Uro i benene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.372 visninger
19 svar
0 synes godt om
29. juli 2010

Dansker I Holland

Hejsa tøser Jeg vil bare høre om jeg er den eneste som har problemer med uro i benene her i graviditeten...? Og er der evt nogen som ved hvad man kan gøre ved det, da det er PÆNT irriterende...

Mange Knus Sussie 24+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

VTL

Har samme problem. Især når jeg skal sove. Ved dog ikke om man kan gøre noget ved det. Er også begyndt, at døje med ømme lægge og kramper. Mærker du noget til dette?

Knus nulle555 30+6

Anmeld

29. juli 2010

Fru.Mäes <3

SAMME HER - og det er MØGE irriterende..

Når jeg ligger på sofa´en om aftenen, får jeg voldsom uro i mine ben også om natten, får jeg tit krampe i min lægmuskel eller under foden

Når jeg har uro, får jeg min kæreste til at strække mine ben ud, også synes jeg det forsvinder.

Krampen om natten, der er den gode kæreste osse super god til at hjælpe med at strække den ud. Ved man burde stå op, og strække benet ud op mod væggen - MEN jeg er sådan en tudeprisesse når det sker - så det kan jeg bare ikke

Få hjælp af kæresten eller manden, til at strække dine ben ud når det sker, enten uro eller krampe..

Krams Rikke

Anmeld

29. juli 2010

Dansker I Holland

nulle555 skriver:

Har samme problem. Især når jeg skal sove. Ved dog ikke om man kan gøre noget ved det. Er også begyndt, at døje med ømme lægge og kramper. Mærker du noget til dette?

Knus nulle555 30+6

Ikke i denne graviditet, men i min første graviditet, NØJ jeg var ved at få flip da... vågnede flere gange om natten pga kramper i læggene Så det kender jeg alt for godt

Knus Sussie

Anmeld

29. juli 2010

B&J

jeg kommer bare lige med et råd stræk jeres lægge ud hver dag så fik jeg ikke flere kramper... fordi bene bliver jo mere belastet eller hvordan det nu lige staves

Anmeld

29. juli 2010

Tanja84

Uha, har også lidt rigtig meget af krampe i mine læg om natten, samt uro i benene

Her hjapl det også, hvis jeg om aftenen strak ud i benene (ligesom når jeg har trænet).

Så ned på gulvet og lav lidt stræk øvelser om aftenen 

Anmeld

30. juli 2010

Maria-s

Jeg lider også af uro i mine ben (jeg er dog kun 8+6 i dag). Jeg var til massage her tidligere på ugen og hun gav nogle gode råd.

1) sæt fødderne i vand en gang om dagen. Du behøver ikke mere end 5-10 min og vandet behøver ikke være varmt eller koldt. Men vand øger blodstimulationen og under fødderne sidder der en masse punkter som er forbundet til mave, hofter, ben og så videre.

2) Lig dig på ryggen på gulvet fx. og sæt så fødderne op på en stol eller sofaen (noget der gør at vinklen bliver ca 90 grader) lad så knæene falde ud til siden så du slapper heeeelt af. Du må ikke holde dem samlet da du så spænder. Her skal du ligge i 5-10 min. Ikke længere. Sæt evt. en alarm hvis du er træt. Hun forklarede mig at det bl.a. åbner op i hofterne hvor der sidder nogle store vener ned til bene og får blodet til at løbe ubesværet igen. Denne øvelse er især god hvis man sidder meget ned i løbet af dagen, for når man sidder belaster man hofterne og lukker lidt af for disse blodbaner. Det er godt både for uro og for energi niveauet. Hun forklarede mig at min krop gerne skulle restituere (staves) under sådan en tur, hvad der svare til en hel nats søvn (selvf. ikke at man kan bytte det ud! ). Gør det gerne et par gange i løbet af dagen, fx formiddag, eftermiddag og aften hvis muligt.

Du kan jo prøve og se om det virker

Anmeld

30. juli 2010

L.J.L

NR3ønskebarn skriver:

Hejsa tøser Jeg vil bare høre om jeg er den eneste som har problemer med uro i benene her i graviditeten...? Og er der evt nogen som ved hvad man kan gøre ved det, da det er PÆNT irriterende...

Mange Knus Sussie 24+3

Jeg havde det rigtig meget, tror næsten det er det værste jeg ved!

Jeg gav sommetider mine ben en kold brusetur inden jeg gik i seng. Så fik de også en gang masage både læg og under fødder. Og så havde jeg ellers bygget mig et KÆMPE monster pudetårn til mine ben. Det hjælper at få dem op i højde og ligge. Og da jeg også led af halsbrand, skulle jeg også ligge med mange puder under hovedet, så jeg lå hver aften i en meget underlig stilling i min seng, det var til at få spat af!

Anmeld

30. juli 2010

Dansker I Holland

linselouise skriver:

Jeg havde det rigtig meget, tror næsten det er det værste jeg ved!

Jeg gav sommetider mine ben en kold brusetur inden jeg gik i seng. Så fik de også en gang masage både læg og under fødder. Og så havde jeg ellers bygget mig et KÆMPE monster pudetårn til mine ben. Det hjælper at få dem op i højde og ligge. Og da jeg også led af halsbrand, skulle jeg også ligge med mange puder under hovedet, så jeg lå hver aften i en meget underlig stilling i min seng, det var til at få spat af!

Ok tak for svaret Det er bare pænt irriterende griner... Så må jo bare prøve at se om metoderne virker på mig osse så hehe...

Knus Sussie 24+4

Anmeld

30. juli 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

Døjede jeg også med.. men som nævt tidliger stræk ud.. Få massage på benene og jeg brugte også muskelvarmer det løsnede op for de spændte ben

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.