Uvidende svigermor!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.494 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. juli 2008

KHS

Nu har min ellers søde svigermor sgu gjort mig sur og ked af det!!!
Det skal lige siges at hun er en STOR hjælp herhjemme og er sød til at kikke efter børnene og lave mad til os alle.
MEN : her til aften vågnede én af mine sønner og havde svært ved at falde i søvn igen (begge børn er inde i en periode, hvor de ikke gider at sove om aftenen, med mindre man ligger hos dem. Og selv her kan det tage timer at få dem til at sove)
Jeg sagde til svigermor at jeg ville lægge mig ind til ham, til han var faldet i søvn igen.
Bedst som han var faldet i søvn, gik den kære svigermor ud i køkkenet og begyndte at skramle rundt. Dét vågnede min søn af...igen!!!
Så blev jeg sgu lidt sur på hende!!! Hun ved hvor svært det kan være for tiden! >(
3. gang tog det en time (!!!) at få ham til at sove, og derefter gik jeg ind og prøvede at forklare hende hvor frustrerende det er at bruge næsten 3 timer hver aften på at få børnene til at sove. Og prøvede at forklare hende hvor vigtigt det er (for både børnenes søvn og min forstand!), at hun (og alle andre, jeg selv incl) prøvede at være lidt stille om aftenen.
Det kunne hun ikke forstå! Hendes kommentar: "Det kan jo ikke nytte noget at man ikke kan larme. Hvad vil i så gøre, når i får gæster?"
SÅ blev jeg sur!!! >( Fortalte i store bogstaver (med lav stemme, så børnene ikke vågnede ;) ) at herhjemme kommer børnene (og igen: min forstand) i første række, om det så resulterer i at vi ikke kan have gæster mens denne periode står på.
Og fortalte også, at hun ikke er her til hverdag, så syntes ikke hun kunne være bekendt at "belære" mig om noget hun kun oplever få gange, hvor imod jeg skal det igennem det samme HVER aften.
Det kan godt være, at man lod børn ligge og græde sig selv i søvn i deres seng da hun var ung, men sådan foregår tingene altså ikke mere! I hvert fald ikke i mit hus!
Jeg skulle bare lige have luft (og forhåbentligt lidt forståelse og opbakning fra jer herinde :S ) da jeg er sikker på at svigermor sladrer til min mand, når han kommer fra arbejde (som ikke tør sige hende imod)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2008

MorCamilla

Sikke en tur med svigermor..:( øv altså så træls sådan noget er. Jeg har selv haft sådan en oplevelse, læs evt.: "keder I det..." i ordet er frit...:(

Jeg synes at det var fedt sagt til hende, så er tingene ligesom på det rene, hvis hun skulle begynde på noget en anden gang.. Godt gjort, synes jeg.;) Ville gerne jeg selv havde modet til at gøre det samme:$

Knus fra Camilla.

Anmeld

2. juli 2008

Loggidut

hmmm, jeg er ikke helt enig med dig...men det kan jeg også sagtens sige, for lige nu er vi inde i en god periode hvor Tif sover dejligt og stille, og jeg kan sørme da godt huske hvordan de endeløse nætter har været når det ikke går så godt...energien er væk og man har lyst til at banke folk oven i hovedet...jeg havde ihvertfald!

nå når det er sagt, så vil jeg også kommentere hvorfor jeg ikke er enig med dig...så du forstår jeg ikke bare vil banke dig oven i hovedet.

min dejlige veninde, havde en datter som bare ikke var god til at falde i søvn, hun skulle ligges på nøjagtig samme tid hver aften, lyset skulle være dæmpet, og hun skulle have en klud over hovedet...den samme bamse skulle være der, og min veninde skulle helst sidde hos hende til hun sov...det der med faste ritualer er meget sødt, lige indtil man sidder i et fængsel og ikke kan komme ud af det!
Min venindes store søn skulle dæmpe sig, og der skulle være ro...stadig den dag i dag, og hun er lige gået ud af BH.KL. skal der være ro, og man skal ikke slå en prut forkert om aftenen...og det ermeget meget uheldigt.

når hun er her er der ingen problemer, hun vil bare gerne lige have lyset tændt så hun kan finde rundt...ellers er der ingen problem..men her hos os har jeg også været hård og sagt, mine store børn skal ikke lide under at jeg har valgt at få et barn mere, og der skal være plads til at de frit kan snakke med mig, og hente glas eller hvad de skal bruge i skabene, og det er uden døren er lukket ind til Tif´s værelse...hun tager det fint, og sover godt.

jeg tror det er noget af det her din svigermor ville have sagt til dig, bare i en anden vending, for senere når dine børn er blevet ældre, er det mega træls man ikke kan have gæster, eller fortage sig nogle ting...

