Baby og kat...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2010

Anonym trådstarter

Perl skriver:

Vores kat fik aldrig lov til at sove i soveværelset turde ikke fordi han er så stor og klodset så jeg vidste når vi skulle have baby ville det blive et problem hvis han først får lov men jeg ville mene barnet skal være omkring 2 år før de ville kunne klare det hvor gammelt er jeres barn måske det kunne få sit ejet værelse så ville det jo være et "mindre" problem?

Vores kat sover nogen gange hos både nadia og nicklas men de er jo også store nu, vi lukker døren dog kravler han aldrig op i sengen da han er opdraget til det, men vil alligevel ikke turde løbe chancen...

Vores datter er 3 måneder. Men hun virker allerede meget stærk og hun er god til at græde så snart der er noget der ikke passer hende. Så tror jeg vil vågne hvis han (katten) ligger og maser hende. Men det er jo selvfølgelig lidt en chance at tage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

Anonym trådstarter

Asuzi skriver:

min kat har hele tiden fået lov til at være hvor hun ville, de først 2 uger turde hun ikke være i samme rum som vores søn, hun gik simpelthen på listepoter når hun skulle ud og spise. nu sover hun som regel inde i stuen, men kan sagtens komme ind og sove hos os hvis hun vil og så ligger hun sig som hun plejer i fodenden af vores seng. hun er apsolut ikke interesseret i at ligge hos ham med mindre han ligger på sit tæppe på gulvet ligger hun i kanten af det, men hun kunne aldrig finde på at ligge sig på ham. som regel sker sådan noget tragisk noget når barnet står udenfor i barnevogn hvor katten enten søger noget tørt eller varmt at ligge ved

Okay, Jeg tror faktisk du har ret i det med at det kan ske hvis de står udenfor i barnevognen og så der kommer en kat fordi og vil søge ind i en hule og varme.

Jeg har faktisk ret meget lyst til at lade døren stå åben, så han kan komme ind og ligge hos os igen. Er nemlig også begyndt at savne ham når jeg sover og han ser så ked ud af det, når vi går i seng om aftenen, så det er næsten ikke til at bære. Desuden er han også hurtig til at flytte sig, hvis bare jeg rykker lidt på mig, hvis han ligger hos mig. Så det vil han vel også gøre med lillepigen.

Anmeld

4. august 2010

Lillefe

Anonym skriver:

Vores datter er 3 måneder. Men hun virker allerede meget stærk og hun er god til at græde så snart der er noget der ikke passer hende. Så tror jeg vil vågne hvis han (katten) ligger og maser hende. Men det er jo selvfølgelig lidt en chance at tage.

Ja jeg ved det ikke jeg ville bare ikke turde.. ville være for bange for a der skete noget.. min kat er for eks en rigtigt putte kat..

Anmeld

4. august 2010

Lady Marion <3

Anonym skriver:

Synes bare det er svært at smide et familiemedlem ud som vores kat jo er, bare fordi der er kommet en baby. Så planen er skam at de skal kunne ligge og sove sammen og blive gode venner. Så vores datter kan få den glæde af dyr, som vi har. Min mand og jeg er født og opvokset med dyr og ville aldrig have været det foruden. Kæledyr er gode for børn. Spørgsmålet er bare om hvor tidligt det er okay med dyr.

Jeg er et hunde menneske og syntes jo hunde er meget bedre til små børn   Klart fordi jeg jo er til hunde ..  Syntes bare katte er utilregnlige, bange for de river den lille eller lægger sig oven på dem som man altid har hørt

Anmeld

4. august 2010

Bondepigen

Anonym skriver:

Okay, Jeg tror faktisk du har ret i det med at det kan ske hvis de står udenfor i barnevognen og så der kommer en kat fordi og vil søge ind i en hule og varme.

Jeg har faktisk ret meget lyst til at lade døren stå åben, så han kan komme ind og ligge hos os igen. Er nemlig også begyndt at savne ham når jeg sover og han ser så ked ud af det, når vi går i seng om aftenen, så det er næsten ikke til at bære. Desuden er han også hurtig til at flytte sig, hvis bare jeg rykker lidt på mig, hvis han ligger hos mig. Så det vil han vel også gøre med lillepigen.

Jeg ville aldrig turde det, så længe de er babyer.... Emma er knap 2 år og først nu tør jeg. Det med at katte lægger sig i barnevogn udenfor er rigtig nok, der er katte i vores omgangskreds der har hoppet op i barnevogne, men jeg har endnu ikke hørt om nogle der har gjort det mens der var fluenet på... Men stadig er det da at tage en chance, men ville ALDRIG turde at lade min baby og kat sove sammen. Det er en risiko, JEG i hvert fald IKKE er villig til at tage.

Anmeld

4. august 2010

Seno

Vi har ikke ladet vores katte være i hendes eget værelse, samt vores soveværelse om natten, resten af dagen var der frit spil. De måtte sove hos hende/med hende om dagen da jeg kunne holde øje med hende der (lidt pylre mor i starten - liften stod lige ved siden af konstant ), vores killing som han jo var dengang ville meget gerne sove ved toppen af hendes hoved da det jo er der varmen kommer fra, men jeg turde ikke om natten da det ikke kun er mælken katten søger (så ville den jo nærmere gå efter kvindens fortrin istedet) men halspulsåren - den er varm, og de bliver beroliget af rytmen.

I hendes barnevogn har de altid kun lagt sig på dækkenet og regnslaget i hendes fodende (de hopper ned så snart hun vil vende sig pga. bevægelserne og sparkene fra hende - og de lægger ovenpå - ikke indeni vognen) - men dette er også kun sket fra hun fyldte 1½, hvor døren til værelset også har fået lov til at stå åben om natten - de sover så ikke derinde da de jo har vænnet sig til der har været adgang forbudt om natten. men mener at man siger at de fra 1 års alderen kan skubbe dem væk da katte er et af den slags dyr der kan fornemme dine følelser og hvad du kan magte (dvs de tager normalt hensyn til børn, de har fx. mange gange en større tålmodighed mht at kradse hvis børn evt irritere dem, de kan mærke de ikke ved bedre)og bliver irriteret over bevægelser når de sover og evt spark.

Nu er hun 2 - men fra de 1½år og frem har hun selv kunnet vise kattene hvad hun vil og ikke vil (HUn kunne sikkert også før), også i søvne og de respekterer det - at hun så ikke respekterer deres ønsker den anden vej er jo en helt anden sag

Anmeld

4. august 2010

Margorie

Hehe ad jeg er bestemt ikke til dyr i soveværelset- tror vores hund har set vores soveværelse een gang i sit liv kun
Når det så er sagt så tror jeg barnet skal være omkring de 6 mdr før han/hun er istand til at jage katten væk? Alt efter hvor tungt barnet sover og hvor stærk barnet er..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.