmærksomme på Lærke´s baggrund og rummer det så fint at hun er en pige, der har meget brug for tryghed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.