øhhh, vil lige igen understrege at jeg ikke bonker dig oven i hovedet, for når man sidder med et grædende barn aften efter aften er ens grænse bare hurtigt nået.

hvis nu du havde været udhvilet, og dit barn havde sovet, og svigermor så havde bragt det på banen, havde du så reageret lige sådan?

altså, hvis hun sladre, er det sørgeligt, for det er jo en diskution mellem dig og hende, men igen, jeg kan godt forstå din tankegang...

og igen...hvor er du heldig med en svigermor der selv går i køkkenet og roder rundt...lol...tegn på hun føler sig hjemme sammen med jer!

jeg håber snart "perioden" er overstået, og at du forstår hvorfor det er jeg bakker svigermor op her.

vi har self. alle forskellige meninger...og måder at gøre tingene på, men jeg tror det er den fælde jeg lige beskrev for dig, hun forsøgte at advare dig om!

Anmeld

2. juli 2008

Monique

Hold da op en svigermor.
Lyder lidt som min, vi er i samme face med Josephine.
Hun bliver 4 år her d 28 og hun vil bare ikk sove om natten.. hvis vi ligger hende i seng og går ned så står hun op igen og hun sidder gerne ude i gangen i flere timer før hun til sidst går i seng hvis ikk hun altså bare bliver siddende og venter på at vi går i seng ved 23 tiden.
Vi prøvede og få lidt gode råd af min svigermor, og det eneste hun havde og sige til det var at Josephine var jaloux på Lillesøster hvilket hun overhovedet ikk er tvært imod. Hun farer hen til Melannie hvis hun har tabt sutten og hjælper gerne med og give mad og leger med hende så jaloux er hun ihvertfald ikk.
Det forklarede jeg så min kære svigermor, og så mente hun at når det ikke var det så var hun jo bare bund uartig og at hun måske havde lidt adfærds problemer, så når hun var lagt i seng så skulle vi lukke døren til stuen og så skulle vi ikk have mere kontakt med hende for nu var hun lagt i seng og så skal hun jo ikke have lov til og komme ned og snakke for hun skulle vide at når hun var lagt i seng så skulle hun sove..
Damn jeg blev gal. Min datter har sku ikk adfærds problemer og uartig ja måske men fortæl mig lige hvis børn der ikk engang imellem er det.
Og så skal hun ikke bare stå i gangen og være ked af det uden at nogle snakker med hende..
Så nu er jeg begyndt og ligge tøj på plads oppe på vores værelse som er ved siden af hendes når hun skal sove, for at hun så ved at der er nogle lige ved siden af og det hjælper sku lidt mere end bare og lade hende stå i gangen.

Hun var også sikker på at melannie havde kolik.
Hun havde nogle dage hvor hun græd meget og var lidt utilpas, og det mente hun som sagt var kolik, hvilket så godt nok bare var fordi hun havde lidt luft og ondt i maven.
F... hun er skør i skallen.

Det er sku okay de kommer med gode råd og fortæller hvad de tror og tænker, meeen de må sku lige tage sig sammen engang imellem altså.

Anmeld

2. juli 2008

Pia.

Øv hvor er det trist... kan godt forstå du er ked af jeres lille diskution....

MEN, jeg må sige lidt som Loggidut, her snakker larmer og roder vi i køkkenet helt som normalt...

Glemmer aldrig da min søster fik den første, der skulle man være så stille at man dårligt turde trække vejret...
man måtte ikke komme ind af deres hovededør, da han så ville kunne høre døren gik på førstesalen...
man blev sluset ind af havedøren... !!! Der var ingen (læs:helt slukket) lyd på fjernsynet....
Nu hvor de har fået nummer 2 er det blevet lidt bedre fordi de selv mindes hvilket helvede det var at liste rundt hele aften.... der er kommet en smule lyd på fjernsynet og man må gerne komme ind af den "rigtige" dør nu...

Men altså jeg tror lidt som Loggidut at det er det din svigermor har ment med det hele...

Men jeg forstår også godt jeres frustration over jeres børn ikke sover godt,,, så er man villig til at gøre alt... man skal nok bare passe på man ikke vender dem til for meget stilhed... mine 3 børn har sovet bedst med lidt larm i baggrunden for så har de kunne høre vi stadig var der og der var liv i huset....

Knus Pia...

