Læse hjemme på TA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

597 visninger
16 svar
0 synes godt om
31. juli 2010

Ann.

For at kunne komme ind på sygeplejeskolen, skal jeg have 4 HF-fag og bestå dem, på VUC.
er der nogen der ved om det er muligt at læse hjemme (1 fag af gangen) på TA??
Min svigerfar er helt sikker på at det intet problem er - men er ikke helt sikker på at det han siger er holdbart?
Kan godt se at de timer jeg så skal være på skolen, der skal trækkes i min TA, men der kan man vel få SU de timer? Eller?
Er helt forvirret i alle de regler!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2010

charlottekri

har du ikke en studievejleder, du kan kontakte, der kan guide dig igennem regel-junglen??

Anmeld

31. juli 2010

frk Jensen

TrineLærke skriver:

For at kunne komme ind på sygeplejeskolen, skal jeg have 4 HF-fag og bestå dem, på VUC.
er der nogen der ved om det er muligt at læse hjemme (1 fag af gangen) på TA??
Min svigerfar er helt sikker på at det intet problem er - men er ikke helt sikker på at det han siger er holdbart?
Kan godt se at de timer jeg så skal være på skolen, der skal trækkes i min TA, men der kan man vel få SU de timer? Eller?
Er helt forvirret i alle de regler!

Jeg ved hvert fald at i hobro hvor jeg læser hf fag, der kan man godt blive fjern kursist.. Hvordan det hænger sammen med su, det kan jeg ikke huske... prøv at høre skolen ad..

Anmeld

31. juli 2010

Ann.

charlottekri skriver:

har du ikke en studievejleder, du kan kontakte, der kan guide dig igennem regel-junglen??

Nej for jeg er jo ikke meldt ind på noget (endnu)

Anmeld

31. juli 2010

Ann.

mor6473 skriver:

Jeg ved hvert fald at i hobro hvor jeg læser hf fag, der kan man godt blive fjern kursist.. Hvordan det hænger sammen med su, det kan jeg ikke huske... prøv at høre skolen ad..

Okay

Hvor meget er man så på skolen? Hvis du ved det

Anmeld

31. juli 2010

charlottekri

TrineLærke skriver:

Nej for jeg er jo ikke meldt ind på noget (endnu)

der skal vel være en på det sted, du overvejer at starte?? vedkommende burde du jo kunne tage kontakt til??

Anmeld

31. juli 2010

frk Jensen

TrineLærke skriver:

Okay

Hvor meget er man så på skolen? Hvis du ved det

hmm.. min klasse kammi læste dansk og engelsk hjemme fra og han var slet ikke på skolen i nogle af timerne. Der får man jo opgaverne sendt pr mail og du besvare pr mail.

han havde så andre fag på skolen, hvor han var til timerne..

Anmeld

31. juli 2010

Ann.

mor6473 skriver:

hmm.. min klasse kammi læste dansk og engelsk hjemme fra og han var slet ikke på skolen i nogle af timerne. Der får man jo opgaverne sendt pr mail og du besvare pr mail.

han havde så andre fag på skolen, hvor han var til timerne..

Okay - tænkte bare hvis man havde brug for noget hjælp, så kan man vel godt komme ind på skolen?

Anmeld

31. juli 2010

Ann.

charlottekri skriver:

der skal vel være en på det sted, du overvejer at starte?? vedkommende burde du jo kunne tage kontakt til??

Ja selvfølgelig - men ville lige hører om det inden jeg kastede mig ud i noget.

Vi snakkede først om det i går aftes, og man kan jo altså ikke kontakte dem i weekenden.

Anmeld

31. juli 2010

charlottekri

TrineLærke skriver:

Ja selvfølgelig - men ville lige hører om det inden jeg kastede mig ud i noget.

Vi snakkede først om det i går aftes, og man kan jo altså ikke kontakte dem i weekenden.

nå okay, ja, det er ikke så nemt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.