Hjælp mig lige lidt her - forklaring ...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

967 visninger
16 svar
0 synes godt om
30. juli 2010

Anonym trådstarter

Nå, nu skal vi forsøges os hehjemme inden for de næste par måneder med at blive gravid..
Jeg smed p-pillerne i juni måned for lige at få det ud af kroppen og nu kan jeg så lige læse mig til at der går ca 1/2 år før det er ude af kroppen. Men hvad så, hvad gør det ved det at blive gravid?

Og fra hvor lang tid efter jeg har fået min menstrution er det tid til at hoppe i kanen og lave baby ?

Håber I lige kan hjæpe mig lidt i denne verden, som jeg ikke er så kendt med.!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

Nadia&Daniel

Jeg blev gravid 2 mdr. efter jeg stoppede med p-pillerne (jeg har dog kun været p p-piller i 2½ år)  Vi gik ikke op i hvornår jeg havde ÆL eller sådan noget - vi hyggede os lige så meget vi ville og så var lykken der

Anmeld

30. juli 2010

otlitrom

Det vil være en god start at fine ud af, hvor mange dage din cyklus er på. Og om den er regelæssig, hvilket den måske ikke er, lige efter p-pille-stop. Derefter vil det være smart at regne ud, hvornår du har ægløsning, for det er omkring det tidsounkt du kan blive gravid... Den kan du hjælpes til at finde via ægløsningsberegnere som du evt. finder ved hjælp af google.

Håber det var en hjælp.

Anmeld

30. juli 2010

Muffinmus

Det med 6 mdr før det er ude af kroppen passer nu ikke helt..du kan blive gravid fra næsten samme dag du smider dine piller, derfor manikke må glemme 1-2 stk jo.-)

I gamle dage kunne der gå lidt tid før det var ude, fordi det var større konsentrationer.

Det handler mere om hvornår din krop har en fast god cyklus med ÆL, og det bestemmer den jo selv. For nogle kommer det fra dag 1 for andre efter flere mdr.

Min krop var helt sig selv fra start af da jeg droppede pillerne.

Og sex...Jamen hav regerlmæssifgt sex hele tiden, så er dit problem jo løst ikke snadt:-)

Ej, hvis du ikke lige gider have 2 hver anden gang hver mdr, så prøv at gå ud fra at du har ÆL på dag 14..dvs 14 dage efter din mens STARTEDE, ikke sluttede. Men det er kun hvis du he en regelmæssig cyklus på ca 28 dages tid.

Dvs at du for at have de bedste chancer kan have sex fra et par dage efter du har haft mesn go så 14 dage frem...så burde du nok ramme ÆL før eller senere selv om der ingen garantier er jo:-)Husk det er med at have sex FØR ÆL, ikke kun på ÆL, så er dine chancer større da cellerne kan leve flere døgn og ligge på lur efter ægget.

Anmeld

30. juli 2010

Pige2009

Du kan prøve at købe et par ægløsningstest for at se, hvornår du har ægløsning og dermed tid til at lave en lille bebs!

K.h. Linda

Anmeld

30. juli 2010

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Det med 6 mdr før det er ude af kroppen passer nu ikke helt..du kan blive gravid fra næsten samme dag du smider dine piller, derfor manikke må glemme 1-2 stk jo.-)

I gamle dage kunne der gå lidt tid før det var ude, fordi det var større konsentrationer.

Det handler mere om hvornår din krop har en fast god cyklus med ÆL, og det bestemmer den jo selv. For nogle kommer det fra dag 1 for andre efter flere mdr.

Min krop var helt sig selv fra start af da jeg droppede pillerne.

Og sex...Jamen hav regerlmæssifgt sex hele tiden, så er dit problem jo løst ikke snadt:-)

Ej, hvis du ikke lige gider have 2 hver anden gang hver mdr, så prøv at gå ud fra at du har ÆL på dag 14..dvs 14 dage efter din mens STARTEDE, ikke sluttede. Men det er kun hvis du he en regelmæssig cyklus på ca 28 dages tid.

Dvs at du for at have de bedste chancer kan have sex fra et par dage efter du har haft mesn go så 14 dage frem...så burde du nok ramme ÆL før eller senere selv om der ingen garantier er jo:-)Husk det er med at have sex FØR ÆL, ikke kun på ÆL, så er dine chancer større da cellerne kan leve flere døgn og ligge på lur efter ægget.

Det gav mig rigtig meget indblik i det...!

