Ledegigt og graviditet???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2010

Happiness

Maja84 skriver:

I vores familie har vi arveligt slidgigt, og får PN slidgigt medicin, men man må ikke ta det når man er gravid.

Det er selvfølgelig en belastning, men vi har valgt at vi alligevel ville gennemføre, for ellers havde vi jo ikke mulighed for at få børn, men synes du skal ta den hen fa vejen, i samråd med læge og jordemoder, da det kan være, der feks skal tages specielle hensyn, i forhold til arbejde(hvis du har sådan et) fødsel osv

Krydser fingre for der snart er en lille bebs på vej

Er ogsp planen nu Skal til røntgen og ultralyd af skuldre, hænder og fødder her på mandag. Og samtidigt tages blodprøver. Så skal jeg bare vente på tid til reumatologen så jeg kan få afklaret det hele. Men selv hvis det er ledegigt, er jeg nu klar til at tage "kampen" med gigt og graviditet.

Mit job kommer det nok til at gå lidt ud over, da jeg arb med udviklingshæmmede. hvoraf få sidder i kørestol. Men har nogle dejlige kollegaer, som jeg er sikker på vil hjælpe mig igennem det. Så må jeg jo bare hjælpe de beboere jeg kan, hvis smerterne skulle blive rigtrig slemme, når man nu ik må spise gigtpillerne under graviditeten.

Tror jeg får mens idag, så det lykkedes ikke denne måned. Men så må vi jo bare op på hesten igen

Men tak for svar. Dejligt at høre at andre er kommet igennem det! For ja, vil rigtig gerne have børn!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

Kløver

MaybeMe skriver:

Er ogsp planen nu Skal til røntgen og ultralyd af skuldre, hænder og fødder her på mandag. Og samtidigt tages blodprøver. Så skal jeg bare vente på tid til reumatologen så jeg kan få afklaret det hele. Men selv hvis det er ledegigt, er jeg nu klar til at tage "kampen" med gigt og graviditet.

Mit job kommer det nok til at gå lidt ud over, da jeg arb med udviklingshæmmede. hvoraf få sidder i kørestol. Men har nogle dejlige kollegaer, som jeg er sikker på vil hjælpe mig igennem det. Så må jeg jo bare hjælpe de beboere jeg kan, hvis smerterne skulle blive rigtrig slemme, når man nu ik må spise gigtpillerne under graviditeten.

Tror jeg får mens idag, så det lykkedes ikke denne måned. Men så må vi jo bare op på hesten igen

Men tak for svar. Dejligt at høre at andre er kommet igennem det! For ja, vil rigtig gerne have børn!

om ikke andet tror jeg ihvertfald det er muligt, selv er jeg lidt nærvøs for hvordan det bliver senere, når barnet rigtig vokser sig større, men som sagt er de gode i dag til at vejlede og hjælpe, både ved læge og jordemoder, og selvom jeg foretrækker naturlig fødsel, kan det jo være PK må komme på tale, så jeg er da sikker på det nok skal lykkedes for jer

øv at din mens nok kommer i dag, håber der er gevinst næste gang, så sender lige en ekstra portion babystøv til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.