Hvordan vil i bedømme ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

886 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. august 2010

Ann.

.. vores hus, ud fra hvad jeg skriver nu?
Vi får besøg af en fra amtet og hun skal enten erklærer huset egnet eller uegnet for Lærke.
Vi skulle så lave en liste over ting som vi mener gør huset uegnet.

Grunde til andet/nyt hus:

- Lærke kan ikke komme ovenpå pga. trappen er for smal til en lift.
- Gangen ved trappen er for lille til at en kørerstol kan komme rundt.
- Manglende værelser og for småt badeværelse i stueetagen.
- Hvis der skal laves ekstra værelse vil stuen blive halveret og for lille. Minus plads i køkkenet til spisebord.
- Hvis Lærke skal sove i stueetagen vil vi også, da vi kun er trygge ved at have hende tæt.
- Ved forstørrelse af badeværelse i stueetagen, vil det nye soveværelse blive for småt. (Da badeværelset bliver forstørret ved brug af noget at det der lige nu er kontor)
Mins plads til skabe/kommoder, barneseng, natbord, tv. m.m.
- Vi vil ikke gå med til en pavillion i forlængelse af udestuen, da det tager for meget haveplads.
- Forlængelse af huset ved stuen er ikke en mulighed, da vi kommer for tæt på naboen.
- Trapperne udendørs er for store og stejle til en kørerstol. (mindre problem).
- Mange dører er for smalle (ikke orginale) til en kørerstol (mindre problem).

Ved det kan være svært at sige - men hvordan ser i det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2010

Lullaby

Vi får besøg af en fra amtet og hun skal enten erklærer huset egnet eller uegnet for Lærke.

- Hvis der skal laves ekstra værelse vil stuen blive halveret og for lille. Minus plads i køkkenet til spisebord.
- Hvis Lærke skal sove i stueetagen vil vi også, da vi kun er trygge ved at have hende tæt.
- Ved forstørrelse af badeværelse i stueetagen, vil det nye soveværelse blive for småt. (Da badeværelset bliver forstørret ved brug af noget at det der lige nu er kontor)
- Vi vil ikke gå med til en pavillion i forlængelse af udestuen, da det tager for meget haveplads.
- Forlængelse af huset ved stuen er ikke en mulighed, da vi kommer for tæt på naboen.

Nogle af jeres "problemer" ved huset er ikke, hvad skal jeg sige, problemer. Altså i vil sove tæt på hende. Jamen mange huse er det alligevel ikke muligt. Og i vil ikke have mindre have? Find nogle problemer som ikke er jeres. Altså ikke at i vil sove ved siden af hende eller haven bliver for lille men mere problemer med trapper osv.. det tæller bedre.

Anmeld

1. august 2010

Ann.

Lullaby skriver:

Nogle af jeres "problemer" ved huset er ikke, hvad skal jeg sige, problemer. Altså i vil sove tæt på hende. Jamen mange huse er det alligevel ikke muligt. Og i vil ikke have mindre have? Find nogle problemer som ikke er jeres. Altså ikke at i vil sove ved siden af hende eller haven bliver for lille men mere problemer med trapper osv.. det tæller bedre.

Vi skal være tætte på hende, da hun er så syg som hun er.

Vi har i forvejen ikke meget have, så der ville faktisk ikke blive ret meget.

Anmeld

1. august 2010

Lullaby

TrineLærke skriver:

Vi skal være tætte på hende, da hun er så syg som hun er.

Vi har i forvejen ikke meget have, så der ville faktisk ikke blive ret meget.

Nej men er det en grund? Tror heller ikke banken ville godtage et lån der er for stort på baggrund af at haven er for lille

Anmeld

1. august 2010

Ann.

Lullaby skriver:

Nej men er det en grund? Tror heller ikke banken ville godtage et lån der er for stort på baggrund af at haven er for lille

Vi skal ikke ud at låne flere end end der er lånt i dette hus. Kan godt lide at bo her - men det er bare for kavt med Lærke. Hun vil jo aldrig komme til at gå eller kravle. Og det var da ikke lige det vi tænkte over da vi blev gravide og allerede boede i dette hus.

Og da det er amtet der skal dømme det uegnet, er det dem der skal støtte økonomisk.

Anmeld

1. august 2010

Ann.

