Hold k.... hvor er det trættende indimellem..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2010

Vial

Pyhh, og jeg bliver endda "ramt" af tvillinger om 18 dage  og kommer til at vente længe på, at farmand kommer hjem..hehe.

Manglende søvn kan demotivere alle - godt det kun er nogle dage, at det ser så sort ud hos jer. Uanset ved så er det en utrolig lækker dreng I har fået jer. Synes, han ser så sød ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2010

Ansemusen

KaMa skriver:

Pyhh, og jeg bliver endda "ramt" af tvillinger om 18 dage  og kommer til at vente længe på, at farmand kommer hjem..hehe.

Manglende søvn kan demotivere alle - godt det kun er nogle dage, at det ser så sort ud hos jer. Uanset ved så er det en utrolig lækker dreng I har fået jer. Synes, han ser så sød ud.

Tark Karina, du er altid så sød  Det ser heldigvis ikke sort ud (kun pga. alt alt for højt adgangsgennemsnit til psykologistudiet, hvilket har slået mig lidt ud af kurs). Men Thias er som regel ganske nem. Men ih ja, træthed kan altså virkelig sætte en på prøve!

Du får uden tvivl din opgave for som alenemor til tvillinger, men jeg kan trøste dig med, at man simpelthen bare klarer det fordi man SKAL! Jeg har normalt behov for 10+ timers søvn om natten, og jeg klarer den alligevel! Så selvom vores dreng ikke vågner hver time (7-9-13), så er det stadigvæk hårdt for mig og jeg priser mig LYKKELIG for at han ikke ligger i den værste ende mht. søvnen!

Jeg glæder mig rigtig meget til at se dine to guldklumper, når de kommer til verden meget snart

Anmeld

3. august 2010

Hvem?

Ansemusen skriver:

Mit indlæg var slet ikke ment som i at det er rigtig slemt. Og det er slet ikke alle dage som er sådan. Normalt sover han det meste af dagen  Jeg bruger en vikle når han ikke kan falde til ro, men bruger den kun når intet andet virker, da han nemt kan blive for vant til KUN at kunne falde i søvn helt helt tæt på mig! I dag var jeg bare så sindssygt træt og havde brug for lidt tid til mig selv, og det er der jo intet af når lillemanden er pjevs  FIk heldigvis en times tid på øjet da Farmand kom hjem og de ligger nu og hygger på legetæppet!

Kender det godt - men dejligt at du lige fik lidt tid for dig selv, det kan man nu godt få brug for ind imellem

Anmeld

3. august 2010

Tulle28

Kender det alt for godt - vi har besøg af 19 ugers tigeren... Hvor er min søde, glade, nemme datter somplejede at sove hele dagen??? Og de siger at dette spring kan tage 5 uger... Gys! det håber jeg godt nok ikke

Knus Tulle, som også synes dagene (og ikke mindst aftenerne) kan være liiiidt trælse lige pt.

Anmeld

3. august 2010

Snuffler25

Ansemusen skriver:

Tak  Altså jeg er ikke ked af det eller har forsøgt at få ham til at sove hele tiden hele dagen. Han har heldigvis også ligget selv og leget så jeg har kunne få lidt at spise osv. Men kan bare mærke at jeg, de dage han kun kan sove på mig og kun tager kortere lure, mangler de der par timer til mig selv! Jeg nyder at være sammen med mit barn når han er glad osv. Men ih hvor man dog indimellem mangler at være sig selv uden nogen på sig!

Hvor gammel er din dreng nu og er han stadigvæk svær at få til at falde i søvn selv eller i sengen med hjælp fra dig?

Tænkte på at trille en tur en dag (ikke at det altid hjælper), men har siddet og ventet på posten hele dagen, som selvfølgelig ikke er kommet . Håber dog på at de kan nå det endnu, venter på super lækkert smækkert undertøj fra Hotmilk

Misforstå mig ikke - Nicolaj kan også sagtens ligge og lege selv, han er heldigvis rigtig glad for at ligge i kravlegården Men når han skal sove, så synes jeg det gør en verden til forskel om jeg kan lægge ham i hans vugge eller i barnevognen og så selv få lidt tid for mig selv - evt. lave noget praktisk - og det er jo ikke så nemt når han sover på mig.. så kan jeg godt føle mig lidt fanget. På den anden side, så må man jo bare gøre det indimellem, så han får sovet. Nogle dage er han super god til at lure selv i vugge eller barnevogn - andre dage syns jeg han power napper igennem dagen og når han falder i søvn på mig, så vågner noget tid efter jeg har lagt ham fra mig.

Så vidt jeg ved, har det godt at gøre med babyerns søvn faser. De sover let i ca. 30 min og så skal de skifte fra let søvnfase til tung - og her er der rigtig mange babyer som vågner Som regel kan man få dem til at sove videre ved at give sut og trille barnevognen fx... kræver lidt tålmodighed, tager som regel 15-20 min når jeg forsøger Men sover han på mig fx, så er det ikke altid han vågner når han skifter søvnfase, så har han det vist for trygt og godt og kan bare sove videre.

