Ventetid efter abort ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.270 visninger
20 svar
1 synes godt om
3. august 2010

thilde-tusindfryd

Som jeg har skrevet i en anden tråd i gruppen her, så har jeg to gange nu været gravid, desværre forgæves. Sidste gang her var det et vindæg og måtte fjernes. Fik en udskrabning sidste fredag, altså for 12 dage siden, men stoppede allerede med at bløde torsdag i sidste uge. I nat har jeg dog pletblødt en smule, men ikke meget.

Er der andre, der har prøvet det, altså en udskrabning, og hvad er jeres erfaringer med, hvor lang tid, der går, før man får ægløsning igen ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

XXSS

Jeg har ikke prøvet det, men jeg synes du fortjener et kram  og så håber jeg at du får ægløsning meget snart igen.

Anmeld

3. august 2010

mathildemb

thilde-tusindfryd skriver:

Som jeg har skrevet i en anden tråd i gruppen her, så har jeg to gange nu været gravid, desværre forgæves. Sidste gang her var det et vindæg og måtte fjernes. Fik en udskrabning sidste fredag, altså for 12 dage siden, men stoppede allerede med at bløde torsdag i sidste uge. I nat har jeg dog pletblødt en smule, men ikke meget.

Er der andre, der har prøvet det, altså en udskrabning, og hvad er jeres erfaringer med, hvor lang tid, der går, før man får ægløsning igen ?

Ja, jeg har prøvet at få en udskrabning efter MA i 13. uge.

Der fik jeg at vide, at jeg helst skulle vente til efter 1. menstruation med at prøve at blive gravid igen. Det lød som om, det var ret vigtigt for at kroppen skulle have lov til at komme sig. Jeg mener menstruationen kom efter 4-5 uger, og det er måske værd at vente på.

Krydser fingre for at det snart lykkes for dig.

Anmeld

3. august 2010

thilde-tusindfryd

mathildemb skriver:

Ja, jeg har prøvet at få en udskrabning efter MA i 13. uge.

Der fik jeg at vide, at jeg helst skulle vente til efter 1. menstruation med at prøve at blive gravid igen. Det lød som om, det var ret vigtigt for at kroppen skulle have lov til at komme sig. Jeg mener menstruationen kom efter 4-5 uger, og det er måske værd at vente på.

Krydser fingre for at det snart lykkes for dig.

Det har jeg også hørt tidligere, men på Skejby sagde de nu, at det behøver man slet ikke. Det var noget, man tidligere sagde, fordi man så bedre kunne udregne ægløsningstidspunktet. For det kan jo være svært at ramme, hvis ikke man har en normal menstruation at gå ud fra.

Så de opfordrede mig til bare at komme igang igen med det samme - de ved godt, at jeg ingen tid har at spilde med mine 42 år :-)

Altså selvfølgelig skal man lige stoppe med at bløde, og så må der jo ihf gå mindst 1 uge derfra, højst sandsynligvis mindst 2 uger.

Jeg har hørt, at flere kvinder er blevet gravide igen efter en udskrabning allerede 3 md. efter. Men spørgsmålet er, hvornår den første ægløsning mon typisk ligger.

Anmeld

3. august 2010

sofie85

Det har jeg også hørt tidligere, men på Skejby sagde de nu, at det behøver man slet ikke. Det var noget, man tidligere sagde, fordi man så bedre kunne udregne ægløsningstidspunktet. For det kan jo være svært at ramme, hvis ikke man har en normal menstruation at gå ud fra.

Så de opfordrede mig til bare at komme igang igen med det samme - de ved godt, at jeg ingen tid har at spilde med mine 42 år :-)

Altså selvfølgelig skal man lige stoppe med at bløde, og så må der jo ihf gå mindst 1 uge derfra, højst sandsynligvis mindst 2 uger.

Jeg har hørt, at flere kvinder er blevet gravide igen efter en udskrabning allerede 3 md. efter. Men spørgsmålet er, hvornår den første ægløsning mon typisk ligger.

Jeg blev gravid ca 6 uger efter udskrabning, altså ved øgløsning efter 1 mens. og hvis du er i tvivl om hvornår du har ægløsning, så må i jo bare gøre det hver anden dag elllers kan du købe ægløsningstests på apoteket..

held og lykke med det, 3 gang må være lykkens gang

Anmeld

3. august 2010

mathildemb

Nå ok, hvis de siger det, så kan jeg da godt forstå, du gerne vil igang igen med det samme. Jeg har lige tjekket min kalender. Min menstruation kom præcis 5 uger efter udskrabningen, hvilket svarer til min normale cyklus, som er på 5 uger. Så muligvis vil du også få din menstruation "til tiden", men det er vel helt individuelt. Tænker bare, at så kommer ægløsningen vel også samme tid som den plejer....??

Jeg blev gravid igen efter 2½ måned

for dig!!

Anmeld

3. august 2010

thilde-tusindfryd

Det lyder dejligt, at I har oplevet at blive gravide igen så hurtigt. Det giver mig håb, for jeg er bare så utålmodig. Når man har været gravid TO gange, og så er det ikke blevet til noget, så bliver man altså lidt utålmodig. Nu må det altså godt snart være.

Første menstruation efter 4 uger og 5 uger efter udskrabningen lyder jo helt utrolig. Min normale cyklus er på ca. 30-31 dage, dvs. hvis min krop reagerer med en normal cyklus, så kan jeg få min første mens omkring d. 22.-23. august.

Håber det sker for mig også, altså med mindre jeg blir gravid allerede ved første ægløsning - nogen der har prøvet det ? 

Jeg tænker, at det der bestemmer, hvor hurtigt kroppen falder ind i den normale rytme, må være et spm om HCG niveau i kroppen. Det må skulle falde til 0, inden kroppen er re-sat. Nogen, der ved noget om det ?

Anmeld

3. august 2010

Kløver

Har ikke prøvet det, men giver dig en stor krammer, og håber på en masse god baby-støv til jer

ps: Hvad er et vindæg

Anmeld

3. august 2010

thilde-tusindfryd

Et vindæg er, når fosteret ikke udvikler sig og der bare er en tom blommesæk :-)

Du kan læse meget mere om det andetsteds på sitet her.

Anmeld

4. august 2010

lotte32

Hej, jeg fik en udskrabning efter MA d.25. jan. i år, og jeg fik den første ÆL d.16. feb.  vi fik af vide dengang at vi måtte gå igang med det samme vi følte os klar til det psykisk og fysisk så gå i bare igang, lyder til du er klar Kan godt forstå du er utålmodig og håber at du hurtigt får de 2 streger igen

Knus Lotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.