Sosu udd. for og imod...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Skytten0111 skriver:

Hvis du har dansk og engelsk på D niveau eller derover kan du få merit. Og grundforløbet er oftest kun for de helt unge, som kun lige er færdig med 9/10 klasse mener jeg. Og hvis du bare tidligere har været ude på arbejdsmarket, så mener jeg bestemt ikke at du skal på grundforløbet.. Ville jo næsten være spild af din tid..

Held og lykke med det.

Knus Heidi

Fedt, tak skal du have for hjælpen.

Skal man kontakte kommunen for en praktikaftale for at kunne komme ind på hovedforløbet, eller søger man bare og så tildeler de en??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2010

Skytten0111

Du skal bare have fat i en ansøgning til uddannelsen, og så følger resten med af sig selv.

Når du er blevet optaget på skolen får du tilsendt en masse papire (dette informere skolen dig også om), Og et af disse papire er en liste med forskellige praktik-steder/områder som du så selv prioterer.. men det er derfor ikke noget du selv skal til at søge..

Anmeld

2. august 2010

Skytten0111 skriver:

Du skal bare have fat i en ansøgning til uddannelsen, og så følger resten med af sig selv.

Når du er blevet optaget på skolen får du tilsendt en masse papire (dette informere skolen dig også om), Og et af disse papire er en liste med forskellige praktik-steder/områder som du så selv prioterer.. men det er derfor ikke noget du selv skal til at søge..

Åh hvor nemt og skønt. Vil ringe til dem i morgen. Endnu engang tak, tror det kan være løsningen for mig, for vil faktisk gerne være Jordemoder men snittet er så højt, og så kan jeg jo arb. mig op til sygeplejerske og så søge over på Jordemoder bagefter

Anmeld

2. august 2010

memuffin

i min kommune blir man så ansat på voksenlön hvis man er over 25 og har arbejdet et år ud af jeg tror det er 3 .. nar du ansöger sender du en ansögning til skolen med kommuneönske 1 2 3 og så kommer du til samtale.. derefter får du elevplads i den kommune de betaler så din lön og finder praktikpladser til dig

Anmeld

2. august 2010

memuffin skriver:

i min kommune blir man så ansat på voksenlön hvis man er over 25 og har arbejdet et år ud af jeg tror det er 3 .. nar du ansöger sender du en ansögning til skolen med kommuneönske 1 2 3 og så kommer du til samtale.. derefter får du elevplads i den kommune de betaler så din lön og finder praktikpladser til dig

Åh det lyder bare super smart Mon man så kan starte i praktikken lidt før skolestart, når nu jeg bare går hjemme....

Anmeld

2. august 2010

Skytten0111

Alexis skriver:

Åh hvor nemt og skønt. Vil ringe til dem i morgen. Endnu engang tak, tror det kan være løsningen for mig, for vil faktisk gerne være Jordemoder men snittet er så højt, og så kan jeg jo arb. mig op til sygeplejerske og så søge over på Jordemoder bagefter

Ja det er en rigtig god løsning for at opnå noget større end hjælper/assistent uddannelsen..  

Så held og lykke med det..

Knus

Anmeld

2. august 2010

Skytten0111 skriver:

Ja det er en rigtig god løsning for at opnå noget større end hjælper/assistent uddannelsen..  

Så held og lykke med det..

Knus

Tusind tak, og tak for hjælpen

Anmeld

2. august 2010

memuffin

det tror jeg desvärre ikke du kan for når du starter på 1 skoleperiode lärer du alt det mest basale såsom at rede seng med borger i grundläggende hyggiejne osv

Anmeld

2. august 2010

memuffin skriver:

det tror jeg desvärre ikke du kan for når du starter på 1 skoleperiode lärer du alt det mest basale såsom at rede seng med borger i grundläggende hyggiejne osv

Åh forstod det bare som om der var fag undervejs som jeg kunne få merit i, men det er nok på grund forløbet. Gør mig nu heller ikke det store.

Anmeld

2. august 2010

memuffin

nej som hjälper kommer du först på skole så i 1 praktik( i mit tilälde plejehjem) derefter skole så 2 praktik ( hjemmepleje for mig) dereter skole og eksamen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.