Bækkenløsning... allerede!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2010

Dansker I Holland

DK skriver:

Hej

Hva med dig? Er din bækkenløsning blevet værre proportionelt med tiden der er gået?

Jeg anede heller ikke at man kunne få det så tidligt, og var ret meget i chok over at det rent faktisk var det! Jeg spurgte ti gange om ikke bare det var begyndende, eller måske risiko for, men nej: det var bækkenløsning allerede!

Ohh ve, os stakler 

Jamen mit synes jeg selv er blevet værre, da jeg synes det gør MEGET ondt når jeg går.. Og så er det uanset om jeg fiser derud af eller om jeg snegler mig afsted. Gør rigtig ondt når det tynger i maven. Og jeg troede ikke jeg ville få det nogensinde, men åbenbart er 3 gang lykkens gang Griner...

Ja stakkels os med BL. Vi håber det bliver bedre med tiden og hvis ikke så bliver det værre.

Men manden og jeg har jo nogle ting vi skal have gjort inden jeg føder, såsom babyværelse klar osv.... Det er simpelthen noget jeg ikke vil gå glip af at være med til.

Knus Sussie 25+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

mettenoah

DK skriver:

Tja for mig føltes det i løbet af dagen som kraftige menstruationssmerter, bare ikke foran, men bagpå lige over hvor ballerne stopper (det hårde flade stykke inden ryggen starter). Og så om aftenen bliver det meget værre og stråler ligesom ned i benene så de ikke rigtig kan løftes og bevæge sig når jeg skal gå/dreje mig osv.

Derudover er jeg også øm allernederst over/inde under skambenet, men det gør ikke nær så ondt som i lænden. Ikke endnu i alt fald

åh... skulle lige til at skrive et indlæg med dette som hovedspørgsmål..
Jeg har akkurat samme symptomer, som du her beskriver, mit er dog mest at mærke om aftenen.

Min graviditet har ikke just været en dans på roser, så med troen på, at der nu er ro på og, at den søde ventetid påbegynder, har jeg nok ignoreret smertene.
Måske jeg skulle snakke med min jordemor om det.
Jeg træner dagligt heste, og har en søn på 1½, så synes jeg er aktiv, og vide tude hvis jeg skulle gå sygemeldt før tid.

fingre for at bækkenløsningen ikke indhenter mig.

Anmeld

3. august 2010

Kvindemin

DK skriver:

Jep! det er mig. Jeg er nu med på bækkenløsningsholdet. Jeg har været til læge idag pga. bækkensmerterne. Det første han sagde var "det er klart ikke bækkenløsning, da du slet slet ikke er langt nok henne". Han lytter til mine symptomer og får mig stablet op på en briks, hvorpå han hiver i mine ben, og trykker alle mulige steder på ballerne og nederst på ryggen. Så kan jeg godt rejse mig og han hiver sig i håret og skægget og siger: "ja det er godt nok en helt ægte bækkenløsning du har. Det var dog helt utroligt, det har jeg aldrig oplevet så tidligt før!".

Jeg har fået en henvisning til fysioterapeuterne på sygehusets gynækologiske afdeling, og så skulle de kunne hjælpe mig med et bælte og nogle øvelser. Jeg er ikke blevet sygemeldt endnu, men har fået strenge ordre på hvad jeg ikke må, og så sagde lægen at jeg helt sikkert vil blive det på et tidspunkt, og det kun er et spørgsmål om hvor hurtigt det skrider frem!

Det er godt nok rigtig rigtig træls!! Naturligvis fordi det gør ondt, men endnu mere fordi jeg "bare ikke er sådan en der er syg". Og da slet ikke af bækkenløsning som jeg må indrømme at jeg altid har tænkt var sådan noget at dovne gravide fik deres læge til at skrive ned så de kunne få før fri Mine søde chef sagde at "ja, så måtte selv jeg jo måske opdage at jeg bare er et menneske og ikke en arbejds-knokle robot". Det kan godt være jeg er det, det er bare ikke sjovt det her menneske-halløj så!!!

Så kryds fingre derude tøser for at jeg lynhurtigt får en tid på sygehuset, og at jeg kan arbejde længe endnu!

Knus Ditte, 16+0!

Træls du fik det, men måske godt nok at indse at det IKKE kun er dovne kvinder der for det.

Hilsen Christina, som har haft bækkenløsning siden uge 14 og ligger nu i uge 32 og kan ikke holde på ham mere. Så kryds fingre for at du ikke ender sådan...

Anmeld

3. august 2010

Mettemus

Øvsa! Det er jeg da ked af at høre. Synes i forvejen der er længe til januar - gætter på at bækkenløsning ikke hjælper?

Er det dit arbejde der tricker det eller bare rent og skær uheld?

Og hvordan blir man sygemeldt fra sit fritidsarbejde?

Dumme spørgsmål og trøstekram fra Mette

Anmeld

3. august 2010

DK

Chritinap skriver:

Træls du fik det, men måske godt nok at indse at det IKKE kun er dovne kvinder der for det.

Hilsen Christina, som har haft bækkenløsning siden uge 14 og ligger nu i uge 32 og kan ikke holde på ham mere. Så kryds fingre for at du ikke ender sådan...

Altså, det er klart bare mig der har været super fordomsfuld. Men så kan man jo lære det når det rammer een selv

Uhh men fordomme, det er jo bare noget af det nemmeste vi har, ikke? Man behøver slet ikke nogen beviser eller noget!!!

