Nu kan jeg se at dine drenge er 9 måneder.
I den alder kan adskildelsen være et kæmpe prob for de små, der altså kun en vej, hvis du ikke vil ende med at side ved ham hver aften til han bliver teeager (det er mange år hvor gæter ikke er velkomne) og det er at lære ham at adkildelse ikke er frligt, det lærer du ham atså ikke ved at side ved han 1 time eller 2 og med tiden 3 4 stykker hver eneste aften, du lærer ham det ved at fjerne dig fra ham. For at gøre det behøver han altå ikke flæbe sig i søvn, en langsom tilvenning fungere ganske udemærket.
Ved mine 2 store har jeg langsomt fjernt mig fra dem, længere og længere fra søvnens indtræden. Det er vigtigt at være bestemt, ikke se banet øjnene og ABSOUT intet snak efter der er sagt god nat (ind til da kan man sagtens fx læse hvis det er et ritual) højest et shyy for at fortælle at man er lige i nærheden, inden der kommer et ulykkelig barn ud af det. Er du standhaftig og målrettet (det er meget hen til ham og til bage til de 2 skridt du er nået væk, frem og til bage) tør jeg næsten love dig at om max 10 dage, kan du sige god nat og der efter stille dig uden for døren (så du ikke kan ses) uden problemer og uden han har måtte flæbe sig i søvn, dog vil der sikkert gå op mod 14 dage mere hvor shyy er nødvendigt, men det er stadig kortere tid en op mod år, som din meode faktisk ligger op til, samt en million gange mere humant end "god nat og ... svigt dit barn" (lær at mor/far ikke vil respektre dine følelser og behov, og lær at behandle dem lige så når de bliver 90 og ikke kan noget selv længere, de vil så gerne ligge alene hver dag i en seng og føle sig ensom) bogen.
Når det så er sagt, se lige på lurene i dagtimerne, de kan være altafgørende, både at han sover for mange/få gange og for kort/længe.
Anmeld