Hvilken størrelse tøj til nyfødt i den store ende:o) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.005 visninger
21 svar
0 synes godt om
1. august 2010

BJL2010

Jeg har lige brug for råd ang. tøj-størrelser, for jeg syns dælme det er svært hvad man har brug for til en nyfødt!

Jeg ved godt at det ikke er til at regne med skøn, scanninger, tendenser i familien osv. men alligevel kunne noget godt tyde på at baby i maven kan ende med at blive lidt stor her.

Så hvad pokker skal man købe af tøjstørrelse? Hvis han nu kommer ud og vejer 4500 g. eller mere, kan han så overhovedet være i en størrelse 56? Eller kommer det også meget an på hvor lang han er?

Vi har stort set kun købt tøj i størrelse 56 og en smule i større størrelser, men bliver nu i tvivl om hvorvidt jeg egentlig burde anskaffe noget mere i størrelse 62...for de kommer vel ikke ud og bruger større end 62 eller???

Hjææælp mig kloge hoveder

Knuser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2010

quity

Jamen det kommer jo an på længden af baby. Man kan jo godt få en baby på 4500 g, men kun måler 53 cm, denne vil jeg jo mene sagtens kan passe str 56.

Synes du skal købe mest 62,for der går alligevel ik lang tid før de er vokset ud af str 56. Men stadig have lidt i str 56

Anmeld

1. august 2010

B&J

BJL2010 skriver:

Jeg har lige brug for råd ang. tøj-størrelser, for jeg syns dælme det er svært hvad man har brug for til en nyfødt!

Jeg ved godt at det ikke er til at regne med skøn, scanninger, tendenser i familien osv. men alligevel kunne noget godt tyde på at baby i maven kan ende med at blive lidt stor her.

Så hvad pokker skal man købe af tøjstørrelse? Hvis han nu kommer ud og vejer 4500 g. eller mere, kan han så overhovedet være i en størrelse 56? Eller kommer det også meget an på hvor lang han er?

Vi har stort set kun købt tøj i størrelse 56 og en smule i større størrelser, men bliver nu i tvivl om hvorvidt jeg egentlig burde anskaffe noget mere i størrelse 62...for de kommer vel ikke ud og bruger større end 62 eller???

Knuser

jeg vil sige en str 56 det kunne min dreng passe længe... men han var nu heller ikke så stor men 56

Anmeld

1. august 2010

Tut

Min datter var også i "den store" ende med 4034g og 52 cm - men hun brugte altså str. 50 de første 14 dage.

Man siger jo at størrelserne passer således.

50 = 0-1 mdr
56 = 1-2 mdr
62= 2-4 mdr
68= 4-6 mdr
74 = 6-9 mdr
80 = 9-12 mdr.
86 = 12-18 mdr.

Og her har de størrelser passet perfekt med begge børn

Jeg fødte Rose 10 dage før termin og hun blev skønnet til 3200 men vejede 4034g.

Og Noah fødte jeg 7 dage over termin og han blev skønnet til 4800g men vejede 4030g.

Så mine unger er et fint eksempel på at man ikke kan regne med de skøn de laver.

Men... tilbage til dit spørgsmål, så vill jeg altså købe str. 56 til den lille. Og måske en body eller to i str. 50.

Held og lykke

Mette

Anmeld

1. august 2010

Mor til L&S

BJL2010 skriver:

Knuser

Hej

Det er altid svært, men jeg vil sige str 56 - min datter passede str. 56 i lang tid! Nu er hun 4 mdr og bruger str. 62 og stadig få ting i str. 56

Men hun vejede også kun 2900 gram ved fødslen og brugte der str. 50!

Så jeg ville sige 56

Anmeld

1. august 2010

XXSS

Min første var 3710 og 51 men hun tabte ca. 200 gram af sin fødselsvægt og kunne passe både 50-56 i en måneds tid.

Min anden var 3790 og 50 og hun er 17 dage og kan bestemt ikke passe 50 og 56 er også ved at være ret småt - hun tager bare på og på og vejer over 4 kg nu.

Jeg ville købe et par bodyer i 56 og en del i 62.

Hvornår har du termin? for siden den 15. juli hvor jeg fik Freya har vi faktisk ikke rigtig brugt noget tøj på grund af varmen, og hvis det evt. er her i aug. du skal føde er der nok ingen grund til at købe alt for meget i det små, de kan alligevel ikke holde ud at have noget på.

Anmeld

1. august 2010

LC

Størrelserne har jo ikke noget med hvor gammel babyen er.

Str 50 bruges til en baby på 50 cm.

Str 56 brugesd til en baby på 56 cm.

Så er jo et spørgsmål om hvor lang din baby er. Min datter vejede 3980g ved fødslen og var 54cm lang. Og hvis du regner med at din baby vejer mere, så synes jeg måske du primært skal satse på str 62. og tøjbutikkerne har jo åben efter du har født, så synes måske også du skal vente med at købe for meget, er bare ærgeligt at stå med en hel garderobe i str. 50. og så får man en baby der bruger str. 56 som det mindste.

Så sørg for at have lidt str 62, og så tag på shoppe tur når du har født og kender din babys størrelse.

Anmeld

1. august 2010

Mor til L&S

LC skriver:

Størrelserne har jo ikke noget med hvor gammel babyen er.

Str 50 bruges til en baby på 50 cm.

Str 56 brugesd til en baby på 56 cm.

Så er jo et spørgsmål om hvor lang din baby er. Min datter vejede 3980g ved fødslen og var 54cm lang. Og hvis du regner med at din baby vejer mere, så synes jeg måske du primært skal satse på str 62. og tøjbutikkerne har jo åben efter du har født, så synes måske også du skal vente med at købe for meget, er bare ærgeligt at stå med en hel garderobe i str. 50. og så får man en baby der bruger str. 56 som det mindste.

Så sørg for at have lidt str 62, og så tag på shoppe tur når du har født og kender din babys størrelse.

Det passer nu ikke her...

Min datter er 4 mdr og 62, 50 cm lang og bruger stadig en del i 56

Noget i 62 kan hun passe, men en del også stadig for stort!

Anmeld

1. august 2010

Vidunderligeunger

alberte bruger str. 62-68 hun er 2 mdr.. hun gik fra 50-62, tror hun var i str 56 4 dage totaaaal spild af penge

Anmeld

1. august 2010

Mor til L&S

Rollo skriver:

Det passer nu ikke her...

Min datter er 4 mdr og 62, 50 cm lang og bruger stadig en del i 56

Noget i 62 kan hun passe, men en del også stadig for stort!

Øh fejl Hun var 62, 50 sidst SP var her.. Så hun er nu ihvertfald 63-64 cm lang!

De forskellige tøjmærker er meget forskellige i str. Så hun passer stadig 56 men og 62

Så her kan man ikke gå efter str. 56 = 56 cm lang, som du skriver!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.