Hvilken størrelse tøj til nyfødt i den store ende:o) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2010

Halbschön

BJL2010 skriver:

Jeg har lige brug for råd ang. tøj-størrelser, for jeg syns dælme det er svært hvad man har brug for til en nyfødt!

Jeg ved godt at det ikke er til at regne med skøn, scanninger, tendenser i familien osv. men alligevel kunne noget godt tyde på at baby i maven kan ende med at blive lidt stor her.

Så hvad pokker skal man købe af tøjstørrelse? Hvis han nu kommer ud og vejer 4500 g. eller mere, kan han så overhovedet være i en størrelse 56? Eller kommer det også meget an på hvor lang han er?

Vi har stort set kun købt tøj i størrelse 56 og en smule i større størrelser, men bliver nu i tvivl om hvorvidt jeg egentlig burde anskaffe noget mere i størrelse 62...for de kommer vel ikke ud og bruger større end 62 eller???

Hjææælp mig kloge hoveder

Knuser

56, men mest 62..

Min søn vejede 4570g og var 56cm... Han brugte 56 den første uges tid, og eller 62.. Nu er han 9mdr og bruger 80 og 86... Så det med str og alder passer ikke helt, men i stedet længden på baby ;o)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2010

Mette-Marie

Tut skriver:

Min datter var også i "den store" ende med 4034g og 52 cm - men hun brugte altså str. 50 de første 14 dage.

Man siger jo at størrelserne passer således.

50 = 0-1 mdr
56 = 1-2 mdr
62= 2-4 mdr
68= 4-6 mdr
74 = 6-9 mdr
80 = 9-12 mdr.
86 = 12-18 mdr.

Og her har de størrelser passet perfekt med begge børn

Jeg fødte Rose 10 dage før termin og hun blev skønnet til 3200 men vejede 4034g.

Og Noah fødte jeg 7 dage over termin og han blev skønnet til 4800g men vejede 4030g.

Så mine unger er et fint eksempel på at man ikke kan regne med de skøn de laver.

Men... tilbage til dit spørgsmål, så vill jeg altså købe str. 56 til den lille. Og måske en body eller to i str. 50.

Held og lykke

Mette

Hm..de størrelser passer ikke her. Min dreng er 9 uger, vejer 7,9 kg og er 64 cm. Han bruger str. 74 og mest 80 i body. Han vejede 4126 gr. ved fødslen, brugte 56 i en uge derefter sprang han næsten over str. 62 og røg direkte i str. 68.

kh

Mette

Anmeld

1. august 2010

Lunae

Jeg fulgte lige med og kom til at tænke på! Skal man have noget i str 50? Bliver de fleste børn ikke født over 50 cm lange?

Anmeld

1. august 2010

XXSS

Mette-Marie skriver:

Hm..de størrelser passer ikke her. Min dreng er 9 uger, vejer 7,9 kg og er 64 cm. Han bruger str. 74 og mest 80 i body. Han vejede 4126 gr. ved fødslen, brugte 56 i en uge derefter sprang han næsten over str. 62 og røg direkte i str. 68.

kh

Mette

Jeg tror også bare at de størrelser der er gennemsnitsstørrelser. For de passer hellere ikke helt her

Anmeld

1. august 2010

XXSS

Lunae skriver:

Jeg fulgte lige med og kom til at tænke på! Skal man have noget i str 50? Bliver de fleste børn ikke født over 50 cm lange?

50 og opefter - 56 er nok bedre, bukser og ærmer kan jo smøres op hvis det er  Jeg tror de fleste er omkring 51 og  53 sådan gennemsnitslængde, medmindre de er meget for tidligt fødte.

Anmeld

1. august 2010

Low

BJL2010 skriver:

Jeg har lige brug for råd ang. tøj-størrelser, for jeg syns dælme det er svært hvad man har brug for til en nyfødt!

Jeg ved godt at det ikke er til at regne med skøn, scanninger, tendenser i familien osv. men alligevel kunne noget godt tyde på at baby i maven kan ende med at blive lidt stor her.

Så hvad pokker skal man købe af tøjstørrelse? Hvis han nu kommer ud og vejer 4500 g. eller mere, kan han så overhovedet være i en størrelse 56? Eller kommer det også meget an på hvor lang han er?