Anmeld

2. juli 2008

Kloster

Hej KHS.
Sikke dog en tur med svigermor. Kan godt forstå, det hele var lidt træls, men set med andre øjne, har PiaR og Loggidut nok alligevel den holdning, som jeg også selv hælder til (L)

Jeg tror vi alle kan nogle historier om folk, der har gjort et ell andet med børn søvnritualer, som vi alle kan rulle med øjnene over 8D

Men alt ialt er forældrene vel tilfredse med den måde de gør det på og den måde resultalet bliver på - ellers må man vel gå ud fra, forældrene spørger sig til råds ;)

(H)
Kloster

Anmeld

2. juli 2008

Kvindemin

Træls diskussion med hende, men friskt at du ligesom gav hende tørt på. (pænt sagt) Jeg kan næsten ikke være i rum med min, er meget imod rygning omkring min datter. Hvad tror du klovnen gør? Tænder en smøg lige ved siden af hende (udenfor) , og det er hver gang. Er lige ved at brænde op inden i. >( Hvad skal jeg gøre? Har næsten ikke lyst til at sige noget til hende, vi har så mange problemer i forveen :'(>( Kunne jeg da bare sige det som du :)

Anmeld

2. juli 2008

Nadi

Jeg tror bare svigermødre skal være uvidende, og deres sønner tør bare ikke sige dem imord! Min egen far er først nu i en alder af 53 år begyndt at sige hans mor imod, så der er måske håb forude ;) Jeg synes ikke din svigermor kan være bekendt bare at ryste på hovedet og modsige dig. Hun skal helt klart respektere din måde at håndtere dine børn på! Jeg har ikke rigtig nogle kloge ord til hvordan man skal håndtere en svigermor i de situation (da jeg næsten lige har mistet min) og jeg er sikker på at nogle af de andre kan sige noget der er er meget klogere end det jeg har at sige :P Men jeg synes du måske skulle prøve at lade det gå ind af det ene øre og ud af det andet når hun siger sådan noget! For hvis det kun er i en periode det står på så fred være med det. Herhjemme prøver vi også på ikke at larme for meget når Oliver er lagt i seng og faldet i søvn, men ikke sådan at vi hverken kan høre tv'et eller kan få ryddet op eller hva det nu lige kan være. -Nadia

Anmeld

2. juli 2008

KHS

Tak for jeres reaktioner på mit indlæg. Jeg er godt klar over at vi alle ikke er ens, og at vi alle håndterer problemer forskelligt. Så at nogle af jer "holder med" (ved godt det er et dumt udtryk ;)) min svigermor er helt ok.
Det skal lige siges til mit "forsvar", at mine børn altid har været vant til larm. Da de var helt små kunne vi støvsuge mens de lå og sov lige ved siden af. Og nu da de er belvet lidt større, kan vi også sagtens have tv´et tændt og sidde og snakke, uden at de vågner af den grund.
Men mens det står på, at vi prøver at få dem til at falde i søvn, har jeg erfaret at det er meget nemmere og går hurtigere, hvis det er nogenlunde stille i huset. Dvs at vi godt kan have tv´et tændt og kan snakke, men at der ikke skal være for meget aktivitet i køkkenet, som ligger lige op til børnenes værelse.
Jeg kan godt se, at det kan give bagslag hvis vi vænner børnene til stilhed. Men modsat, så er det kun en periode (forhåbentligt), og for at børnene kan få en nogenlunde god nattesøvn, med ikke for mange forstyrrelser, og dermed også en god start på næste dag, synes jeg ikke, det er for meget forlangt med lidt ro omkring sovetid.
Og når man har været afsted på job hele dagen, har taget sig af sine små børn efterfølgende, så er man altså træt når dagen er omme, og vil meget gerne have så rolig en aften som muligt! Så meget super menneske er jeg altså ikke på det tidspunkt på dagen, at jeg ser gennem fingerene med alt og er ovenud pædagogisk i mine tanker og handlinger!
Jeg er jo kun et menneske ;)

Anmeld

2. juli 2008

linemus

Jeg kan sagtens genkende det du skriver. Signe vågner også nogengange og er svær at få til at sove igen, og hvis der er lyde eller hun kan høre far el. andre, lige når hun er ved at falde i søvn igen, så vågner hun op og græder igen. Og det er bare belastende, når man endelig troede, at nu var den der. Når hun endelig sover tungt, er det ikke noget problem med lyde.

Først tænkte jeg, at svigermor bare tænkte, hun ville hjælpe lidt i køkkenet, og ikke havde tænkt over, at det ville vække barnet. Men at hun så kommer med sådan en kommentar - så ville jeg altså også blive sur.

Nu går jeg stadig på barsel, men efter en hel dag med to små børn er det helt ærligt en lettelse, når de endelig sover - det er min tid.

Knus Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.