Ventetid efter abort ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2010

LinLin

Jeg fik godt nok ikke en udskrabning, men en stikpille... Jeg havde ægløsning ca tre uger efter (og den var sandelig i første forsøg! )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

tinasmor

thilde-tusindfryd skriver:

Det har jeg også hørt tidligere, men på Skejby sagde de nu, at det behøver man slet ikke. Det var noget, man tidligere sagde, fordi man så bedre kunne udregne ægløsningstidspunktet. For det kan jo være svært at ramme, hvis ikke man har en normal menstruation at gå ud fra.

Så de opfordrede mig til bare at komme igang igen med det samme - de ved godt, at jeg ingen tid har at spilde med mine 42 år :-)

Altså selvfølgelig skal man lige stoppe med at bløde, og så må der jo ihf gå mindst 1 uge derfra, højst sandsynligvis mindst 2 uger.

Jeg har hørt, at flere kvinder er blevet gravide igen efter en udskrabning allerede 3 md. efter. Men spørgsmålet er, hvornår den første ægløsning mon typisk ligger.

Det sagde de også til mig. Jeg fik udskabning i uge 14, sidste sommer. Jeg havde alm. æl ret hurtig efter. Desværre har jeg prøvet lige siden uden held. GRRR uretfærdigt!!

Jeg håber du snart har æl og du så bliver gravid.

Jeg har hørt at hvis man har HCG i blodet, at der er en lidt forhøjet chance for at blive gravid lige efter.

Anmeld

4. august 2010

Muffinmus

Jeg har sørme ikke huske hvor lang tid der gik efer min MA, men fik vist mens igen 6 uger efter udskrabningen, så vil udiddelbart skyde på den har været 14 dage forsinket i forhold til normalt.Vi ventrede en måneds tid før vi turde gå i gang igen.Blev gravid igen 2 år senere.

Efter min SA gik vi i gang lige så snart jeg var holdt med at bløde, havde dog lidt ondt stadig så det blev kun til 2 gange den nmåned, men fik da en lillesøster ud af det:-)

Anmeld

4. august 2010

thilde-tusindfryd

tinasmor skriver:

Det sagde de også til mig. Jeg fik udskabning i uge 14, sidste sommer. Jeg havde alm. æl ret hurtig efter. Desværre har jeg prøvet lige siden uden held. GRRR uretfærdigt!!

Jeg håber du snart har æl og du så bliver gravid.

Jeg har hørt at hvis man har HCG i blodet, at der er en lidt forhøjet chance for at blive gravid lige efter.

Hold da op sikke mange succes-historier. Det virker da til at være rimelig nemt at blive hurtig gravid efter.

Men undrer mig over, at man sku ha nemt ved at blive hurtigt gravid med HCG i blodet ?? Hvor har du hørt det ?

HCG er jo et hormon-stof, dvs. et signal-stof, som signalerer til resten af kroppen, at nu er kvinden gravid og at æg-produktion skal gå i stå og at der ikke skal sættes ind med menstruation osv. Så derfor ville jeg mene, at HCG skal være helt nede på nul, inden kroppen igen går igang med at modne æg !?!

Nå, men jeg må lige spørge min læge på fredag - har en tid og vil gerne ha målt HCG, for er lidt bekymret for, om alt er, som det skal være. Synes jeg har lidt trykken ved æggestokkene og har stadig lidt udflåd ind imellem. Har brugt Vivag i to nætter nu, for at hjælpe "de gode bakterier", så der ikke opstår infektion. Er der andre, der har erfaring på det område ?

Anmeld

4. august 2010

tinasmor

Nej er ret sikker på at hcg behøver ikke være i 0 for at modne æg. Afhængig af hvor langt man er henne når man får en ufrivillig arbort, så kan det tage et godt stykke tid. Mit var et par måneder om at falde. Jeg fik taget blodprøver, men havde alm. mens i mellemtiden.

Det med at man bliver hurtig gravid, er heller ikke "videnskablig bevist" Men en sygeplejerske jeg mødte sagde, at når kroppen lige havde været gravid, så kunne det være nemmere at blive det igen.

Desværre kan man så se på mit tilfælde, at det desværre ikke altid er tilfælde. Dog vil jeg sige, at jeg havde en bio først og blev så gravid i måneden efter (havde ikke kunne blive gravid et par år før) og åbenbart heller ikke siden. Så det med at det er nemmere, at måske bare en "vandrehistorie", ved det faktisk ikke.

Anmeld

4. august 2010

thilde-tusindfryd

tinasmor skriver:

Dog vil jeg sige, at jeg havde en bio først og blev så gravid i måneden efter (havde ikke kunne blive gravid et par år før) og åbenbart heller ikke siden. Så det med at det er nemmere, at måske bare en "vandrehistorie", ved det faktisk ikke.

Jeg forstår ikke helt det sidste, du skriver.

Og hva mener du med en "bio" ?

Anmeld

4. august 2010

LinLin

thilde-tusindfryd skriver:

Jeg forstår ikke helt det sidste, du skriver.

Og hva mener du med en "bio" ?

Tror hun mener en biokemisk graviditet, hvor man (så vidt jeg ved) kan teste positiv inden ægget har sat sig fast...

Anmeld

4. august 2010

tinasmor

ja mener, jeg have testet positiv på dagen hvor jeg skulle have mens. Men jeg begyndte at bløde og fin mens 4-5 dage efter. Så altså en bio-kemisk graviditet.

Anmeld

5. august 2010

TinaPina

Jeg går selv i samme situation lige nu. Jeg har lige fået foretaget en udskrabning efter en dårlig nfscanning i 14. uge for 3 1/2 uge siden.

Jeg ved ikke helt hvornår jeg kan forvente at mens kommer næste gang. Jeg har fået taget blodprøver og graviditetstest som er negativ.

Derfor skulle der være en chance for at blive gravid fra nu af. Vi har i hvert fald sex hver eller hver anden dag. Så må jeg bare krydse fingrer for at min krop kan finde ud af at blive gravid igen

Jeg vil bare ønske dig held og lykke

Anmeld

5. august 2010

FruHolm <3

har ikke fået en udskrabning, men havde en SA i midten af marts, testede allere positiv igen i midten af april så nåede ikke at få mens før jeg var gravid igen

er 19 + 4 nu og venter en rask dreng

fik at vide på sygehuset at vi bare skulle gå hjem og forsøge at blive gravide med det samme, fordi man kan blive gravid igen så snart ens krop er klar til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.