Vi har stort set kun købt tøj i størrelse 56 og en smule i større størrelser, men bliver nu i tvivl om hvorvidt jeg egentlig burde anskaffe noget mere i størrelse 62...for de kommer vel ikke ud og bruger større end 62 eller???

Hjææælp mig kloge hoveder

Knuser

Min dreng vejede 4055 g og var 55 cm ved fødslen og han kunne slet ikke bruge størrelse 50. Han voksede ud af størrelse 56 på 10 dage ca. Og fordi det er sommer nu her så har han næsten ikke noget tøj på så har brugte slet ikke størrelse 56 og nu bruger han størrelse 62 og han er en månede gammel og han bruger stadig næsten ikke så meget tøj, kun lige en body en gang imellem ellers er det alt for varmt for ham at give ham tøj på så lige nu føler jeg mig dum fordi jeg har købt alle de små størrelser

Anmeld

1. august 2010

LC

Tanja78 skriver:

50 og opefter - 56 er nok bedre, bukser og ærmer kan jo smøres op hvis det er  Jeg tror de fleste er omkring 51 og  53 sådan gennemsnitslængde, medmindre de er meget for tidligt fødte.

Hvis man er itvivl om størrelsen kan jeg anbefale, bodyer fra ByJezz, de kan udvides så de altid passer, de er beregnet til at folde ærmerne op, og der er 2 rækker knapper i bunden. Har et par stykker og synes det er super lækker kvalitet..

http://morogbaby.com/oekologiske-vare-26/checkme-bodystocking-i-sort-med-roede-aermer-4.html

Anmeld

1. august 2010

BJL2010

Tanja78 skriver:

Min første var 3710 og 51 men hun tabte ca. 200 gram af sin fødselsvægt og kunne passe både 50-56 i en måneds tid.

Min anden var 3790 og 50 og hun er 17 dage og kan bestemt ikke passe 50 og 56 er også ved at være ret småt - hun tager bare på og på og vejer over 4 kg nu.

Jeg ville købe et par bodyer i 56 og en del i 62.

Hvornår har du termin? for siden den 15. juli hvor jeg fik Freya har vi faktisk ikke rigtig brugt noget tøj på grund af varmen, og hvis det evt. er her i aug. du skal føde er der nok ingen grund til at købe alt for meget i det små, de kan alligevel ikke holde ud at have noget på.

Ja har også tænkt meget på det med varmen og vejret, men har termin 20. august (og er førstegangs) så det kan jo sagtens nå at blive efterår og efterårsagtigt i vejret og temperaturen inden da. Det er vildt svært!

Men ja jeg tror bare jeg skal stoppe med tøj-købene, og så evt. have lidt mere i str. 62.

Det er da også irriterende at man ikke kan få at vide hvordan deres størrelse er på forhånd

Anmeld

1. august 2010

BJL2010

Renée88 skriver:

56, men mest 62..

Min søn vejede 4570g og var 56cm... Han brugte 56 den første uges tid, og eller 62.. Nu er han 9mdr og bruger 80 og 86... Så det med str og alder passer ikke helt, men i stedet længden på baby ;o)

Ja det er måske lige sådan en størrelse baby som din jeg ender med, he he. Og igen lyder det som om at det er godt jeg ikke har noget i størrelse 50...Jeg holder mig til det 56 jeg har og så 62. Hvor er det vildt at der er så stor forskel på de små bebs'er!

Anmeld

1. august 2010

BJL2010

Low skriver:

Min dreng vejede 4055 g og var 55 cm ved fødslen og han kunne slet ikke bruge størrelse 50. Han voksede ud af størrelse 56 på 10 dage ca. Og fordi det er sommer nu her så har han næsten ikke noget tøj på så har brugte slet ikke størrelse 56 og nu bruger han størrelse 62 og han er en månede gammel og han bruger stadig næsten ikke så meget tøj, kun lige en body en gang imellem ellers er det alt for varmt for ham at give ham tøj på så lige nu føler jeg mig dum fordi jeg har købt alle de små størrelser

Jeg håber Bebs bliver til at klemme ned i en 56 når nu vi har noget af det... 10 dage, det er godt nok ikke længe.

Jeg er spændt på hvordan vejret bliver når han kommer til verden - til ingen tøj, lange ærmer, korte ærmer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.