6 års fødselsdag-hvad skal jeg lave??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2010

3xM

Sakris skriver:

Når der skal pakkes gaver ud, kan i lave flaskehalsen peger på. Den person den peger på må give sin gave til fødselaren. På den måde kan alle se hvad der bliver givet i gave og alle kan få lov til at vise hvad de giver.

Så kunne I lave små konkurrencer: hold, der skal bygge det højeste tårn i lego på tid, lakridssnørrespisning.

Ellers kan man låne en bog på biblioteket med "selskabslege" for børn, og det kan være det kan give nogle idéer til nogle lege hvor de kan få brændt noget krudt af i haven, uden at du skal forberede det store. Præmier kunne være slikkepinde, og når alle legene er gennemført kunne de få en slikpose i præmie hver.  

tusinde tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2010

N&J

Skattejagt!!! Det er overkommeligt, fordi du kan lave lidt i forvejen, og grave skatten ned.. så man jo lave nogle øvelser de skal lave for at få næste ledetråd (Såsom danne en cirkel, firkant mm ved at holde hinanden  hænderne, tegne tal med numserne.. det syntes de var sjovt i 3. klasse, så mon de ikke også syntes det og en masse andre ting)

Anmeld

2. august 2010

3xM

N&J skriver:

Skattejagt!!! Det er overkommeligt, fordi du kan lave lidt i forvejen, og grave skatten ned.. så man jo lave nogle øvelser de skal lave for at få næste ledetråd (Såsom danne en cirkel, firkant mm ved at holde hinanden  hænderne, tegne tal med numserne.. det syntes de var sjovt i 3. klasse, så mon de ikke også syntes det og en masse andre ting)

men ville kræve vi var lidt flere ved de forskellige poster, ellers for vi jo kun 2 da det er  mig og manden og ærligt det gider jeg ikke med ny baby  gik lidt egoisme iden her....

men den er taget med til næste år for den lyder møg sjov for poderne

Anmeld

2. august 2010

tinasmor

Der er også de der Capella Play (igen jo lidt dyrere end hvis man holder noget hjemme)Så kan man spise lidt lækkert der hjemme først (og rigtig god ide, det med flaskehlasen pejer på når pakkerne skal åbnes, det hadve jeg ikke selv tænkt på)

Anmeld

2. august 2010

N&J

mariaogmarcus skriver:

men ville kræve vi var lidt flere ved de forskellige poster, ellers for vi jo kun 2 da det er  mig og manden og ærligt det gider jeg ikke med ny baby  gik lidt egoisme iden her....

men den er taget med til næste år for den lyder møg sjov for poderne

Børn i den alder kan godt følges ad rundt, evt i små grupper, så den ene gruppe får lov at stille de andre den udfordring der ligger i kassen, og ved næste sted de andre, vi lavede det både i børnehaven og i en 3. klasse i skolen, og ved begge fulgtes de ad, og så skiftes de bare til at læse først..  det er skam ikke så besværlig.. på denne måde kan I snildt få en halv time til 3 kvarter til at gå med at gå samlet på skattejagt og lave opgaver.. 

Men kan godt forstå det skal være nemt for dig.. jeg havde nok også lavet en tegne konkurrance, et eller andet hvor du kan ligge i en god havestol med et stopur, og de så skal tegne og de andre skal gætte, den gruppe der først bliver færdig vinder så et eller andet, og kan så dele ud til de andre, så ingen bliver syndt (snørrebånd f. eks.)

Anmeld

2. august 2010

3xM

N&J skriver:

Børn i den alder kan godt følges ad rundt, evt i små grupper, så den ene gruppe får lov at stille de andre den udfordring der ligger i kassen, og ved næste sted de andre, vi lavede det både i børnehaven og i en 3. klasse i skolen, og ved begge fulgtes de ad, og så skiftes de bare til at læse først..  det er skam ikke så besværlig.. på denne måde kan I snildt få en halv time til 3 kvarter til at gå med at gå samlet på skattejagt og lave opgaver.. 

Men kan godt forstå det skal være nemt for dig.. jeg havde nok også lavet en tegne konkurrance, et eller andet hvor du kan ligge i en god havestol med et stopur, og de så skal tegne og de andre skal gætte, den gruppe der først bliver færdig vinder så et eller andet, og kan så dele ud til de andre, så ingen bliver syndt (snørrebånd f. eks.)

aj du er god, den leg lyder rigtig sjov

Anmeld

2. august 2010

N&J

mariaogmarcus skriver:

aj du er god, den leg lyder rigtig sjov

Ja det er sådan nogle lege man har brug for.. hvor man bare kan ligge og slappe af.. hihi

Anmeld

2. august 2010

3xM

N&J skriver:

Ja det er sådan nogle lege man har brug for.. hvor man bare kan ligge og slappe af.. hihi

jahh lige der syntes jeg med lille bebsen uden det ville gå ud over marcus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.