Jeg håååber sørme ikke at det bliver sådan for mig. Det er da skrækkeligt for dig! Uhh jeg får akut træng til at lave masser af bækkenbundsøvelser lige nu! Jeg skal begynde til graviditetssvømning på onsdag om en uge, og jeg håber at det kan hjælpe til både at afslappe bækkenet, men også måske få det rørt så det ikke låser fast, hvad der åbenbart kan blive et problem!

Anmeld

3. august 2010

DK

Øvsa! Det er jeg da ked af at høre. Synes i forvejen der er længe til januar - gætter på at bækkenløsning ikke hjælper?

Er det dit arbejde der tricker det eller bare rent og skær uheld?

Og hvordan blir man sygemeldt fra sit fritidsarbejde?

Dumme spørgsmål og trøstekram fra Mette

He he he... Det er fordi jeg arbejder 20 timer om ugen. Så er det i realiteten ikke et fritidsarbejde, men bare et deltidsarbejde. Det er jo i "min fritid fra studiet", men jeg er berettiget til barsel, dvs. barselsdagpenge (og sygedagpenge) fra mit job når jeg har arbejdet minimum 120 timer i en kontinuerlig 13 ugers periode. Det er jo kun ca. 9,5 time om ugen man så skal arbejde for at have ret til at få barselsdagpenge.

Det vil sige at man i 52 uger, med start 4 uger før termin kan få barselsdagpenge for (i mit vedkommende) 20 timer om ugen!

Det er vist bare rent og skær uheld der har udløst det. Jeg har meget svage led, lige på kanten til hypermobilitet, og hormonet relaxin skubber så bare yderligere til den tendens, og det er så nok det der har "skubbet det over kanten"

Anmeld

3. august 2010

Mettemus

DK skriver:

He he he... Det er fordi jeg arbejder 20 timer om ugen. Så er det i realiteten ikke et fritidsarbejde, men bare et deltidsarbejde. Det er jo i "min fritid fra studiet", men jeg er berettiget til barsel, dvs. barselsdagpenge (og sygedagpenge) fra mit job når jeg har arbejdet minimum 120 timer i en kontinuerlig 13 ugers periode. Det er jo kun ca. 9,5 time om ugen man så skal arbejde for at have ret til at få barselsdagpenge.

Det vil sige at man i 52 uger, med start 4 uger før termin kan få barselsdagpenge for (i mit vedkommende) 20 timer om ugen!

Det er vist bare rent og skær uheld der har udløst det. Jeg har meget svage led, lige på kanten til hypermobilitet, og hormonet relaxin skubber så bare yderligere til den tendens, og det er så nok det der har "skubbet det over kanten"

Ork man det er meget arbejde! Jeg har 15 timer i ugen og synes det er mere end rigeligt oven i studiet. Sejt Ditte! Altså selvfølgelig ikke med bækkenløsningsdelen....

Håber du ikke bliver alt for hårdt ramt, for januar er godt nok langt væk hvis man har det bedst på langs.

Anmeld

3. august 2010

DK

Mettemus skriver:

Ork man det er meget arbejde! Jeg har 15 timer i ugen og synes det er mere end rigeligt oven i studiet. Sejt Ditte! Altså selvfølgelig ikke med bækkenløsningsdelen....

Håber du ikke bliver alt for hårdt ramt, for januar er godt nok langt væk hvis man har det bedst på langs.

Jamen du kan skam også få barselsdagpenge for dine 15 timer så! Bare husk at melde det til din arbejdsgiver senest 3 mdr. før forventet termin.  Det kommer jo oven i barselsklippene, så det er kun dejligt!!!

Sejt? Der er ren grådighed!! Jeg er så usædvanlig øssel, der er ikke et gram "spar eller holde igen" i mig. Og så må man jo tage konsekvensen af det!

Anmeld

4. august 2010

Riksen

Øv! Det var da en kedelig besked at få... Jeg har en perifer bekendt som måtte sygemeldes, da hun var lige så langt (eller kort) henne som dig... meget træls - for at sige det på jysk.

Jeg må med skam indrømme at jeg for noget tid siden også havde samme holdning til bækkenløsning som dig: helt ærligt, hvor slemt kan det være? Men efter at en god veninde fik det konstateret, og jeg havde set hvor ondt hun havde, tror jeg på at det meget, meget smertefuldt! Så medfølelse herfra.

Jeg håber at fysioterapeuterne kan hjælpe dig med øvelser, så du kan skubbe den åbenbart uundgåelige sygemelding så langt som muligt.

Rikke

Anmeld

4. august 2010

DK

Riksen skriver:

Øv! Det var da en kedelig besked at få... Jeg har en perifer bekendt som måtte sygemeldes, da hun var lige så langt (eller kort) henne som dig... meget træls - for at sige det på jysk.

Jeg må med skam indrømme at jeg for noget tid siden også havde samme holdning til bækkenløsning som dig: helt ærligt, hvor slemt kan det være? Men efter at en god veninde fik det konstateret, og jeg havde set hvor ondt hun havde, tror jeg på at det meget, meget smertefuldt! Så medfølelse herfra.

Jeg håber at fysioterapeuterne kan hjælpe dig med øvelser, så du kan skubbe den åbenbart uundgåelige sygemelding så langt som muligt.

Rikke

Ja vi bliver da heldigvis klogere som tiden går!!

Jeg har naturligvis ikke hørt fra sygehuset endnu, men tror jeg ringer på mandag og spørger hvordan det går hvis jeg ikke har hørt noget der. Jeg vil gerne presse dem lidt for at komme igang med evt. øvelser/det der bækkenbælte, så bækkenløsningen ikke bliver værre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.