Nicolaj er 14 uger nu.. og ja jeg synes det er blevet lidt nemmere med søvn - men det er og bliver stadig den største udfordring for MIG synes jeg.. at få ham til at sove i løbet af dagen. Ved med sikkerhed han sover om formiddagen en times tid.. men efter kl. 12-13 stykker - der er det uvist hvordan det går og det træls

Anmeld

3. august 2010

smokin

prøv mylicondråber det afhjælper luft i maven og kan give ham mere ro.

Det du beskriver er min hverdag x 5 (sidder pt foroverbøjet og skriver med et sovende barn på armen). Herhjemme bestemmer malou helt klart, hvor vi sover, hvornår vi sover og hvorlænge vi sover.

Anmeld

3. august 2010

Ansemusen

Zette skriver:

prøv mylicondråber det afhjælper luft i maven og kan give ham mere ro.

Det du beskriver er min hverdag x 5 (sidder pt foroverbøjet og skriver med et sovende barn på armen). Herhjemme bestemmer malou helt klart, hvor vi sover, hvornår vi sover og hvorlænge vi sover.

Ja sidder også selv og kan lige akurat nå tastaturet henover ham nu. Han var rigtig træt men det eneste der virker i disse dage, er at amme ham i søvn selvom han slet ikke er sulten og falder hen efter bare 5-10 minutter. Og det er jo en mega dårlig vane at amme i søvn. Men må indrømme, at jeg ikke har overskudet til at kæmpe med et overtræt grædende barn når den umiddelbare løsning ligger lige for

Anmeld

3. august 2010

Ansemusen

Snuffler25 skriver:

Misforstå mig ikke - Nicolaj kan også sagtens ligge og lege selv, han er heldigvis rigtig glad for at ligge i kravlegården Men når han skal sove, så synes jeg det gør en verden til forskel om jeg kan lægge ham i hans vugge eller i barnevognen og så selv få lidt tid for mig selv - evt. lave noget praktisk - og det er jo ikke så nemt når han sover på mig.. så kan jeg godt føle mig lidt fanget. På den anden side, så må man jo bare gøre det indimellem, så han får sovet. Nogle dage er han super god til at lure selv i vugge eller barnevogn - andre dage syns jeg han power napper igennem dagen og når han falder i søvn på mig, så vågner noget tid efter jeg har lagt ham fra mig.

Så vidt jeg ved, har det godt at gøre med babyerns søvn faser. De sover let i ca. 30 min og så skal de skifte fra let søvnfase til tung - og her er der rigtig mange babyer som vågner Som regel kan man få dem til at sove videre ved at give sut og trille barnevognen fx... kræver lidt tålmodighed, tager som regel 15-20 min når jeg forsøger Men sover han på mig fx, så er det ikke altid han vågner når han skifter søvnfase, så har han det vist for trygt og godt og kan bare sove videre.

Nicolaj er 14 uger nu.. og ja jeg synes det er blevet lidt nemmere med søvn - men det er og bliver stadig den største udfordring for MIG synes jeg.. at få ham til at sove i løbet af dagen. Ved med sikkerhed han sover om formiddagen en times tid.. men efter kl. 12-13 stykker - der er det uvist hvordan det går og det træls

Ja hvor jeg kender til de følelser, at man er lidt fanget og at det hele er usikkert! Det at få et barn er jo virkelig noget som sætter ens kontrolbehov på prøve! Man kan jo INTET planlægge og kontrollere med et spædbarn og det synes jeg er en af de største udfordringer. Men NUMERO UNO er og bliver, at der ingen tid er til parforholdet OVERHOVEDET, det er jeg rigtig ked af  Vidste godt, at det ville blive hårdt, men når man står i det og virkelig savner hinanden, så gør det indimellem ondt indeni af savn efter bare et par timer sammen om aftenen! Men når lillemanden endelig sover, er vi selv så dødtrætte at vi bliver nødt til at gå i seng også. Super trist! Må bare køre det evige mantra i hovedet ' Det bliver bedre!' Men HVORNÅR?!!!

Anmeld

3. august 2010

Ansemusen

Tulle28 skriver:

Kender det alt for godt - vi har besøg af 19 ugers tigeren... Hvor er min søde, glade, nemme datter somplejede at sove hele dagen??? Og de siger at dette spring kan tage 5 uger... Gys! det håber jeg godt nok ikke

Knus Tulle, som også synes dagene (og ikke mindst aftenerne) kan være liiiidt trælse lige pt.

Åh nej, det må du ikke sige  Lyder slemt! Specielt hvis det skulle køre på i  uger! Håber godt nok Thias slipper for de der rigtig grælle perioder. For jeg er simpelthen så dårlig til at tackle det. Bliver rigtig frustreret og ked af det når han græder og ikke kan finde ro. Og det er endda ikke slemt i forhold til mange andre. Han er rigtig nem, men jeg oplever det bare ikke altid som lige nemt, fordi jeg er træt osv. Håber din pige snart er ude ovre sin kritiske periode!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.