overtræt - hvad gør man??? HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2010

Vidunderligeunger

alberte har det samme, men jeg har efterhånden bare affundet mig med det og så bare taget hende op 2-3 minutter og lagt hende igen... sutten gør underværker herhjemme. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

Skouboe

Svøb ham, men brug et tæppe. Dynen kan godt være lidt varm på denne årstid.

Tænk i at minimere alle hans indtryk - gå ind i et halvmørkt rum, gå evt i cirkler med monotone skridt, undgå øjenkontakt og når han begynder at slappe lidt af, så kan du evt snige en stofble forsigtigt hen over hovedet på ham.

Du kan fx svøbe sådan her http://www.youtube.com/watch?v=CSYPqGtFBYQ

Anmeld

3. august 2010

Tulle28

Baagøe skriver:

Har også kun hørt om den via baby.dk og som sagt ingen personlige erfaringer 

Når han skriger, venter du 1 minut med at gå ind til ham og så går du ind og giver ham sutten og evt. beroliger uden at tage ham op.

Næste gang venter du 2 min. inden du gør det samme, og 3. gang venter du 3 min., 4 min. osv.

Aj det lyder da helt forfærdeligt! Så lader man bare barnet skrige?

Anmeld

3. august 2010

Eliza/lykke

hvor gammel er han?

Er det om aftenen eller om dagen?

Vores datter på næsten 3 mrd., græder/skriger også om aftenen, når hun blir lagt. Det er ikke meget, men det har det været for en mrd. siden - nu er det 5-10 min., men kan sagtens varer op til ½ time.

Vi prøvede at op og ned metoden - ind tag hende op, trøst, lige så snart hun var faldet til ro, lagde vi hende igen. Sådan hele tiden. Men det forvirrede bare mere. Så nu går vi ind og gir sutten og klapper på numsen (hun ligger på siden). Når hun stopper med at græde, går vi ud igen. Hvis vi ikke kan få ro på hende, går vi ud igen og tæller til 5, og går ind igen. Sådan har vi gjort længe nu, og det blir bedre og bedre at lægge hende i seng.

Vi blir nødt til at tro på, at hun skal vide, at det er nat nu og vi skal sove. Ikke tage hende op eller tale til hende. Vi går kun ind og lader hende mærke at vi er der.

Held og lykke med det og hold nu.

Anmeld

3. august 2010

Tulle28

Vi er i fuld gang med 19 ugers springet, hvilket betyder at min sovetryne af en datter nærmest ikke sover om dagen = hun er fuldstændig umulig om aftenen af overtræthed. Her hjælper det at hoppe på fitnessbold, men kun lige indtil jeg stopper med at hoppe og prøver at lægge hende fra mig (har ikke prøvet svøbetricket, men det skal da prøves!) men hvis vi lægger hende i liften og står og svinger med den falder hun til ro (et ekstra plus er at det giver gode armmuskler for shiiiit hun er blevet tung).

Knus Tulle

Anmeld

3. august 2010

Pige2009

Tulle28 skriver:

Aj det lyder da helt forfærdeligt! Så lader man bare barnet skrige?

Ja ved denne metode. Min datter har nu også fået lov til at skrige lidt, og hun fandt lynhurtigt ud af, at hun lige så godt kunne lægge sig til at sove.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.