HJÆLP! spm om flaskebarn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.244 visninger
18 svar
0 synes godt om
31. juli 2010

Mille83

Nicoline har næsten hele sit lange liv (2,5 mdr) fået flaske da jeg ikke havde mælk nok...

Det sidste stykke tid har hun ikke rigtig spist ordentligt og mange måltider er en kamp dvs hun rykker hovedet rundt og vil ikke rigtig tage fat 

Her til aften har hun fx skreget direkte ind i flasken, virkelig af FULDE lunger og vi kunne intet gøre, hun havde kun spist 100 ml ( skal spise ca 150 ml) men hun skreg og skreg og skreg, og til sidst lagde vi hende i seng, og hun gik kold med det samme....

Nogle dage kan hun simpelthen bliver så hidsig på flasken at hun ikke vil have noget, og det duer ikke når hun i forvejen ikke tager nok på..

Mangler virkelig nogle gode råd, alt tages imod med kyshånd også bare forslag.

Har prøvet og skifte flaske, det duede heller ikke......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2010

1977

Profilbillede for 1977

Har i prøvet med størrer huller? Eller omvendt - at de er for store?

Anmeld

31. juli 2010

Mille83

Ja har lige prøvet og skifte dutten til 3 mdrs (philips avent) men der kommer alt for meget ud til at hun kan styre det...

Er bare ved og være så meget kørt ned at hver måltid skal være en kamp

Hvis hun så bare tog på kunne jeg klare det, ellers ikke......

Anmeld

31. juli 2010

B&J

Mille83 skriver:

Ja har lige prøvet og skifte dutten til 3 mdrs (philips avent) men der kommer alt for meget ud til at hun kan styre det...

Er bare ved og være så meget kørt ned at hver måltid skal være en kamp

Hvis hun så bare tog på kunne jeg klare det, ellers ikke......

En kæmpe krammer til dig det problem havde vi i hele 2 uger med daniel nu ved jeg ikke hvor længe det har stået på han ville bare ikke have flaske og han skreg som en stukken gris.... men han ville bare ikke men det gik i sig selv igen... men heldig vis har han altid taget på som han skal men han har også altid spist mindre end mange andre børn i starten var vi oppe på 12 flasker om dagen fordi han kun spiste 5-10-20-30-40 og heldig 50 ml..... han var en røver men vi skulle bare tage det som det kom fik vi afvide og det har vi så gjordt....

men nu ved jeg heller ikke hvor længe siden hun sidst fik noget af spise måske var hun bare ikke sulten...

og ja større huller daniel var ved af drukne da vi skriftede vores også... han kunne ikke følge med...

Anmeld

31. juli 2010

LISBETH:-)

Måske har hun noget der sidder og genere hende. Jeg ville gå til kiropraktor og få det tjekket.

Har lige selv været afsted med min datter pga. noget lign. (Hun får dog bryst) og det viste sig at hun var spændt i nakken og lænden. Det har hjulpet en del.

Anmeld

31. juli 2010

klmf

Åh nej dog, hvor frustrerende!

Jeg tænker umiddelbart, om hun er sulten nok når I lægger hende til. Man kunne da prøve at trække hende en halv-hel time længere. Eller som en anden nævnte, med nakke/ryg/lænd-spændinger, ligger hun måske og har ondt? Altså, der er bare så mange muligheder og det må være SÅ svært, når hun ligger lidt nede vægtmæssigt. Kan du ikke prøve at ringe til sp-hotlinjen? De har da åbent i weekenderne.

Anmeld

31. juli 2010

Mille83

B&J skriver:

En kæmpe krammer til dig det problem havde vi i hele 2 uger med daniel nu ved jeg ikke hvor længe det har stået på han ville bare ikke have flaske og han skreg som en stukken gris.... men han ville bare ikke men det gik i sig selv igen... men heldig vis har han altid taget på som han skal men han har også altid spist mindre end mange andre børn i starten var vi oppe på 12 flasker om dagen fordi han kun spiste 5-10-20-30-40 og heldig 50 ml..... han var en røver men vi skulle bare tage det som det kom fik vi afvide og det har vi så gjordt....

men nu ved jeg heller ikke hvor længe siden hun sidst fik noget af spise måske var hun bare ikke sulten...

og ja større huller daniel var ved af drukne da vi skriftede vores også... han kunne ikke følge med...

Pyhh føler med dig, ved hvor hårdt det er bare og skal fylde på og på og på..Problemet er kommet her de sidste par uger, men hun har aldrig været rigtig god til og spise, det har hele tiden været en kamp, glæder mig SÅ meget til grød, håber det er for hende......og hun vil det

Anmeld

31. juli 2010

Mille83

lisbeth2910 skriver:

Måske har hun noget der sidder og genere hende. Jeg ville gå til kiropraktor og få det tjekket.

Har lige selv været afsted med min datter pga. noget lign. (Hun får dog bryst) og det viste sig at hun var spændt i nakken og lænden. Det har hjulpet en del.

Vi skal til kiropraktor på mandag da hun er skæv bagi, så ja har også mistanke om at der måske sidder noget og klemmer et sted....Så håber faktisk hun kan gøre noget....

Anmeld

31. juli 2010

millesofie

Mille83 skriver:

Nicoline har næsten hele sit lange liv (2,5 mdr) fået flaske da jeg ikke havde mælk nok...

Det sidste stykke tid har hun ikke rigtig spist ordentligt og mange måltider er en kamp dvs hun rykker hovedet rundt og vil ikke rigtig tage fat 

Her til aften har hun fx skreget direkte ind i flasken, virkelig af FULDE lunger og vi kunne intet gøre, hun havde kun spist 100 ml ( skal spise ca 150 ml) men hun skreg og skreg og skreg, og til sidst lagde vi hende i seng, og hun gik kold med det samme....

Nogle dage kan hun simpelthen bliver så hidsig på flasken at hun ikke vil have noget, og det duer ikke når hun i forvejen ikke tager nok på..

Mangler virkelig nogle gode råd, alt tages imod med kyshånd også bare forslag.

Har prøvet og skifte flaske, det duede heller ikke......

har du prøvet at lave lidt MME selv?

jeg lavede noget ud af hirseflager og mandler og det var tinke super glad for, tænkte at du jo kunne lave lidt til når hun ikke ville have mere af det andet

der er massere af det gode fedt i og både min SP og læge sage go for opskriften

du får den lige

kog i en gryde 12-15g hirseflager sammen med 1-1½dl vand (eller MME)

til det har simmeret/kogt i 15min

ta ½dl mandler uden skral (hæld kogende vand over dem så er skralen lige til at få af) put dem i en blender sammen med hirsevandet og blend på fuld skrue

si det og smag til med lidt gylden rørsukker (højest 5g) og hvis det er kan der også tilsættes en te ske smør

held og lykke

Anmeld

31. juli 2010

B&J

Mille83 skriver:

Pyhh føler med dig, ved hvor hårdt det er bare og skal fylde på og på og på..Problemet er kommet her de sidste par uger, men hun har aldrig været rigtig god til og spise, det har hele tiden været en kamp, glæder mig SÅ meget til grød, håber det er for hende......og hun vil det

da min dreng blev lige 4 mdr vist han bare alle tegn på grød og han får kun 5 flasker nu hvor han spiser 180 til 200 og 2 grød middag og aftens mad og nu sover han fra kl 19 til 5 om morgen får flaske også sover til 7.30 det er bare guld... ja det var sindsygt hårdt i starten også fordi der han lige havde det ja der lå jeg med influenza og lungebetændelse godt jeg havde min kæreste så han kunne tage natte vagterne så jeg kunne sove...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.