Livas første dag i børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.047 visninger
18 svar
0 synes godt om
2. august 2010

TbCp

Startede ikke særlig godt....

Fra hun stod op blev hun ved med at sige at hun ikke ville i børnehave, hun ville blive hjemme hos mor. Hun ville ingen morgenmad have og sagde hun havde det dårligt.

Så kom hun i tøjet og vi kørte derover. Hun knævrede hele vejen på cyklen med da vi kom ind af børnehavens låge gik det galt. Hun græd og græd og ville ikke med ind faktisk blev hun så ked og frustreret at hun gav mig en lussing

Til sidst gik hun dog med ind men ville ikke ind og sige hej.

Der gik lidt og vi gik ned på den anden stue og hilste på Marcus som hun kender.... det ville hun heller ikke.

Så gik vi ind på hendes stue og hun sad bare på min arm og kiggede.

Der var nogle piger der tegnede, det elsker Liva, så det ville hun også gerne. Det hjalp lidt.

Så kom Marcus og spurgte om hun ville med på legepladsen og DET  ville hun! Det hjalp virkelig!

De kom ind igen og legede videre og så så jeg faktisk ikke rigtig mere til hende. Så her kl. 10.30 kørte jeg hjem, fik et kys af hende og hun sagde "mor kommer igen" da jeg fortalte hende at hun skulle spise madpakke med dem og så kom jeg og hentede hende igen.

Men for pokker det startede ikke godt og jeg var ved at vræle flere gange og da jeg kørte fra børnehaven.

Håber bare det er gået godt!

Her er lidt billeder.... forøvrigt mente pædagogerne at alle nye børn burde have sådan nogle navnebukser på den første dag

1. Hendes "børnehavestart-gave" - Carsten mente hun SKULLE have sådan en taske

2. Den fine madkasse

3. Det fine nye Daub-deluxe tøj

4. + 5. De andre nye bukser fra Daub-deluxe

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2010

lion

TbCp skriver:

Startede ikke særlig godt....

Fra hun stod op blev hun ved med at sige at hun ikke ville i børnehave, hun ville blive hjemme hos mor. Hun ville ingen morgenmad have og sagde hun havde det dårligt.

Så kom hun i tøjet og vi kørte derover. Hun knævrede hele vejen på cyklen med da vi kom ind af børnehavens låge gik det galt. Hun græd og græd og ville ikke med ind faktisk blev hun så ked og frustreret at hun gav mig en lussing

Til sidst gik hun dog med ind men ville ikke ind og sige hej.

Der gik lidt og vi gik ned på den anden stue og hilste på Marcus som hun kender.... det ville hun heller ikke.

Så gik vi ind på hendes stue og hun sad bare på min arm og kiggede.

Der var nogle piger der tegnede, det elsker Liva, så det ville hun også gerne. Det hjalp lidt.

Så kom Marcus og spurgte om hun ville med på legepladsen og DET  ville hun! Det hjalp virkelig!

De kom ind igen og legede videre og så så jeg faktisk ikke rigtig mere til hende. Så her kl. 10.30 kørte jeg hjem, fik et kys af hende og hun sagde "mor kommer igen" da jeg fortalte hende at hun skulle spise madpakke med dem og så kom jeg og hentede hende igen.

Men for pokker det startede ikke godt og jeg var ved at vræle flere gange og da jeg kørte fra børnehaven.

Håber bare det er gået godt!

Her er lidt billeder.... forøvrigt mente pædagogerne at alle nye børn burde have sådan nogle navnebukser på den første dag

1. Hendes "børnehavestart-gave" - Carsten mente hun SKULLE have sådan en taske

2. Den fine madkasse

3. Det fine nye Daub-deluxe tøj

4. + 5. De andre nye bukser fra Daub-deluxe

Hvor lyder det bare kedeligt at det ikk gik godt i starten.

Jeg håber at det bliver meget lettere og hurtigt.

Hvor er det bare nogle flotte hun har fået til børnehave start.

LÆKKERT tøj hun har på fra Pernille

Anmeld

2. august 2010

TbCp

2. del af dagen var gået noget bedre. Hun havde leget og spist og da jeg kom og hentede hende var hun ved at gynge sammen med 3 andre piger.... en af pigerne siger til mig "må jeg gerne ae hende" ... som om hun var en hund hihihi....

Hun ville rigtig gerne med hjem så heldigvis ikke noget bøvl med det.

Anmeld

2. august 2010

oo

øj! hvor må det være hårdt som forælder at stå med et barn der føler sig så usikker men godt at det alligevel gik og endte helt godt til sidst!  jeg kan ikke lade være med at tænke, at Livas reaktion er den reaktion jeg altid har haft ved start på nyt arbejde, men når man er 5-10 gange så gammel som Liva, så kan man bare ikke give helt los for alle følelserne så jeg tænker, det er helt normalt at det hele er lidt stort og lidt skræmmende og man lidt ikke har lyst alligevel.

