Jeg tror solen skinner på os! :) (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

874 visninger
22 svar
0 synes godt om
29. juli 2010

otlitrom

Jeg tror lykken har vendt sig i vores retning, og at solen igen skinner over det lille hjem i Vejle! Feels good!

Kæresten er blevet fastansat i det firma han arbejder, allerede fra på søndag, 01.08! det er LYKKEN! Han har været sæsonansat i 3 sæsoner, men er først blevet fastansat nu! Det betyder at vi får december i DK - SAMMEN! Siden vi flyttede hertil i 2007 har vi ikke haft december måned sammen, for da er han rejst hjem til Færøerne og arbejde, grundet manglende arbejde i DK.. Men nu bliver han her! Tænk at julefreden sænker sig allerede i juli

Han stiger lidt i løn, hvilket også giver lidt mere luft i budgettet. Vi har aldrig haft det hårdt som sådan, for jeg arbejder ved siden af mit studie, men altså.. Huller i budgettet kan man altid bruge Vi bruger det første hul på en ny seng IDAG! Weee.. Vi har haft min gamle seng på 120 cm, og det er bare ikke nok, når manden sover som en rystepudser! Glæder mig til at få mere plads! Så er der jo også plads til at baby kan ligge i mellem

Altså, Baby er ikke på vej -ENDNU - men vi er rigtig tæt på opstart. Vi håber og ber til, at svaret på min blodprøve kommer mandag/tirsdag i næste uge, og at jeg kan melde os "klar" på 1. cyklusdag, som er torsdag... Det ville være lykken! Hormonhelvedet er godt nok udsigten, men vi er SÅ klar, og har allerede talt meget om det. Det må gerne være nu nu nu nu nu!! Vi satser begge på at æggene bliver lagt tilbage i min rugemaskine medio september, og at det er dét ene forsøg der skal til Vi skal tro på det!

Lørdag holder jeg "farvel gamle liv- fest", for starter mine hormoner sidst i august er det en af mine sidste fri-weekender til fest og ballade. Så vores bedste vennepar (der kender til behandlingen) kommer forbi, og vi har planer om at have en rigtig festlig aften. Kjolen og de høje sko skal frem, Asti'en skal på køl, og jeg skal have den største mojito, når vi lander i byen. Og jeg går ikke hjem, inden solen står op!

Så ja - lyset er tilbage hjemme hos os. Vi elsker hinanden, og tror på det projekt vi skal igennem. Hånd i hånd, hele vejen! Om et år er det måske mig der har sommerbilleder, af en lille skattegris med solbriller og kærlighed i luften!

Jeg glæder mig til at tage skridtet ind i den nye verden. Men lørdag vil jeg te mig tosset, for måske sidste gang i lang tid! Og jeg ser frem til det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

anna-jonas

Skøn læsning Kitty-cat....................fyldt med positivitet og energi. Tror at det er en vigtig ting at tage med, når man skal opstarte fertilitetsbehandling.............altså den positive indstilling.

Go' fest på lørdag..............håber at det er sidste alko-fest i laaaaaang tid.

Anmeld

29. juli 2010

oo

JÆS! det er lige akkurat det missehumør der vil få hormonhelvedet til at virke som noget man godt kan komme igennem jeg glæder mig uendeligt meget til at kunne ønske tillykke når du lige pludselig laver indlægget "JEG ER GRAAAAAVIIIIIIIID!" - for det kommer du til

skide god ide med at holde en "fest" lørdag aften inden det for alvor går løs....du må liiiige drikke et par flasker asti og et par mojitoer for mig

og hvor er det dejligt at høre, at bjørnen har fortrukket sig og frem er kommet en kærlig og spændt og forelsket mand, der har fundet sin tro og sin lyst og sin vilje - og som gerne vil holde i hånd!! det er ikke til at fatte hvor hårdt ufrivillig barnløshed tager på et forhold, og man kan ikke klare noget som helst hvis man ikke er sikker på hvor den anden er henne. I bliver kun stærkere, det tror jeg på!

HURRA!

Anmeld

29. juli 2010

otlitrom

Anna-jonas skriver:

Skøn læsning Kitty-cat....................fyldt med positivitet og energi. Tror at det er en vigtig ting at tage med, når man skal opstarte fertilitetsbehandling.............altså den positive indstilling.

Go' fest på lørdag..............håber at det er sidste alko-fest i laaaaaang tid.

Ja, jeg kan også rumme positivitet og energi, selvom det meste jeg har lukket ud - indtil videre- har været af mere negativ karakter!

Men ja, jeg tror det begynder at køre på skinner nu! Det håber vi!

Og jeg håber også at lørdag bliver den sidste fest i laaang tid

Anmeld

29. juli 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

JÆS! det er lige akkurat det missehumør der vil få hormonhelvedet til at virke som noget man godt kan komme igennem jeg glæder mig uendeligt meget til at kunne ønske tillykke når du lige pludselig laver indlægget "JEG ER GRAAAAAVIIIIIIIID!" - for det kommer du til

skide god ide med at holde en "fest" lørdag aften inden det for alvor går løs....du må liiiige drikke et par flasker asti og et par mojitoer for mig

og hvor er det dejligt at høre, at bjørnen har fortrukket sig og frem er kommet en kærlig og spændt og forelsket mand, der har fundet sin tro og sin lyst og sin vilje - og som gerne vil holde i hånd!! det er ikke til at fatte hvor hårdt ufrivillig barnløshed tager på et forhold, og man kan ikke klare noget som helst hvis man ikke er sikker på hvor den anden er henne. I bliver kun stærkere, det tror jeg på!

