Uvidende svigermor!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2008

KHS

Du har helt ret Line: når børnene sover, så er det MIN tid! Og hvis den tid bliver "forstyrret" og rykket flere timer hver aften, så er man altså død frustreret til sidst.
Jeg gør altså meget for at vores aften bliver så god som muligt for os alle. Hvis det så bevirker, at man er nødt til at være lidt stille en times tid mens børnene falder i den dybe søvn, så er det sådan det skal være! Så kan man jo godt vente med at skramle rundt til den tid!
Og ja: efter en hel dag med to små (meget) aktive børn, så ER det altså en lettelse, når de endelig sover!

(H)
Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2008

MUTT3

Nu kan jeg se at dine drenge er 9 måneder.

I den alder kan adskildelsen være et kæmpe prob for de små, der altså kun en vej, hvis du ikke vil ende med at side ved ham hver aften til han bliver teeager (det er mange år hvor gæter ikke er velkomne) og det er at lære ham at adkildelse ikke er frligt, det lærer du ham atså ikke ved at side ved han 1 time eller 2 og med tiden 3 4 stykker hver eneste aften, du lærer ham det ved at fjerne dig fra ham. For at gøre det behøver han altå ikke flæbe sig i søvn, en langsom tilvenning fungere ganske udemærket.

Ved mine 2 store har jeg langsomt fjernt mig fra dem, længere og længere fra søvnens indtræden. Det er vigtigt at være bestemt, ikke se banet øjnene og ABSOUT intet snak efter der er sagt god nat (ind til da kan man sagtens fx læse hvis det er et ritual) højest et shyy for at fortælle at man er lige i nærheden, inden der kommer et ulykkelig barn ud af det. Er du standhaftig og målrettet (det er meget hen til ham og til bage til de 2 skridt du er nået væk, frem og til bage) tør jeg næsten love dig at om max 10 dage, kan du sige god nat og der efter stille dig uden for døren (så du ikke kan ses) uden problemer og uden han har måtte flæbe sig i søvn, dog vil der sikkert gå op mod 14 dage mere hvor shyy er nødvendigt, men det er stadig kortere tid en op mod år, som din meode faktisk ligger op til, samt en million gange mere humant end "god nat og ... svigt dit barn" (lær at mor/far ikke vil respektre dine følelser og behov, og lær at behandle dem lige så når de bliver 90 og ikke kan noget selv længere, de vil så gerne ligge alene hver dag i en seng og føle sig ensom) bogen.

Når det så er sagt, se lige på lurene i dagtimerne, de kan være altafgørende, både at han sover for mange/få gange og for kort/længe.

Anmeld

3. juli 2008

linemus

Jeg bliver lige nødt til at kommentere :)

Din metode tror jeg er rigtig god. Ingen ris til den. Men jeg er ikke enig i at man ved at sidde ved dem nu, vænner dem så meget til det, at det hænger ved i flere år.

Min søn sad jeg også altid ved, når han skulle sove. I starten tog det 1,5 time. Senere kun et kvarter. Da han var 15 mdr. var han tilfreds nok med, at jeg gik rundt og puslede uden for værelset (f.eks. med vasketøj), så han kunne høre mig. I dag (knap 4 år) vil han have lukket døren med det samme vi har sagt godnat.

Nu har jeg 3 børn (har tvil. piger på 1 år), og jeg er blevet forbavset over, hvor forskellige de 3 børn er. Især omkring deres sove-behov. Den ene skal helst være i fred, den anden skulle jeg sidde ved til han sov, den 3. skriger lungerne ud og har skullet "tvinges" til at lære at falde i søvn (har brugt en afart af godnat & sov godt med meget korte intervaller - har før svoret aldrig at bruge den metode). Børns behov er forskellige, så en metode, der virker perfekt for dit barn, kan have den modsatte effekt for et andet.

Håber ikke indlægget lyder negativt, for det er absolut ikke meningen - jeg har bare skrevet mine tanker :)

Knus Line

Anmeld

3. juli 2008

KHS

Til MUTT3: nu skrev jeg mit indlæg for at forklare hvordan min svigermor og jeg ser anderledes på tingene omkring sengetid. Til dagligt, når jeg er alene med børnene omkring sovetid, går det nogenlunde fint. Ja, der er dage hvor det tager tid at putte ungerne, men vores system fungerer her hos os (især fordi jeg vælger at tro at det bare er en face de skal igennem, da de jo udvikler sig hele tiden - også med deres søvnrytme)
Jeg skrev indlægget fordi jeg mente at svigermor´s kommentar var meget malplaceret.
At være super pædagogisk omkring HELE opdragelsen 24 timer i døgnet ER altså utopi i min verden. Nogle gange gør jeg dét der fungerer lige nu og her, for at komme helskinnet og nogenlunde "normal" igennem dagen, med to små aktive børn (og det tror jeg faktisk mange forældre gør)
Hvor ville vi få helt igennem harmoniske og perfekte børn, hvis vi bare kunne følge opskriften i bøgerne. Men der er altså også noget der hedder hverdag, og hér kan diverse bøger om børneopdragelse, søvnrytmer osv, bare ikke bruges!
Om jeg får ris til egen r.. ved at sidde ved mine drenge til de er faldet i søvn? Tjaaa... Det kan da godt være. Men så tager jeg den derfra. Og skriver til jer, når svigermor igen irettesætter mig ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.