Jeg er så IKKE startet i Vero Moda alligevel!
Jeg fik først tilsendt kontrakten sidste fredag efter at ha rykket for den flere gange. Jeg forklarede butiksbestyren at jeg altså ikke startede op på jobbet før jeg havde set kontrakten og min fagforening havde gennemgået den sammen med mig. Hun sagde at pga ferie så tog det lidt længere tid, men det kunne jeg jo i bund og grund ikke bruge til noget. Det var en standard kontrakt så hvor svær kunne det være at sende sådan en ud???
Nå men jeg får så denne konkrakt og det ser egentlig rigtig fint ud bortset fra den med pensionen. Jeg var under samtalen blevet lovet at jeg kunne få pension og at jeg opfyldte alle kriterier så den skulle starte fra dag 1. Det skulle oveni købet være en meget fin pension, sagde distrektschefen. Så eftersom lønnen ikke var noget at råbe hurra for, tænkte jeg at det da var et plaster på såret at der så var en god pension til mig. MEN i kontrakten står der så at pensionsordningen først starter efter 9 mdr!!! Øøøh hallo, hva er den nu af? For det første var jeg blevet lovet at den startede med det samme og for det andet så er min kontrakt jo kun på 6 mdr.....
Jeg ville heller ikke have ret til barnets første sygedag før efter 6 mdr.
Jeg havde så aftalt at komme ind til bestyren i Vero Moda sidste fredag for at få en arbejdsplan (den plan var så også blevet udskyldt flere gange....) og hun spørger så om jeg har modtaget kontrakten. Ja, siger jeg, men jeg var godt utilfreds med det med pensionen for det var ikke det jeg var blevet lovet! Hun forklare at det var en fejl, at de havde sagt at jeg kunne få den med det samme. Jeg siger så, at det er jeg rigtig ked af og at jeg da måtte kunne få noget mere i løn så eftersom de ikke havde holdt hvad de havde lovet mig? Men nej, det kunne de sørme ikke og nu skulle jeg tænke på om jeg ønskede at komme i arbejde eller ej. Og der var jo også mange goder ved jobbet så som billigt tøj, gode fester og en sundhedsforsikring, men hallo.... Det kan jeg jo ligesom ikke servere som aftensmad for min familie når kontoen er tom!!??
Nå men hun fortalte videre om hvordan det hele fungerede i butikken og vi gennemgik arbejdsplanen sammen. Jeg gik derfra og havde sgu egentlig en ret dårlig fornemmelse i maven. Jeg følte mig virkelig snydt!
Jeg går så ind i MARK (den butik jeg er udlært i) og så siger de at de altså gerne vil ansætte mig hos dem. De har en pige i butikken der skal til at læse så de kommer til at mangle en. Det korte af det lange er så at hende pigen først er kommet ind på studiet til feb og at jeg først kan starte i MARK tidligst til dec. Jeg skal så 1 mdr i praktik i MARK fra på mandag. 1 mdr hvor jeg får mine dagpenge. Dvs jeg er gratis arbkræft for MARK. Den mdr vil jeg så kæmpe for at få en kontrakt på plads. Jeg har allerede snakket med dem om at de blir nødt til at være fleksible og så vil jeg også være det så vidt det er muligt. Jeg har bedt om 2 dage i ugen til kl 16 og fritaget for være forpligtet til at arbejde alle lørdage. Ja, nu må vi se hvad det ender med.
Men det er endt med at jeg via sms skrev til bestyren i Vero Moda, at jeg ikke ønskede at starte hos dem da jeg følte mig syndt. Jeg havde prøvet at ringe til hende 5 gange i løbet af dagen, men hun havde ikke svaret mig. Jeg ved godt hun har ferie, men hun kan da for pokker se at jeg prøvede at få fat på hende. Jeg fik senere en sms retur hvor der stod; Hej Rikke, helt ok. Kate
Så nu holder jeg fortsat ferie og starter så i praktik på mandag. Hallelujah!
Undskyyyyyld at det blev så langt :s