kindtænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2010

Lone Jakobsen

idamaria83 skriver:

Min datter er 14½ måned og har pt tand nr 12 undervejs...hun fik fire kindtænder på én gang lige omkring sin 1-års fødselsdag

aaavvv den armen pige var det ikke en hård omgang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

Ida.

nutche skriver:

aaavvv den armen pige var det ikke en hård omgang

Det kom og gik lidt - men hun havde tigerspring samtidig med, så det var lidt svært at vurdere hvad der var hvad hun var meget mere mærket af de første 5-6 tænder...der havde jeg hende vågen i hele nætter trods forsøg med at slå smerterne ned med panodil

Anmeld

3. august 2010

Lone Jakobsen

idamaria83 skriver:

Det kom og gik lidt - men hun havde tigerspring samtidig med, så det var lidt svært at vurdere hvad der var hvad hun var meget mere mærket af de første 5-6 tænder...der havde jeg hende vågen i hele nætter trods forsøg med at slå smerterne ned med panodil

ja her vi også brugt panodil. men det var nu mest pga. feberen. han har stadig feber idag (nu på 3. dag) så nu må det godt snart gå væk.

vi bruger det for at give ham en "lille pause" så han kan få sovet og spist lidt, det lille pus.

Anmeld

3. august 2010

Joan ( Smallie )

nutche skriver:

jamen Rasmus har 4 for oven og 4 forneden. altså de 4 fortænder. den næste han har fået er så ikke en hjørnetand men en kindtand. så er er mellemrum mellem de første og den sidst ankomne.

mener de skal ha 16 eller 20 i alt. men mente bare der gik lidt tid fra de første til det næste hold.

rasmus var så meget tidligt ude med tænder. han fik de første som 4 mdr og så kom de næste ret hurtigt efter. han fik første de 4 nederste, og bagefter de øverste.

Hjørne tænder kommer også efter kindtænder nomalt.

De skal have 16 tænder nu her og så når de bliver omkring de 2 år kommer der et hold kindtænder mere så de her 20 i alt og det er de 20 tænder de skifter. Så får de et hold kindtænder omkring 6 års alderen og dem skifter de ikke de bliver der resten af livet.

Mine unger var også tidlig med tænder Niels fik de første da han var omkring 3 måneder og Anne omkring 4 måneder.

Anmeld

3. august 2010

Lone Jakobsen

Joan ( Smallie ) skriver:

Hjørne tænder kommer også efter kindtænder nomalt.

De skal have 16 tænder nu her og så når de bliver omkring de 2 år kommer der et hold kindtænder mere så de her 20 i alt og det er de 20 tænder de skifter. Så får de et hold kindtænder omkring 6 års alderen og dem skifter de ikke de bliver der resten af livet.

Mine unger var også tidlig med tænder Niels fik de første da han var omkring 3 måneder og Anne omkring 4 måneder.

he he, det burde jeg jo vide som mor til næsten 5

men nej... så tak for din hjælp

Anmeld

3. august 2010

Joan ( Smallie )

nutche skriver:

he he, det burde jeg jo vide som mor til næsten 5

men nej... så tak for din hjælp

Ja Dan's Daniel er da vist ikke din

Men det er jo bare en af de ting man glemmer så hurtig. Og Jeg har Anne som er 17 måneder og har jo lige været igennem det. og så har jeg Niels som lige er blevet 3 år så de sidste par år har jo handlet om tænder herhjemme

Anmeld

3. august 2010

Lone Jakobsen

Joan ( Smallie ) skriver:

Ja Dan's Daniel er da vist ikke din

Men det er jo bare en af de ting man glemmer så hurtig. Og Jeg har Anne som er 17 måneder og har jo lige været igennem det. og så har jeg Niels som lige er blevet 3 år så de sidste par år har jo handlet om tænder herhjemme

lige præcis det er bare nemmere at skrive det, end at skrive mor til 4 og bonus mor til en.

Anmeld

3. august 2010

Joan ( Smallie )

nutche skriver:

lige præcis det er bare nemmere at skrive det, end at skrive mor til 4 og bonus mor til en.

Nej det er rigtig nok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.