Baby og kat...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.847 visninger
16 svar
0 synes godt om
4. august 2010

Anonym trådstarter

Hvornår mener I at det er iorden at lade baby og kat sove i samme rum? Altså hvornår vil barnet være stærk nok til at få katten væk, hvis nu den skulle finde på at lægge sig hos barnet?

Har en kat, som hver nat altid sov hos mig, indtil vores datter kom til verden, efter det turde jeg ikke rigtig lade den sove hos os, hvis nu den skulle finde på at lægge sig hos hende og hun ikke ville kunne skubbe den væk. Men vores kat er efterhånden meget sur over at den bliver skubbet ud af soveværelset.

Hvor gammel skal vores datter være før I mener det er okay at åbne døren for "storebror" som egentlig også er en del af familien? Det skal lige siges at jeg aldrig har set han har lagt sig på hende, heller ikke når hun har ligget inde i stuen om aften og vi har siddet der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

Risen

Anonym skriver:

Hvornår mener I at det er iorden at lade baby og kat sove i samme rum? Altså hvornår vil barnet være stærk nok til at få katten væk, hvis nu den skulle finde på at lægge sig hos barnet?

Har en kat, som hver nat altid sov hos mig, indtil vores datter kom til verden, efter det turde jeg ikke rigtig lade den sove hos os, hvis nu den skulle finde på at lægge sig hos hende og hun ikke ville kunne skubbe den væk. Men vores kat er efterhånden meget sur over at den bliver skubbet ud af soveværelset.

Hvor gammel skal vores datter være før I mener det er okay at åbne døren for "storebror" som egentlig også er en del af familien? Det skal lige siges at jeg aldrig har set han har lagt sig på hende, heller ikke når hun har ligget inde i stuen om aften og vi har siddet der.

Har fået fortalt at katte ofte lægger sig på babyer først og fremmest fordi der er lunt og blødt , men også på grund af mælken.. Mine venner havde fået en baby og de pakkede så bleerne ind i poser men alligevel tog kattene og rev hul på poserne og "guffede" løs i bleerne pyha  .. Så jeg ville ikke lade dem sove i samme rum før om laaaang tid..

Anmeld

4. august 2010

LRJ

Anonym skriver:

Vores kat har fået lov nu, og hun kommer slet ikk ind til os mere

Anmeld

4. august 2010

Anonym trådstarter

Risen skriver:

Har fået fortalt at katte ofte lægger sig på babyer først og fremmest fordi der er lunt og blødt , men også på grund af mælken.. Mine venner havde fået en baby og de pakkede så bleerne ind i poser men alligevel tog kattene og rev hul på poserne og "guffede" løs i bleerne pyha  .. Så jeg ville ikke lade dem sove i samme rum før om laaaang tid..

Nu er vores kat meget sart og kræsen og han spiser KUN sine kattepiller. Så på det punkt er der ingen problemer. Tvært imod virker det lidt som om at han nogle gange syns hun lugter hehe.

Så tror ikke at han vil lægge sig ovenpå hende, men vil på igen måde tage chancen og risikere at hun bliver kvalt fordi hun ikke kan skubbe ham væk. Det er mest til det jeg vil vide hvor gamle de skal være før de kan gøre det.

Anmeld

4. august 2010

Anonym trådstarter

Lone H. skriver:

Vores kat har fået lov nu, og hun kommer slet ikk ind til os mere

Okay, hvor gammel er hun nu?

Og er det katten der ikke kommer ind til jer mere?

Anmeld

4. august 2010

Lady Marion <3

I min verden høre katte og babyer ikke sammen , Jeg ville holde katten langt væk   Men det skal så også lige siges at jeg slet ikke er til katte overhoved .

Anmeld

4. august 2010

oo

altså vi har ikke ret mange døre i vores hus og slet ikke nok til at holde August ude af soveværelset/babyværelset (som er hele 1. salen i eet rum). han elsker at ligge i stolen i babyværelset, men har slet ikke vist interesse for sengen. jeg tror ikke det ændrer sig når babyen kommer....han er ikke voldsomt begejstret for børn! her får han lov at sove som han hele tiden har gjort

Anmeld

4. august 2010

Lillefe

Vores kat fik aldrig lov til at sove i soveværelset turde ikke fordi han er så stor og klodset så jeg vidste når vi skulle have baby ville det blive et problem hvis han først får lov men jeg ville mene barnet skal være omkring 2 år før de ville kunne klare det hvor gammelt er jeres barn måske det kunne få sit ejet værelse så ville det jo være et "mindre" problem?

Vores kat sover nogen gange hos både nadia og nicklas men de er jo også store nu, vi lukker døren dog kravler han aldrig op i sengen da han er opdraget til det, men vil alligevel ikke turde løbe chancen...

Anmeld

4. august 2010

DLM

min kat har hele tiden fået lov til at være hvor hun ville, de først 2 uger turde hun ikke være i samme rum som vores søn, hun gik simpelthen på listepoter når hun skulle ud og spise. nu sover hun som regel inde i stuen, men kan sagtens komme ind og sove hos os hvis hun vil og så ligger hun sig som hun plejer i fodenden af vores seng. hun er apsolut ikke interesseret i at ligge hos ham med mindre han ligger på sit tæppe på gulvet ligger hun i kanten af det, men hun kunne aldrig finde på at ligge sig på ham. som regel sker sådan noget tragisk noget når barnet står udenfor i barnevogn hvor katten enten søger noget tørt eller varmt at ligge ved

Anmeld

4. august 2010

Anonym trådstarter

Muffi . skriver:

I min verden høre katte og babyer ikke sammen , Jeg ville holde katten langt væk   Men det skal så også lige siges at jeg slet ikke er til katte overhoved .

Synes bare det er svært at smide et familiemedlem ud som vores kat jo er, bare fordi der er kommet en baby. Så planen er skam at de skal kunne ligge og sove sammen og blive gode venner. Så vores datter kan få den glæde af dyr, som vi har. Min mand og jeg er født og opvokset med dyr og ville aldrig have været det foruden. Kæledyr er gode for børn. Spørgsmålet er bare om hvor tidligt det er okay med dyr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.