Hold k.... hvor er det trættende indimellem..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.131 visninger
18 svar
0 synes godt om
2. august 2010

Ansemusen

...at være mor, når ens skønne, smukke, dejlige barn ikke kan finde ro selv! Thias har ikke sovet ret meget i dag, kun sådan noget småtteri og det SKAL være på mig! Så sidder her og skriver med en hånd mens han sover på den anden arm og er egentlig selv i overhængende fare for at falde i søvn. Til tider er det sgu anstrengende at være på konstant! Efter sådan en dag ser jeg frem til at Farmand kommer hjem fra job, så jeg kan sove lidt! Og jeg ved endda godt at vi har fået en nem lille starut og har det lettere end mange andre! Vi er hverken ramt af kolik, opvågning hver time eller tvillinger (ikke at jeg ikke tror tvillinger kan være dejlige) og alligevel er jeg så træt så træt! Er bange for om jeg vil kunne klare barn nr. to hvis det eksempelvis får kolik, for jeg er da godt nok ikke i det bedste humør om natten. Ved ikke om jeg tør få en mere nogensinde, selvom det også er smadder dejligt og givende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2010

BabyAnno2012

Hvorfor ligger du dig så ikk sammen med guldklumpen og tager dig et velfortjent hvil fra dit fuldtidsjob som mor ??

Anmeld

2. august 2010

baby2010

Du er ikke alene! Jeg har det lige sådan. Vi har fundet et lille trick - vi har lagt Alfred på en dyne, og med en dyne på samt sut og sutteklud på sofaen ved siden af os. Så falder han faktisk selv i søvn! Lige inden han er helt væk, bærer jeg ham ind i sin seng, så han opdager han bliver flyttet, men er for træt til protester... Måske var det en idé? Håber det virker for dig 

Julie

Anmeld

2. august 2010

dorthemus

baby2010 skriver:

Du er ikke alene! Jeg har det lige sådan. Vi har fundet et lille trick - vi har lagt Alfred på en dyne, og med en dyne på samt sut og sutteklud på sofaen ved siden af os. Så falder han faktisk selv i søvn! Lige inden han er helt væk, bærer jeg ham ind i sin seng, så han opdager han bliver flyttet, men er for træt til protester... Måske var det en idé? Håber det virker for dig 

Julie

Sådan gør jeg også herhjemme...fungerer tiptop

Anmeld

2. august 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
baby2010 skriver:

Julie

Sådan gjorde vi også med Sofie..

Men det var først efter vi havde prøvet en HEL del inden, som bare ikke duede.. Sofie ville også aller helst sove på min arm..

Men det fik lige så stille en ende, efterhånden som vi brugte 'dyne-tricket' og hun blev ældre..

Jeg kan sagtens genkende dine tanker, Ansemus.. Du får lige et at køre lidt videre på..

Anja

Anmeld

2. august 2010

Ansemusen

Tak for forståelsen og dynetippet. Lægger i både en dyne under og over barnet, altså så i bruger to dyner (kan ikke nå spørgsmålstegn med én hånd). Om aftenen kan vi godt putte ham i vores seng, hvor han sover om natten. Men det virker ikke om dagen. Der kan han kun falde i søvn på os. Som regel kan vi lægge ham fra os efter en halv times tid. Bare ikke idag. endte med at jeg fik fanget en sofapude og lagt mellem væggen oh mit hoved og så har jeg sovet lidt siden jeg oprettede denne tråd og til nu med Thias på skødet. Han skreg da han vågnede og ville ha mad igen igen. Og så tror jeg han kæmper lidt med maven for tiden, han prutter helt vildt meget! Nogen der har et bud på gvordan jeg kan undgå at han får luft i maven.