Anmeld

2. august 2010

TbCp

Tjuhl skriver:

øj! hvor må det være hårdt som forælder at stå med et barn der føler sig så usikker men godt at det alligevel gik og endte helt godt til sidst!  jeg kan ikke lade være med at tænke, at Livas reaktion er den reaktion jeg altid har haft ved start på nyt arbejde, men når man er 5-10 gange så gammel som Liva, så kan man bare ikke give helt los for alle følelserne så jeg tænker, det er helt normalt at det hele er lidt stort og lidt skræmmende og man lidt ikke har lyst alligevel.

Jeg er også lidt bange for om vi har gjort det til for stor en sag herhjemme, om vi har snakket for meget om det....

Der var ikke ret mange børn idag, da mange stadig har ferie. Det tror jeg er meget godt, så starter det stille og roligt.

Anmeld

2. august 2010

anna-jonas

Søde Tina...............da jeg lige læste det første af dit indlæg, tænkte jeg..............åhhhhhh........NEJ, det går da slet ikke. Jeg var brudt grædende sammen, og var smuttet hjem igen, med min unge, og have sat et skilt i vinduet..........."FERIE PÅ UBESTEMT TID". Men godt at anden del af dagen gik fint, og at hun hyggede sig da du hentede hende. Jeg tænker måske lidt, at hun egentlig var lidt bange for at komme i børnehaven, efter den oplevelse hun havde før sommerferien, med de store drenge der låste hende inde i legehuset.................sådan en oplevelse kan jo sidde i sådan en lille krop længe.

Nåååå..............men stor ros til mor, for ikke at være stukket af med ungen under armen, og endnu mere ros til Liva, som har været helt alene i BH, uden mor.

Knus Mette

Anmeld

2. august 2010

TbCp

Anna-jonas skriver:

Søde Tina...............da jeg lige læste det første af dit indlæg, tænkte jeg..............åhhhhhh........NEJ, det går da slet ikke. Jeg var brudt grædende sammen, og var smuttet hjem igen, med min unge, og have sat et skilt i vinduet..........."FERIE PÅ UBESTEMT TID". Men godt at anden del af dagen gik fint, og at hun hyggede sig da du hentede hende. Jeg tænker måske lidt, at hun egentlig var lidt bange for at komme i børnehaven, efter den oplevelse hun havde før sommerferien, med de store drenge der låste hende inde i legehuset.................sådan en oplevelse kan jo sidde i sådan en lille krop længe.

Nåååå..............men stor ros til mor, for ikke at være stukket af med ungen under armen, og endnu mere ros til Liva, som har været helt alene i BH, uden mor.

Knus Mette

Det var godt nok også tæt på!

Jeg kampsvedte (total lækker ny mor der!) og var ved at vræle hver gang jeg skulle sige noget...

Men da søde søde Marcus tog sig af Liva og jeg så hvor fint det gik, så slappede jeg af igen

Det kan godt være det er det der sidder i hende.... jeg tænker også om vi måske har gjort for stort et nummer ud af det herhjemme..... så hun er blevet skræmt af det.

Håber også det gik godt med Ida!!!

Anmeld

2. august 2010

Skouboe

Hvor godt at dagen endte meget bedre end det begyndte. Det beviser bare at Liva er sejere end sin mor Nu skal I bare stille og roligt have en hverdag op at køre.

Og hvor ser hun bare dejlig ud i tøjet Hvordan sidder tunikaen, og hvordan med størrelsen? Det er ikke en model jeg har syet før og den indgår pt. heller ikke i shoppen, men hun ser godt nok dejlig ud i den.

Og bukserne - det er en anden model end dem jeg normalt syer. Disse poser en lille smule mere i benene, og sidder en smule mere til over bagen. Hvordan sidder de på hende?

Anmeld

2. august 2010

Ida.

Pyh for en start!! Man kan virkelig fornemme, hvordan hun har haft det - hun har jo været virkelig virkelig nervøs - man kender da selv det der med at få ondt i maven og have lyst til at stikke halen mellem benene, når man skal starte på noget helt nyt! Men når man så først ER ankommet, har fået styr på nerverne og opdaget, at de andre det nye sted jo også er mennesker, så går det hele jo egentlig meget godt alligevel!! Og det er jo liiige sådan en dag, Liva har haft!

Imorgen glæder hun sig sikkert til at komme op og lege med pigerne

Anmeld

2. august 2010

TbCp

Skouboe skriver:

Hvor godt at dagen endte meget bedre end det begyndte. Det beviser bare at Liva er sejere end sin mor Nu skal I bare stille og roligt have en hverdag op at køre.

Og hvor ser hun bare dejlig ud i tøjet Hvordan sidder tunikaen, og hvordan med størrelsen? Det er ikke en model jeg har syet før og den indgår pt. heller ikke i shoppen, men hun ser godt nok dejlig ud i den.

Og bukserne - det er en anden model end dem jeg normalt syer. Disse poser en lille smule mere i benene, og sidder en smule mere til over bagen. Hvordan sidder de på hende?

Blusen sidder helt perfekt på hende!

Bukserne sidder også rigtig godt! Lidt lange i benene men det skader jo ikke. Det er rigtig godt de går lidt længere op og jeg elsker at de poser i benene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.