Sosu udd. for og imod...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.628 visninger
23 svar
0 synes godt om
2. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Nu det ikke lige gik som håbet ned Pæd. Udd. (mildt sagt) Så har jeg tænkt lidt over, hvad jeg ellers kunne tænke mig.

Har også overvejet SOSU udd. og kan se, at drømmeskolen har åbent for optag lidt endnu - Start okt.

Jeg kender kun lidt til jobbet, og har en vag forstilling om, hvordan det er, og hvad det drejer sig om.

Vil meget gerne høre lidt om jer med erfaringer fra jobbet. Godt og skidt.

Vil bruge det til at komme videre med tænker jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2010

memuffin

jeg er uddannet ssher og i gang med ssa uddannelsen... selve skoleforlöbet syndes jeg faktisk er lidt kedeligt men selve praktikken er sjov..for mig er det verdens bedste arbejde for man får så meget igen... men det er jo ikke ligefrem noget man blir rig af lol

Anmeld

2. august 2010

jeg er uddannet ssher og i gang med ssa uddannelsen... selve skoleforlöbet syndes jeg faktisk er lidt kedeligt men selve praktikken er sjov..for mig er det verdens bedste arbejde for man får så meget igen... men det er jo ikke ligefrem noget man blir rig af lol

Jeg er ligeglad med pengene. Vil bare gerne igang med en udd. Har en HG så kan komme igang med hovedforløbet med det samme... hm...... Kan godt lide den giver mange muligheder.

Anmeld

2. august 2010

memuffin

så spring ud i det nu ved jeg ikke hvor gammel du er men hvis du er over 25 og har haft arbejde (ikke nödvendigvis inde for faget) i (jeg tror) det er et år inden kan du få voksenlön og den er faktisk ok såvidt jeg husker 19000 brutto..at du har hg er kun en fordel så får du merit i dansk og engelsk

Anmeld

2. august 2010

cille22

Jeg blev færdig med hjælperen i okt 08 og skal nu på assistenten her 1okt, jeg glæder mig helt vildt efter endt assistent skal jeg lige jobbe den lidt også videre på sygepl.

Syntes ikke at hjælperen er det mest fantastikse udd., men den giver jo et godt skub i udd. retningen.

Kh cecilie

Anmeld

2. august 2010

Mira0911

memuffin skriver:

så spring ud i det nu ved jeg ikke hvor gammel du er men hvis du er over 25 og har haft arbejde (ikke nödvendigvis inde for faget) i (jeg tror) det er et år inden kan du få voksenlön og den er faktisk ok såvidt jeg husker 19000 brutto..at du har hg er kun en fordel så får du merit i dansk og engelsk

Jeg er 25 (26 til september) Jeg vil utrolig gerne tage ssh på voksen.... Har fået afvide at jeg skal have et års erfaring for at komme på udd...

Nu skriver du at man kan komme på voksen udd. bare at man har arbejdet et år, er det uanset hvad det er for en branche?

Jeg har arbejdet i butik i tæt på 2 år....

Håber du kan hjælpe mig...

Anmeld

2. august 2010

Jeg kommer ikke til at få voksenløn selv om jeg er 28, da jeg ikke har arbejdet det sidste år men studeret - desværre.

Er ret sikker på, at jeg får merit fra grundforløbet hvis jeg søger, men får jeg også merit for fag på hovedforløbet som du skriver? Ville være fedt!

Vil nok gå direkte igang med ass. efter hjælper når det er... Synes bare det er fedt, at jeg kan være færdig med noget til sept. næste år.

Har en far som er blevet handicappet,, og kunne godt tænke mig at føle mig mere sikker når jeg hjælper ham.... Det tror jeg da helt sikkert denne udd. kunne give mig, og der er plads på Diakonissen, som er mit førstevalg, hvis jeg skulle gå igang.

Får man tildelt en praktikpl. gennem kommunen?

