Læse hjemme på TA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2010

frk Jensen

TrineLærke skriver:

Okay - tænkte bare hvis man havde brug for noget hjælp, så kan man vel godt komme ind på skolen?

Jo der er jo lære på skolen, men der er jo ingen der har "spørgetimer" til dem der læser hjemmefra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2010

Happiness

Må man spørge hvad TA er...?

Anmeld

31. juli 2010

Ann.

milla83 skriver:

Må man spørge hvad TA er...?

TA er tabt arbejdsfortjeneste

Anmeld

31. juli 2010

Happiness

TrineLærke skriver:

TA er tabt arbejdsfortjeneste

Nårhhh...

Jeg vil tro (uden at vide noget om det) at du vil få SU i stedet. Men jeg ved ikke helt om reglerne gælder når det kun bliver deltidsstudie.

Anmeld

31. juli 2010

Ann.

milla83 skriver:

Nårhhh...

Jeg vil tro (uden at vide noget om det) at du vil få SU i stedet. Men jeg ved ikke helt om reglerne gælder når det kun bliver deltidsstudie.

har lige fundet ud af at man skal være 23 timer på skolen for at få SU og vil kommer jeg ikke til at være, der drejer sig måske om 2-4 timer om ugen på skolen.

Anmeld

31. juli 2010

maiken81

Hejsa

Inde på KVUC er reglerne at man max kan læse 3 fag hjemme og man skal have min 1 fag på skolen for at få SU. Sidste skoleår der læste jeg biologi, samfundsfag og matematik hjemme og havde engelsk og dansk på skolen.

Man behøver ikke og læse 3 fag hjemme, det er kun et max. Som forsørger skal man have min 17 timer for at få SU og 23 timer som ikke forsørger.

Men ring til den skole du skal gå på og snak med studievejledningen der. Jeg har ingen anelse om man kan få SU når man også får TA.

Hilsen Maiken

Anmeld

31. juli 2010

Ann.

maiken81 skriver:

Hejsa

Inde på KVUC er reglerne at man max kan læse 3 fag hjemme og man skal have min 1 fag på skolen for at få SU. Sidste skoleår der læste jeg biologi, samfundsfag og matematik hjemme og havde engelsk og dansk på skolen.

Man behøver ikke og læse 3 fag hjemme, det er kun et max. Som forsørger skal man have min 17 timer for at få SU og 23 timer som ikke forsørger.

Men ring til den skole du skal gå på og snak med studievejledningen der. Jeg har ingen anelse om man kan få SU når man også får TA.

Hilsen Maiken

Tak for svar.

Jeg vil ringe til den på mandag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.