Skal faktisk siges vi har 1 barn i forvejen. men der smed jeg bare p-pillerne og blev gravid med det samme. men denne gang skal det "planlægges" lidt mere (hvis det vil gå som jeg gern evi ldet ). så derfor vil jeg jo genre lige vide lidt om det!

Men hvis jeg køber de der ægløsningstests og den viser positiv, så vil det sige vi faktisk skulle have dyrket sex et par dage inden også eller hvad ?

Når min cyklus er normal er det når den kommer: 3 uger og så mens 1 uge og så 3 uger os mens osv? (håber ikke det er idiotspørgsmål )

Anmeld

30. juli 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Skal faktisk siges vi har 1 barn i forvejen. men der smed jeg bare p-pillerne og blev gravid med det samme. men denne gang skal det "planlægges" lidt mere (hvis det vil gå som jeg gern evi ldet ). så derfor vil jeg jo genre lige vide lidt om det!

Men hvis jeg køber de der ægløsningstests og den viser positiv, så vil det sige vi faktisk skulle have dyrket sex et par dage inden også eller hvad ?

Når min cyklus er normal er det når den kommer: 3 uger og så mens 1 uge og så 3 uger os mens osv? (håber ikke det er idiotspørgsmål )

Når du har ægløsning, er det tid til sex, og for at være på den sikre side, kan I da godt hygge et par dage i forvejen, men man kan kun blive gravid, når man har ÆL.

Ja, så er din cyklus regelmæssig. Min cyklus er f.eks. 4 uger og så 1 uges mens - 4 uger igen og så 1 uges mens

Anmeld

30. juli 2010

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Når du har ægløsning, er det tid til sex, og for at være på den sikre side, kan I da godt hygge et par dage i forvejen, men man kan kun blive gravid, når man har ÆL.

Ja, så er din cyklus regelmæssig. Min cyklus er f.eks. 4 uger og så 1 uges mens - 4 uger igen og så 1 uges mens

ja, 4 uger selvfølgelig... ved ikke lige hvor de 3 uger kom fra tusind tak for hjælpen.

Anmeld

30. juli 2010

Tanja1

Anonym skriver:

Dvs. din cyklus er ca. de der 28 dage, og ÆL midt i cyklussen, regnet fra 1.dag af din mens. Men som sagt kan der godt gå lidt tid inden din cyklus "finder sig selv" igen. Jeg har hørt at det er godt at lade kroppen "rense sig" med 3 mens inden man bliver gravid efter hormonprævention (fx piller eller hormonspiral), men gynækologen sagde at vi godt kunne begynde med det samme.

Jeg mener at jeg nåede at have 2x mens efter jeg fik hormonspiralen ud (har valgt spiralen fordi jeg glemmer at tage piller), inden jeg blev gravid. Ca. midt i den 3.cyklus kunne jeg selv mærk ÆL, og så hyggede manden og jeg os "godt og grundigt" den weekend og så var den der. Så vi havde ikke startet før ÆL. Men jeg har fået at vide af en læge, at det mest optimale tidspunkt at blive gravid er at have sex mellem 5. og 12. dag i cyklussen... Så der er vist flere forskellige meninger omkring det, og i virkeligheden tror jeg bare at man skal give sig tid til det og slappe af...

Held og lykke

Anmeld

30. juli 2010

Muffinmus

ja, en normal cyklus ligger på ca 3 uger, så får man mens..ikke 4 uger. Dvs man får mens hver 28 dag.

Man får jo som regel også mens få dage efter man har droppet pillerne, og man tager dem i 3 uger holder pause og så 3 uger igen...

Men ja, i har LANGT større chancer for at få børn hvis i har swex INDEN ÆL. Kun fordi cellerne kan leve 2-4 døgn ca inden i dig  og bare vente på at der kommer et æg fordi det kan befrugte. Hvor imod et æg kun er der ca 24 timer, så er det slut med det og så kommer mens 14 dage senere ca.

Så derfor så jeg at en læge der arbejder med barnløse skrev at sex FØR ÆL gav langt større chancer, det plus at mange par trode pr automatik at ÆL lå på 14 dagen..det kan den også gøre, men også på dage 10 eller dag 20 fra mens start. så det er bare et klø på.

Når din ÆL har 2 lige tydeligere streger eller den teststregen er tydeligt har du ÆL inden for ca 1-2 døgn. Svært at sige præcist, men ca 24 timers tid+.

Så når du ser stregerne begynder at blive lige tydelige er det med at knalde løs:-)Fnis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.