Anmeld

2. august 2010

Skytten0111

Hvis du har dansk og engelsk på D niveau eller derover kan du få merit. Og grundforløbet er oftest kun for de helt unge, som kun lige er færdig med 9/10 klasse mener jeg. Og hvis du bare tidligere har været ude på arbejdsmarket, så mener jeg bestemt ikke at du skal på grundforløbet.. Ville jo næsten være spild af din tid..

Held og lykke med det.

Knus Heidi

Anmeld

2. august 2010

cille22

MoarJ skriver:

Jeg er 25 (26 til september) Jeg vil utrolig gerne tage ssh på voksen.... Har fået afvide at jeg skal have et års erfaring for at komme på udd...

Nu skriver du at man kan komme på voksen udd. bare at man har arbejdet et år, er det uanset hvad det er for en branche?

Jeg har arbejdet i butik i tæt på 2 år....

Håber du kan hjælpe mig...

Det skal vidst være noget som har noget med det et arbejde med mennesker for at man kan samle "point" til voksenelevløn.

• Ansættelse mellem 8 og 24 timer i gennemsnit per uge medregnes med 50 % relevant beskæftigelse. 6 måneders ansættelse på 8 - 24 timers beskæftigelse per uge, regnes som 3 måneders beskæftigelse.
  • Anciennitet optjenes også ved ansættelse i vikarbureau med pleje og omsorgsopgaver indenfor voksenområdet.
  • Alle kriterier skal være opfyldt ved elevkontraktens indgåelse.
  • Elevuddannelsen (til social og sundhedshjælper/ eller til social og sundhedsassistent) er kun mulig at påbegynde efter 1. januar 2008.
  • Eleven skal være fyldt 25 år, når elevkontrakten underskrives. Voksenelevløn kan altså ikke opnås i løbet af elevperioden, hvis man i perioden fylder 25 år.
  • Eleven skal opfylde og dokumentere beskæftigelseskravet, 1 år inden for de seneste 4 år, både med hensyn til områder og varighed, mindst 24 timer i gennemsnit per uge. Dokumentation vil være ansættelsesbreve, lønsedler, skriftlige bekræftelser fra tidligere arbejdsgivere og lignende.
  • Eleven har dog mulighed for at blive godkendt - med anden relevant beskæftigelse, f.eks kan portørarbejde godkendes.
  • Håber du kunne bruge dette... Kh cecilie

Anmeld

2. august 2010

cille22 skriver:

Det skal vidst være noget som har noget med det et arbejde med mennesker for at man kan samle "point" til voksenelevløn.

• Ansættelse mellem 8 og 24 timer i gennemsnit per uge medregnes med 50 % relevant beskæftigelse. 6 måneders ansættelse på 8 - 24 timers beskæftigelse per uge, regnes som 3 måneders beskæftigelse.
  • Anciennitet optjenes også ved ansættelse i vikarbureau med pleje og omsorgsopgaver indenfor voksenområdet.
  • Alle kriterier skal være opfyldt ved elevkontraktens indgåelse.
  • Elevuddannelsen (til social og sundhedshjælper/ eller til social og sundhedsassistent) er kun mulig at påbegynde efter 1. januar 2008.
  • Eleven skal være fyldt 25 år, når elevkontrakten underskrives. Voksenelevløn kan altså ikke opnås i løbet af elevperioden, hvis man i perioden fylder 25 år.
  • Eleven skal opfylde og dokumentere beskæftigelseskravet, 1 år inden for de seneste 4 år, både med hensyn til områder og varighed, mindst 24 timer i gennemsnit per uge. Dokumentation vil være ansættelsesbreve, lønsedler, skriftlige bekræftelser fra tidligere arbejdsgivere og lignende.
  • Eleven har dog mulighed for at blive godkendt - med anden relevant beskæftigelse, f.eks kan portørarbejde godkendes.
  • Håber du kunne bruge dette... Kh cecilie

Mente jeg nok. Det er ok med alm. elevløn. Tusind tak for hjælpen, det er bare sødt af dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.