Økonomi-spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2010

kristinards

mor_sabina skriver:

Har du tjekket at der følger madrasser med til kombivognen? Vi skulle have madrasser til vores barnevogn oveni.

Ulempen ved en kombivogn kan være at liggemålet ikke er så stort, og at du derfor ikke kan bruge den så længe. En barnevognskasse er mellem 93-97 cm mener jeg og der vil de så kunne ligge til de er 3 år.

Vores dreng var en stor basse, mod alle forventninger da det ikke ligger til familien, og han nåede ret hurtigt at vokse ud af liften som i de fleste tilfælde har samme mål som kombivognen.

Det er ihvertfald værd at overveje, for så vil du alligevel skulle ud og anskaffe dig endnu en vogn.

Jeg ville købe madrasserne, selvom det er fristende med en ny lækker vogn Måske du så kan ønske dig den i dåbsgave, eller tilskud dertil (den kan vel laves om til en klapvogn?)

Hmm ja, den havde jeg ikk lige tænkt.

Liften der ska jeg jo ikk bruge madras til, men havde da ikk lige tænkt på efter lifte-tiden...

Der er jo sån en kørepose i, den kan de ikk ligge i deri?

Sover de i den til de er 3?

Havde egentlig lidt regnet med at det kun var som baby, og at når de så ku sidde op, bare var som vågen transport.

Aner intet om det, så tilgiv mig hvis mine spørgsmål er dumme  

Jeg var selv en lang en som baby så ska nok ha det med i overvejelserne  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

kristinards

Agnete skriver:

Nu vil jeg ikke råde dig til at købe det ene eller det andet, da jeg IKKE er skarp i økonomi. Men det lyder til, at du har tænkt over det  Og hvor sødt af din far, at han vil hjælpe Vil bare lige høre, om du er klar over, at liggemål i kombivogne ikke er så stort, som i barnevogn. Så baby kan ikke sove der så længe. Så ha' også lige det med i overvejelsen - hvad er dit behov?

Kh Agnete

Nej det vidste jeg jo så ikke før i to nævnte det.

Hvis hun har brug for at sove der så er det mit behov...

Som du kan se aner jeg intet om hva de gør i hvilken alder, syns det er ret uoverskueligt.

Derfor er det jo godt med alle jer, med alle jeres gode erfaringer og råd  

Anmeld

3. august 2010

kristinards

s.tina skriver:

Nu ved jeg ikke hvilken kombi vogn du har tænkt på, men inden du panikker over det med mål.

Vi har selv en combi med ligge mål, på... Åhh enten er det 94 eller 97.

Det kan jeg da lige tjekke....

Fandt den nemlig lige i bladet.  

Der står 98 cm... Det er vel uden liften? Den står der ikk noget om... 

Er det så en lille eller?

Kan selvfølgelig spørge i butikken, nu har jeg jo lidt mere en ide om hva jeg ska spørge om  

Anmeld

3. august 2010

LC

Hvis du virkelig skal sparre, så kan man jo sy en skummadres selv.

Jeg syede selv en til vores vugge, da det er en gamel arvestykke og den ikke lige havde de normale mål.

Der en anden tråd om madresser herinde, hvor der også er andre der selv har været igang med at sy madresser.

Anmeld

3. august 2010

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Altså jeg vil sige at 98 er helt fint og ikke lille.

Vi ha selv en uld trille pose (ala Voksi) til vores, og på den måde skal vi ikke tænke på kolde fødder eller andet om vinteren.

Jeg ville ikke bytte vores combi for noget andet

Og når der er køre pose og det hele med syntes jeg det er et godt tilbud.

Hvad er det for en vogn?

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

3. august 2010

mor_sabina

kristinards skriver:

Hmm ja, den havde jeg ikk lige tænkt.

Liften der ska jeg jo ikk bruge madras til, men havde da ikk lige tænkt på efter lifte-tiden...

Der er jo sån en kørepose i, den kan de ikk ligge i deri?

Sover de i den til de er 3?

Havde egentlig lidt regnet med at det kun var som baby, og at når de så ku sidde op, bare var som vågen transport.

