Ansemusen skriver:
Tak
Altså jeg er ikke ked af det eller har forsøgt at få ham til at sove hele tiden hele dagen. Han har heldigvis også ligget selv og leget så jeg har kunne få lidt at spise osv. Men kan bare mærke at jeg, de dage han kun kan sove på mig og kun tager kortere lure, mangler de der par timer til mig selv! Jeg nyder at være sammen med mit barn når han er glad osv. Men ih hvor man dog indimellem mangler at være sig selv uden nogen på sig!
Hvor gammel er din dreng nu og er han stadigvæk svær at få til at falde i søvn selv eller i sengen med hjælp fra dig?
Tænkte på at trille en tur en dag (ikke at det altid hjælper), men har siddet og ventet på posten hele dagen, som selvfølgelig ikke er kommet . Håber dog på at de kan nå det endnu, venter på super lækkert smækkert undertøj fra Hotmilk 
Misforstå mig ikke - Nicolaj kan også sagtens ligge og lege selv, han er heldigvis rigtig glad for at ligge i kravlegården
Men når han skal sove, så synes jeg det gør en verden til forskel om jeg kan lægge ham i hans vugge eller i barnevognen og så selv få lidt tid for mig selv - evt. lave noget praktisk - og det er jo ikke så nemt når han sover på mig.. så kan jeg godt føle mig lidt fanget. På den anden side, så må man jo bare gøre det indimellem, så han får sovet. Nogle dage er han super god til at lure selv i vugge eller barnevogn - andre dage syns jeg han power napper igennem dagen og når han falder i søvn på mig, så vågner noget tid efter jeg har lagt ham fra mig.
Så vidt jeg ved, har det godt at gøre med babyerns søvn faser. De sover let i ca. 30 min og så skal de skifte fra let søvnfase til tung - og her er der rigtig mange babyer som vågner
Som regel kan man få dem til at sove videre ved at give sut og trille barnevognen fx... kræver lidt tålmodighed, tager som regel 15-20 min når jeg forsøger
Men sover han på mig fx, så er det ikke altid han vågner når han skifter søvnfase, så har han det vist for trygt og godt og kan bare sove videre.
Nicolaj er 14 uger nu.. og ja jeg synes det er blevet lidt nemmere med søvn - men det er og bliver stadig den største udfordring for MIG synes jeg.. at få ham til at sove i løbet af dagen. Ved med sikkerhed han sover om formiddagen en times tid.. men efter kl. 12-13 stykker - der er det uvist hvordan det går og det træls
Anmeld