HURRA!

Jeg skal nok drikke en omgang eller 10 for dig. For du kommer til at skåle for mig til nytår

Jeg ved ikke helt hvor energien kommer fra, og troen på det nok skal lykkes. Men jeg/vi vælger at holde fast i det, og tro på, at det hele nok lykkes!

Jeg holder fast i missehumøret, og når det svigter, så ved jeg jo, hvor jeg kan finde hjælp og støtte! HER!

Anmeld

29. juli 2010

Klumpe-dumpe

oh skønne missejaaavvvvv, hvor er det bare så fyldt med energi og kærlighed dit indlæg

Men det lyder som en rigtig god plan, at det er sidste fest in looong time

Ehm, måske jeg lige har misset det, men hvilke behandling skal I igang med, er det den med "bolledejen" i en skål eller er det glasur-behandlingen? (bolledejen er IVF og den anden er den der i..i...-i øh jeg kan altså ikke huske bogstaverne.)

Krammer fra Dronningen og jeg.

Anmeld

29. juli 2010

otlitrom

Tante Lilla :) skriver:

oh skønne missejaaavvvvv, hvor er det bare så fyldt med energi og kærlighed dit indlæg

Men det lyder som en rigtig god plan, at det er sidste fest in looong time

Ehm, måske jeg lige har misset det, men hvilke behandling skal I igang med, er det den med "bolledejen" i en skål eller er det glasur-behandlingen? (bolledejen er IVF og den anden er den der i..i...-i øh jeg kan altså ikke huske bogstaverne.)

Krammer fra Dronningen og jeg.

Vi skal i ICSI behandling. Det er hvor jeg skal overstimmuleres som en anden præmiehøne, og lægge maaange æg. De tager dem ud, manden leverer sit, de renser hans stads op og tager de bedste, befrugter æggene i glas og venter på de deler sig. Og så skal de tilbage i rugemaskinen. Så de laver det hele for os. Atleterne (som manden kalder det) skal ikke lave en dyt, for det er de desværre for dovne til. Så de bliver lagt ind i ægget af dem på klinikken...

Den med glasuren, hihi. Er det IUI du mener? Den behandlig som Tjuhl fik? Sjove betegnelser, dem gemmer jeg lige. Det er dejligt at kunne se det hele fra en lidt mere humoristisk vinkel!

Knus til dig og dronningen

Anmeld

29. juli 2010

Klumpe-dumpe

kitty skriver:

Vi skal i ICSI behandling. Det er hvor jeg skal overstimmuleres som en anden præmiehøne, og lægge maaange æg. De tager dem ud, manden leverer sit, de renser hans stads op og tager de bedste, befrugter æggene i glas og venter på de deler sig. Og så skal de tilbage i rugemaskinen. Så de laver det hele for os. Atleterne (som manden kalder det) skal ikke lave en dyt, for det er de desværre for dovne til. Så de bliver lagt ind i ægget af dem på klinikken...

Den med glasuren, hihi. Er det IUI du mener? Den behandlig som Tjuhl fik? Sjove betegnelser, dem gemmer jeg lige. Det er dejligt at kunne se det hele fra en lidt mere humoristisk vinkel!

Knus til dig og dronningen

Jeps glasur-behandlingen er den Trine fik.... Ehm ja øh altså det er fordi jeg ser/læser alt i billeder. (og det skal lige siges, at det IKKE altid er et plus;) og da Trine fortalte mig om IVF og IUI, var det lige sådan store-bage-dag inde i mit hovede....

Men hvad er så forskellen på IVF og ICSI, altså lige sådan udmiddelbart lyder de begge som om, det er hvor de "smider ingredienserene i en skål, ælter dem godt samme, og wupti så er der boller i ovnen, og 9 mdr. efter er bollerne færdige bagte"

ps. skønt du kunne høre humor i det, for jeg kan jo godt renge ud, det ikke lige er baarrrre.....

Anmeld

29. juli 2010

Barbamama

Dejligt at læse at I har det så godt. Og ja med lidt positiv tænkning går det hele jo meget bedre. Synes det er lidt sjovt at tænke på at du sådan skal hen og RUGE. He he. Hvor mange æg sætter de op af gangen?

Anmeld

29. juli 2010

otlitrom

Tante Lilla :) skriver:

Jeps glasur-behandlingen er den Trine fik.... Ehm ja øh altså det er fordi jeg ser/læser alt i billeder. (og det skal lige siges, at det IKKE altid er et plus og da Trine fortalte mig om IVF og IUI, var det lige sådan store-bage-dag inde i mit hovede....

Men hvad er så forskellen på IVF og ICSI, altså lige sådan udmiddelbart lyder de begge som om, det er hvor de "smider ingredienserene i en skål, ælter dem godt samme, og wupti så er der boller i ovnen, og 9 mdr. efter er bollerne færdige bagte"

ps. skønt du kunne høre humor i det, for jeg kan jo godt renge ud, det ikke lige er baarrrre.....

Altså jeg kan godt forstå du "kager" rundt i det, for lige at holde os i bager-udtrykkene

IVF er, hvor de lægger æggene i en skål, og atleterne oveni, og så skal de selv finde sammen. ICSI er for de ekstra dovne, hvor de simpelthen bliver sprøjtet ind i æggene manuelt.

Man bliver nød til at have lidt humor omkring det, for ellers bliver det så sterilt og frygteligt, at det halve kunne være nok!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.