Aner intet om det, så tilgiv mig hvis mine spørgsmål er dumme  

Jeg var selv en lang en som baby så ska nok ha det med i overvejelserne  

Det er selvfølgelig forskelligt hvordan børnene sover, men de fleste børn har brug for middagslur til de er omkring de 3 år. Derfor er det rart at have en vogn de kan sove i når man skal ud, samt frisk luft er jo godt for søvnen. Men det er da muligt at bruge sengen, men det binder dig lidt til hjemmet ved middagstid.

Faktisk sover mange børn 2 lurer indtil de er over 1 år.

Jeg var såmænd også på barbund indtil jeg fik job i en vuggestue, så det var en god hjælp da phillip kom
Men der er ingen dumme spørgsmål, unne dsumme svar ik

Men jeg valgte kombivogn fra da liggemålen kun ligger mellem 75-80, så her mener jeg han var vokset ud da han var rundt ved 3-4 mrd

Har ikke erfaring med køreposerne, men nu vi går den kolde tid i møde er det måske meget godt. Mens de er små skal de jo heller ikke bruge meget underlag.Ellers kan du spare mange penge på både madras og dyne med at købe en voksen størrelse i jysk og klippe den til og en voksen dyne, den kan blive til 1 stk junior dyne og 2 stk babydyne.

Anmeld

3. august 2010

kristinards

LC skriver:

Hvis du virkelig skal sparre, så kan man jo sy en skummadres selv.

Jeg syede selv en til vores vugge, da det er en gamel arvestykke og den ikke lige havde de normale mål.

Der en anden tråd om madresser herinde, hvor der også er andre der selv har været igang med at sy madresser.

Ja jeg laver os meget selv, men lige sy er jeg ikk skarp i.

Jeg syns os madrasserne ska være ordentlige, dem bruger hun jo mange timer i.

Men overvejer at få en til at sy lagnerne  

Anmeld

3. august 2010

kristinards

s.tina skriver:

Altså jeg vil sige at 98 er helt fint og ikke lille.

Vi ha selv en uld trille pose (ala Voksi) til vores, og på den måde skal vi ikke tænke på kolde fødder eller andet om vinteren.

Jeg ville ikke bytte vores combi for noget andet

Og når der er køre pose og det hele med syntes jeg det er et godt tilbud.

Hvad er det for en vogn?

Den hed 4ME.

Kan ikk huske hva den hed mere... Måske Berlin?

Det er vist et billigt mærke men det kan vel være lisså godt?

Anmeld

3. august 2010

kristinards

mor_sabina skriver:

Det er selvfølgelig forskelligt hvordan børnene sover, men de fleste børn har brug for middagslur til de er omkring de 3 år. Derfor er det rart at have en vogn de kan sove i når man skal ud, samt frisk luft er jo godt for søvnen. Men det er da muligt at bruge sengen, men det binder dig lidt til hjemmet ved middagstid.

Faktisk sover mange børn 2 lurer indtil de er over 1 år.

Jeg var såmænd også på barbund indtil jeg fik job i en vuggestue, så det var en god hjælp da phillip kom
Men der er ingen dumme spørgsmål, unne dsumme svar ik

Men jeg valgte kombivogn fra da liggemålen kun ligger mellem 75-80, så her mener jeg han var vokset ud da han var rundt ved 3-4 mrd

Har ikke erfaring med køreposerne, men nu vi går den kolde tid i møde er det måske meget godt. Mens de er små skal de jo heller ikke bruge meget underlag.Ellers kan du spare mange penge på både madras og dyne med at købe en voksen størrelse i jysk og klippe den til og en voksen dyne, den kan blive til 1 stk junior dyne og 2 stk babydyne.

Kan man lave madrasserne mindre?

Havde jeg ikk overvejet, men dynen havde jeg tænkt.

Har købt nogle brugte meget billigt, så det gider jeg ikk nu, men gør det nok når hun skifter til junior  

Anmeld

3. august 2010

mor_sabina

kristinards skriver:

Kan man lave madrasserne mindre?

Havde jeg ikk overvejet, men dynen havde jeg tænkt.

Har købt nogle brugte meget billigt, så det gider jeg ikk nu, men gør det nok når hun skifter til junior  

Det kan ihvertfald godt betale sig.

Men altså en alm skummadras til en voksen seng, kan man bare klippe til. Ellers er der noget med at man kan køne tilskåret skum hos en farvehandel!? HAr ikke prøvet det men vi overvejde det.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.