Anmeld

2. august 2010

Snuffler25

Jeg ved PRÆCIS hvordan du har det!! Det suger bare alt livet ud af en nogle gange, at være så meget på.. og man kan føle, at hele ens dag er gået med KUN at prøve at få baby til at sove Tit når min mand kommer hjem kan jeg ikke fortælle meget andet end - "han har næsten ikke sovet idag og har brugt stort set hele dagen på at få ham til det".. - for man VED jo, at baby er træt.. så hvorfor lukker de små ikke bare øjnene og sover hehe.. og når de så gør det, er det som regel på en ja, så man er "fanget"

Et forslag - hvad med ture i barnevognen? Mange babyer har svært ved at modstå de dejlige vuggen hehe

Held og lykke og ved hvad du mener - you are NOT alone

Anmeld

2. august 2010

Ansemusen

Snuffler25 skriver:

Jeg ved PRÆCIS hvordan du har det!! Det suger bare alt livet ud af en nogle gange, at være så meget på.. og man kan føle, at hele ens dag er gået med KUN at prøve at få baby til at sove Tit når min mand kommer hjem kan jeg ikke fortælle meget andet end - "han har næsten ikke sovet idag og har brugt stort set hele dagen på at få ham til det".. - for man VED jo, at baby er træt.. så hvorfor lukker de små ikke bare øjnene og sover hehe.. og når de så gør det, er det som regel på en ja, så man er "fanget"

Et forslag - hvad med ture i barnevognen? Mange babyer har svært ved at modstå de dejlige vuggen hehe

Held og lykke og ved hvad du mener - you are NOT alone

Tak  Altså jeg er ikke ked af det eller har forsøgt at få ham til at sove hele tiden hele dagen. Han har heldigvis også ligget selv og leget så jeg har kunne få lidt at spise osv. Men kan bare mærke at jeg, de dage han kun kan sove på mig og kun tager kortere lure, mangler de der par timer til mig selv! Jeg nyder at være sammen med mit barn når han er glad osv. Men ih hvor man dog indimellem mangler at være sig selv uden nogen på sig!

Hvor gammel er din dreng nu og er han stadigvæk svær at få til at falde i søvn selv eller i sengen med hjælp fra dig?

Tænkte på at trille en tur en dag (ikke at det altid hjælper), men har siddet og ventet på posten hele dagen, som selvfølgelig ikke er kommet . Håber dog på at de kan nå det endnu, venter på super lækkert smækkert undertøj fra Hotmilk

Anmeld

2. august 2010

Hvem?

Har du prøvet at slynge ham??

Virkelig vikle ham stramt ind en f.eks. en stofble, det elskede min søn da han (da han kunne være i stofbleen) 

Jeg har nu vænnet mig til at min dreng stort set ikke sover om dagen - max. to timer - fra kl. 06 - 20 - så har en meget aktiv dreng dagen lang og jeg syntes det var ekstrem trættende, men efter man har accepteret det og IKKE forventer at han skal sove, så er vores dage bare perfekte

Anmeld

2. august 2010

Ansemusen

SanneBoe skriver:

Har du prøvet at slynge ham??

Virkelig vikle ham stramt ind en f.eks. en stofble, det elskede min søn da han (da han kunne være i stofbleen) 

Jeg har nu vænnet mig til at min dreng stort set ikke sover om dagen - max. to timer - fra kl. 06 - 20 - så har en meget aktiv dreng dagen lang og jeg syntes det var ekstrem trættende, men efter man har accepteret det og IKKE forventer at han skal sove, så er vores dage bare perfekte

Mit indlæg var slet ikke ment som i at det er rigtig slemt. Og det er slet ikke alle dage som er sådan. Normalt sover han det meste af dagen  Jeg bruger en vikle når han ikke kan falde til ro, men bruger den kun når intet andet virker, da han nemt kan blive for vant til KUN at kunne falde i søvn helt helt tæt på mig! I dag var jeg bare så sindssygt træt og havde brug for lidt tid til mig selv, og det er der jo intet af når lillemanden er pjevs  FIk heldigvis en times tid på øjet da Farmand kom hjem og de ligger nu og hygger på legetæppet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.