kindtænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.655 visninger
17 svar
0 synes godt om
3. august 2010

Lone Jakobsen

sjovt som man glemmer...og sjovt som ting stadig er så fantastiske her ved barn nr. 4.

nå til sagen:

Rasmus er ca 13 mdr, og har lige fået sin første kindtand. jeg synes det var lidt tidligt og prøvede at bladre tilbage i de andres bøger. men havde kun noteret ned ved den ene. som fik hans første kindtand  3 mdr senere.

så hvad med jeres? hvornår har de fået kindtænder, og var reaktionen slem?

rasmus har haft over 40 i feber og har ikke sovet i 2 døgn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

Lone Jakobsen

op igen

Anmeld

3. august 2010

LinLin

Min fik sin første kindtand da han var 14 mdr og 2 dage...

Anmeld

3. august 2010

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Vito er lige fyldt et år, og han har 4

Ikke noget vi har mærkede noget til, eller som sådan opdaget..

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

3. august 2010

NinaNymannMadsen

nutche skriver:

sjovt som man glemmer...og sjovt som ting stadig er så fantastiske her ved barn nr. 4.

nå til sagen:

Rasmus er ca 13 mdr, og har lige fået sin første kindtand. jeg synes det var lidt tidligt og prøvede at bladre tilbage i de andres bøger. men havde kun noteret ned ved den ene. som fik hans første kindtand  3 mdr senere.

asta har fået 2 kindtænder på samme tid, hun fik dem ugen inden hun blev 13 mddr hvilket hun blev d 26 juli.

hun havde ikke feber, men var meget pyller, skulle ha alt i munden ude i sidderne, bed og ville ikke sove i sin seng og alt var bare umuligt. men da de først var igennem var der ikke mere med hende.

Anmeld

3. august 2010

Lone Jakobsen

nååå for pokker så er Rasmus jo slet ikke så tidligt ude som jeg troede

af en eller anden grund havde jeg slet ikke tænkt på at det allerede ku være tænder igen

og så siger man at man lærer af sin erfaring....hmmm det gælder åbenbart ikke for mig

Anmeld

3. august 2010

Mussen2

nutche skriver:

nå til sagen:

Min datter er næsten 14 mdr og hun har indtil nu kun fårt 6 tænder, hvoraf de to er i undermunden. HUn var sent ude, fik de første omkring 9-10 mdrs alderen og så kom de lige af en gang nærmest.

Nu kan jeg så se hun er ved at få en i undermunden, men det er ikke den ved siden af fortænderne(i undermunden altså, ved ikke lige hvad man kalder dem) - det er en hjørnetand eller kindtand, hvad man nu kalder det??!!

Jeg har ikke mærket noget til det, måske lidt biden og problemer med at få hende til at falde i søvn, men det kan jo skyldes så mange ting

Hvor mange tænder får de egentlig og i hvad er den mest normale rækkefølge.

Det er da lidt underligt!

Anmeld

3. august 2010

Joan ( Smallie )

Anne er lige blevet 17 måneder og hun har 16 tænder. Hendes kindtænder begyndte inden hun blev 1 år men var længe undervejs og hun har så lige fået hjørne tænder som så ogå har været længe undervejs. Anne har ved alle tænder fået feber og begyndt at vågne om natten igen.

Så nu håber jeg der bliver lidt ro på det hele til hun begynder med 2 års tænder

Anmeld

3. august 2010

Lone Jakobsen

Mussen2 skriver:

Min datter er næsten 14 mdr og hun har indtil nu kun fårt 6 tænder, hvoraf de to er i undermunden. HUn var sent ude, fik de første omkring 9-10 mdrs alderen og så kom de lige af en gang nærmest.

Nu kan jeg så se hun er ved at få en i undermunden, men det er ikke den ved siden af fortænderne(i undermunden altså, ved ikke lige hvad man kalder dem) - det er en hjørnetand eller kindtand, hvad man nu kalder det??!!

Jeg har ikke mærket noget til det, måske lidt biden og problemer med at få hende til at falde i søvn, men det kan jo skyldes så mange ting

Hvor mange tænder får de egentlig og i hvad er den mest normale rækkefølge.

Det er da lidt underligt!

jamen Rasmus har 4 for oven og 4 forneden. altså de 4 fortænder. den næste han har fået er så ikke en hjørnetand men en kindtand. så er er mellemrum mellem de første og den sidst ankomne.

mener de skal ha 16 eller 20 i alt. men mente bare der gik lidt tid fra de første til det næste hold.

rasmus var så meget tidligt ude med tænder. han fik de første som 4 mdr og så kom de næste ret hurtigt efter. han fik første de 4 nederste, og bagefter de øverste.

Anmeld

3. august 2010

Ida.

Min datter er 14½ måned og har pt tand nr 12 undervejs...hun fik fire kindtænder på én gang lige omkring sin 1-års fødselsdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.