Forstoppelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.673 visninger
19 svar
0 synes godt om
1. august 2010

AnneBJ

Ih tror da måske nok jeg har det, i hvert fald efter info herinde fra at dømme:

Symptomer på forstoppelse er:

• Hård afføring, der er svær at komme af med

• Flere dage imellem hver afføring

• Du føler dig oppustet, forkvalmet, utilpas og træt

• Evt. blødning fra endetarmen pga. hård afføring

Det passer også udmærket med hvordan jeg har det, har nemlig ikke kun kvamle men føler mig generelt utilpas. Rådene til at undgå, eller afhjælpe har jeg bare svært ved at skulle følge, jeg kan ikke rigtig få noget ned, andet end toastbrød og æbler...

• Drik rigeligt med vand

• Spis en varieret kost med masser af groft, grønt og fiberrigt. Undgå lyst brød, sukker og kager.

• Spis frugt, især svesker og blommer virker afførende

• Dyrk motion. Bevægelse stimulerer tarmens bevægelser.

• Spis ikke nogen form afføringsmidler, når du er gravid, uden at rådføre dig med din læge eller jordemoder. Det er nemlig ikke alle afføringsmidler, der må bruges af gravide.

Har I nogle gode råd? Er jeg nødt til at tvinge grøntsager og rugbrød ned for at få det bedre, eller hvad siger I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2010

XXSS

Jeg har spist frøskaller en knivspids i et glas vand hver dag - og det har hjulpet rigtig meget... Kan købes i matas og er et forsøg værd.

Husk at drikke rigeligt med væske ellers kan det virke modsat.

Anmeld

1. august 2010

AnneBJ

Tanja78 skriver:

Jeg har spist frøskaller en knivspids i et glas vand hver dag - og det har hjulpet rigtig meget... Kan købes i matas og er et forsøg værd.

Husk at drikke rigeligt med væske ellers kan det virke modsat.

Tak for rådet, det vil jeg da helt sikkert prøve

Anmeld

1. august 2010

Mettemus

Sveskejuic! Det smager ikke helt vildt grimt bare det er koldt og virker lynhurtigt (efter 1-2 timer). Sørg dog for at du ikke skal noget særligt resten af dagen, da det er rart at være tæt på et toilet. Enjoy!

Anmeld

1. august 2010

AnneBJ

Mettemus skriver:

Sveskejuic! Det smager ikke helt vildt grimt bare det er koldt og virker lynhurtigt (efter 1-2 timer). Sørg dog for at du ikke skal noget særligt resten af dagen, da det er rart at være tæt på et toilet. Enjoy!

Og hvis man ikke kan fordrage svesker, kan man så stadig godt få det ned?

Anmeld

1. august 2010

otlitrom

AnneBJ skriver:

Altså, har man ondt nok i maven, er det så ikke et forsøg værd? Men du skal ikke drikke en liter. Max 1 glas til at starte med, og så vent et par timer og se hvad der sker.. For ellers kommer du til at sidde på tønden resten af dagen , tror jeg

Man tænker først: nå det virker ikke, jeg drikker lige lidt mere... Men det ender som oftest galt

Anmeld

1. august 2010

AnneBJ

kitty skriver:

Altså, har man ondt nok i maven, er det så ikke et forsøg værd? Men du skal ikke drikke en liter. Max 1 glas til at starte med, og så vent et par timer og se hvad der sker.. For ellers kommer du til at sidde på tønden resten af dagen , tror jeg

Man tænker først: nå det virker ikke, jeg drikker lige lidt mere... Men det ender som oftest galt

Jo jo, selvfølgelig, er bare temmelig sensibel med lugte og smage lige pt.. Men jo, du har ret, det er værd at prøve.

Og 1 glas burde jo være til at klare

Anmeld

1. august 2010

Mettemus

AnneBJ skriver:

Bare sørg for at det er rigtig koldt og så kan du nærmest sluge det. Det er nemmere at drikke det end at spise fx sveskegrød

Anmeld

1. august 2010

oo

og ellers så tal med din læge om, om du må tage magnesium - det fik jeg efter min GUL operation (og var jo således ikke gravid på det tidspunkt, men du kan jo spørge lægen om du må tage det) og det virkede efter hensigten

for mig, her i min sunde graviditet, hjælper jernpillerne sjovt nok på forstoppelse

Anmeld

1. august 2010

XXSS

AnneBJ skriver:

neeeej bvadr!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.