Økonomi-spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.082 visninger
23 svar
0 synes godt om
3. august 2010

kristinards

Uhh piger hjælp mig.

Syns slet ikk hjernen fungerer, tror den er gået i babymode...

Jeg vil starte med at sige at min økonomi er på den måde at jeg ska tænke over hver krone jeg bruger, har altid gjort det så det sidder dybt i mig.

Så tag lige den overvejelse med hvis i syns det er noget pjat at tænke så meget over  

Men, min problematik er som følger;

Var i ønskebørn idag for at få et overblik over hvad madrasser koster.

Jeg får tremmeseng, pusleplade, og badekar af venner og har købt en brugt barnevogn til 500 kr og fået en senere (vil gerne ha en ekstra til altanen bor på 2.sal), så jeg tænkte at nye madrasser sku hun da ha.

Men så kommer vi jo til at se den her smarte lift sån en blød en, til 3-400 kr; med madras og lagner kommer det jo næsten alligevel op i det.

Den tygger jeg lidt på.

Så ser min mor den her kombivogn (som jeg altid gerne har ville ha en af, de er bare så smarte) den koster kun 1500 kr, og der er blød lift, kørepose og alt til.

Hvis jeg nu ku få 500 kr for den barnevogn jeg har købt, nogle hundrede for den jeg har fået, og så de par hundrede jeg ska gi for enten madras og lagner eller blød lift, er det så ikk lige ved at det kan betale sig?

Sparer jo så os til klapvognen til den tid.

Havde tænkt at ønske mig klapvognen til navngivningen, men tror ærlig talt ikk der er nogen i min familie der gir for så meget  

Hva ville i gøre? - Med tanke på min meget stramme økonomi?

Er bange for jeg blir bidt af det og bare køber for at købe, er det det jeg har gang i nu?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

millesofie

nej jeg synes  det er lyder fornuftigt sælg det andet og køb den du ønsker dig og ja du SPARE jo klapvognen så det bliver jo billigere i længden

jeg siger GO

Anmeld

3. august 2010

kristinards

millesofie skriver:

nej jeg synes  det er lyder fornuftigt sælg det andet og køb den du ønsker dig og ja du SPARE jo klapvognen så det bliver jo billigere i længden

jeg siger GO

Ja jeg syns jo os det lød billigt, men var bange for det bare var mors vil-ha-gen der kom frem  

Snakker med min far om det nu han plejer hjælpe mig med økonomiske ting, han har hørt noget om at kombivogne er farlige, er det noget i har hørt om eller kender noget til?

Anmeld

3. august 2010

kristinards

Nååh lille farmand  

Havde en lang snak med ham om det, fik ikk så meget svar på hva han syns lige med det her dilemma, men han sagde han os ville være med og ville gi en barselsgave, jeg havde lidt frygtet han ikk engang ville se hende før jeg selv kom og besøgte ham...

Men han ville være med og ville da os gerne hjælpe med navngivningsfesten, så sidder da lidt med en lille tåre i øjenkrogen... 

Lille far, han vil jo gerne, han er bare så dårlig til at vise følelser.

Det sku lige ud...

Er så glad.

Anmeld

3. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

kristinards skriver:

Nååh lille farmand  

Havde en lang snak med ham om det, fik ikk så meget svar på hva han syns lige med det her dilemma, men han sagde han os ville være med og ville gi en barselsgave, jeg havde lidt frygtet han ikk engang ville se hende før jeg selv kom og besøgte ham...

Men han ville være med og ville da os gerne hjælpe med navngivningsfesten, så sidder da lidt med en lille tåre i øjenkrogen... 

Det sku lige ud...

Er så glad.

Århhh hvor sødt og dejligt

Anmeld

3. august 2010

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
kristinards skriver:

Nååh lille farmand  

Det sku lige ud...

Er så glad.

Tænkte bare lige jeg ville sige at det er såå dejligt at læse sådan noget..

Nogle er van til at have forælder og der kærlighed = de altid viser den.

Min far gør det ikke, så de gange han har gjort noget "ekstra" ja det betyder bare alt

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

3. august 2010

kristinards

s.tina skriver:

Tænkte bare lige jeg ville sige at det er såå dejligt at læse sådan noget..