Lullaby skriver:

Men nu skal du også tænke på at det er en pavillion der bliver sat op :/

Ville du selv synes det er super at få sat sådan en op?

Hvis den kommer op i forlængelse med udestuen, kan der ikke blive luftet ud i stuen, da vi lufter ud gennem døren i udestuen, da vinduerne i stuen ikke kan åbnes, (tidligere ejer var lidt en skovl) men så skal der sættes helt nye vinduer i.

Anmeld

1. august 2010

Lullaby

TrineLærke skriver:

Vi skal ikke ud at låne flere end end der er lånt i dette hus. Kan godt lide at bo her - men det er bare for kavt med Lærke. Hun vil jo aldrig komme til at gå eller kravle. Og det var da ikke lige det vi tænkte over da vi blev gravide og allerede boede i dette hus.

Og da det er amtet der skal dømme det uegnet, er det dem der skal støtte økonomisk.

Nu ved jeg ikke hvordan amtet fungerer men vel som med så meget andet i finanskrisen er de ikke villige til at betale en hel masse for dem, måske ikke gyldige grunde. Hvad du synes og hvad jeg synes er nok ligegyldigt. Hvorfor spørger du hvis du bare vil have positive svar? Altså min have er 4*4 meter. Så tro mig, jeg har selv en minihave så derfor kan jeg da godt forstå, at det ikke er det bedste, jeg siger bare at argumentet for ikke, at have en pavillion er fordi i vil få en lille have er ikke et gyldigt argument i mine øjne, især ikke når andre skal finansiere det. Selve ideen med en pavillion er latterlig men du skal nok finde på en anden grund end haven.

Anmeld

1. august 2010

ChatH

TrineLærke skriver:

Jeg synes nu at du har mange konkrete punkter der viser at huset ikke er optimalt for jer og jeres barns behov.

Hvorvidt om haven bliver for lille eller ej vil de nok ikke kigge så meget på men synes de mange andre punkter siger havd der skal siges.

der er jo også en grund til de kommer og burde vide hvad behov jeres familie har.

de skal jo yde et tilskud ikke finansiere jer et helt nyt hus

Anmeld

1. august 2010

Ann.

Lullaby skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan amtet fungerer men vel som med så meget andet i finanskrisen er de ikke villige til at betale en hel masse for dem, måske ikke gyldige grunde. Hvad du synes og hvad jeg synes er nok ligegyldigt. Hvorfor spørger du hvis du bare vil have positive svar? Altså min have er 4*4 meter. Så tro mig, jeg har selv en minihave så derfor kan jeg da godt forstå, at det ikke er det bedste, jeg siger bare at argumentet for ikke, at have en pavillion er fordi i vil få en lille have er ikke et gyldigt argument i mine øjne, især ikke når andre skal finansiere det. Selve ideen med en pavillion er latterlig men du skal nok finde på en anden grund end haven.

Jeg vil gerne have ærlige svar - men når jeg så spørger om du vil ville have det, så forventer jeg da også et ærligt svar.

Og det er nu heller ikke haven der er mit problem, jeg ville da blot blive ked af det hvis den skulle være mindre.

Jeg synes tilgengæld at der er rigtig mange gyldige grunde, så som trappen, en halveret stue, hvor der ikke er plads til hverken børn der kan lege eller et spisebord, køkkenet er ikke stort og der har vi kun et meget lille bord til 2 personer.

Lærke skal have badekar og da vi kun har et badeværelse på 3 kvm i stueetagen, kan det jo ikke lade sig gøre og der er heller ikke plads til det ovenpå og der kan hun jo i øvrigt heller ikke komme op. Synes selv det er meget gyldige grunde.

Anmeld

1. august 2010

Ann.

Chatarina skriver:

Jeg synes nu at du har mange konkrete punkter der viser at huset ikke er optimalt for jer og jeres barns behov.

Hvorvidt om haven bliver for lille eller ej vil de nok ikke kigge så meget på men synes de mange andre punkter siger havd der skal siges.

der er jo også en grund til de kommer og burde vide hvad behov jeres familie har.

de skal jo yde et tilskud ikke finansiere jer et helt nyt hus

Præcis - de skal ikke betale et helt nyt hus, men give tilskud og vi kan endda gøre det billigt hvis vi selv bygger, da min far her eget firma og kan bygge det meste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.