Nogle er van til at have forælder og der kærlighed = de altid viser den.

Min far gør det ikke, så de gange han har gjort noget "ekstra" ja det betyder bare alt

Ja lige præcis, min far er sg en god mand, vi har bare haft vores bøvl før, så jeg kan godt nogle gange blive i tvivl om han egentlig holder af mig, eller bare "er min far".

Men selvfølgelig gør han det, det ved jeg jo os godt inderst inde, men det betyder bare så meget når han så viser det.

Og har det på samme måde med mit barn selv om hun ikk er født endnu.

Kærlighed kan selvfølgelig ikk gøres op i penge, men da han sagde beløbet de havde overvejet at gi barselsgave på, ku jeg se det alligevel var stort for ham. Fordi han ikk rigtig plejer at gi hvis han kan blive fri.

Han syns vi ska klare os selv, men nu lød det nærmest som om han var overrasket over at jeg havde regnet med selv at skulle købe alt til mit barn  

Dejlig far  

Anmeld

3. august 2010

mor_sabina

kristinards skriver:

Uhh piger hjælp mig.

Jeg vil starte med at sige at min økonomi er på den måde at jeg ska tænke over hver krone jeg bruger, har altid gjort det så det sidder dybt i mig.

Så tag lige den overvejelse med hvis i syns det er noget pjat at tænke så meget over  

Jeg får tremmeseng, pusleplade, og badekar af venner og har købt en brugt barnevogn til 500 kr og fået en senere (vil gerne ha en ekstra til altanen bor på 2.sal), så jeg tænkte at nye madrasser sku hun da ha.

Men så kommer vi jo til at se den her smarte lift sån en blød en, til 3-400 kr; med madras og lagner kommer det jo næsten alligevel op i det.

Den tygger jeg lidt på.

Så ser min mor den her kombivogn (som jeg altid gerne har ville ha en af, de er bare så smarte) den koster kun 1500 kr, og der er blød lift, kørepose og alt til.

Hvis jeg nu ku få 500 kr for den barnevogn jeg har købt, nogle hundrede for den jeg har fået, og så de par hundrede jeg ska gi for enten madras og lagner eller blød lift, er det så ikk lige ved at det kan betale sig?

Havde tænkt at ønske mig klapvognen til navngivningen, men tror ærlig talt ikk der er nogen i min familie der gir for så meget  

Er bange for jeg blir bidt af det og bare køber for at købe, er det det jeg har gang i nu?  

Har du tjekket at der følger madrasser med til kombivognen? Vi skulle have madrasser til vores barnevogn oveni.

Ulempen ved en kombivogn kan være at liggemålet ikke er så stort, og at du derfor ikke kan bruge den så længe. En barnevognskasse er mellem 93-97 cm mener jeg og der vil de så kunne ligge til de er 3 år.

Vores dreng var en stor basse, mod alle forventninger da det ikke ligger til familien, og han nåede ret hurtigt at vokse ud af liften som i de fleste tilfælde har samme mål som kombivognen.

Det er ihvertfald værd at overveje, for så vil du alligevel skulle ud og anskaffe dig endnu en vogn.

Jeg ville købe madrasserne, selvom det er fristende med en ny lækker vogn Måske du så kan ønske dig den i dåbsgave, eller tilskud dertil (den kan vel laves om til en klapvogn?)

Anmeld

3. august 2010

Agnete

kristinards skriver:

Uhh piger hjælp mig.

Den tygger jeg lidt på.

Nu vil jeg ikke råde dig til at købe det ene eller det andet, da jeg IKKE er skarp i økonomi. Men det lyder til, at du har tænkt over det  Og hvor sødt af din far, at han vil hjælpe Vil bare lige høre, om du er klar over, at liggemål i kombivogne ikke er så stort, som i barnevogn. Så baby kan ikke sove der så længe. Så ha' også lige det med i overvejelsen - hvad er dit behov?

Kh Agnete

Anmeld

3. august 2010

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Nu ved jeg ikke hvilken kombi vogn du har tænkt på, men inden du panikker over det med mål.

Vi har selv en combi med ligge mål, på... Åhh enten er det 94 eller 97.

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.