Husmor-råd søges (fjerne tape)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2010

Dot D

Mussen2 skriver:

Det må jeg prøve !! Mange tak. (synes også det er blevet lidt mat efter sprit?)

Sprit er skrappere end rense benzin, du vil nok nærmere opleve at det virker lidt fedtet, når du har brugt rense benzin. Bruger det altid til klister og det virker.... husk at skifte papir/klude så du ikke  bare tvære det rundt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2010

Mussen2

Dot D skriver:

Sprit er skrappere end rense benzin, du vil nok nærmere opleve at det virker lidt fedtet, når du har brugt rense benzin. Bruger det altid til klister og det virker.... husk at skifte papir/klude så du ikke  bare tvære det rundt

Ok - mange tak. Køber man det bare i ex. føtex?

Anmeld

28. juli 2010

Dot D

Mussen2 skriver:

Ok - mange tak. Køber man det bare i ex. føtex?

Ja de plejer at have det, ellers byggemarkedet eller farvehandleren

Anmeld

28. juli 2010

JulieE

Mussen2 skriver:

Jeg har købet et fint cafe sæt i træ, men men men jeg fik det sidste de havde i butikken og det betyder at der sidder dobbeltklæbende tape mange steder på bordet fra salgsskilte.

Jeg har forsøgt at få dem af med knofedt og sæbe, men det funger ikke rigtig. Jeg har skrabt med neglene, men der er så mange af dem, at jeg vil være negleløs inden jeg er færdig.

I butikken sagde de sprit, det skal man så IKKE gøre. Det tager malingen.

Jeg har fået selve "puderne af, men der sidder stadig selve limen tilbage. Nogle gode råd?

Har du prøvet med masser af meget varmt vand? Det har jeg brugt mange gange til at fjerne f.eks. etiketter fra vinflasker (har arbejdet som rekvisitør). Brug f.eks en bruser og så bare masser af varmt vand på, evt også lidt opvaske middel. På den måde opløser du limen

Anmeld

29. juli 2010

Mussen2

JulieE skriver:

Har du prøvet med masser af meget varmt vand? Det har jeg brugt mange gange til at fjerne f.eks. etiketter fra vinflasker (har arbejdet som rekvisitør). Brug f.eks en bruser og så bare masser af varmt vand på, evt også lidt opvaske middel. På den måde opløser du limen

Nej det har jeg ikke, men det lyder jo som en god ide. Det er et bord, så det er lidt svært af få under hanen, men man kunne jo bruge kogt vand fra el-kedlen

Tak!

Anmeld

29. juli 2010

ekzunz

Olie - altså helt alm. madolie er også godt til at opløse klister fra fx. tape, klistermærker og prismærker.  Det er faktisk også godt til at fjerne plasterrester fra ungernes knæ.

Anmeld

1. august 2010

Mussen2

Dot D skriver:

Tak Dot - du har reddet min uge. Det gik som en leg med rensebenzin. 2 minutter og så var det væk..... Tør ikke tænke på hvis jeg havde brugt neglemetoden, så var det to timer mindst og ingen negle og et grimt resultat

Desuden var det alletiders ret med hel kalkunbryst du gav mig, den blev et hit og nemt....

Simpelthen så skønt med dette forum....

Anmeld

1. august 2010

XXSS

Min mand havde sat brun tape på vores nye vindueskarme og det hang fast og kunne ikke bare komme af. Jeg smurte brun sæbe på og skrubbede derefter med en skurresvamp den bløde side og det er altså gået af - brun sæbe kan anbefales til mange til  bare lad det sidde tyve min. først.

Anmeld

1. august 2010

Dot D

Mussen2 skriver:

Tak Dot - du har reddet min uge. Det gik som en leg med rensebenzin. 2 minutter og så var det væk..... Tør ikke tænke på hvis jeg havde brugt neglemetoden, så var det to timer mindst og ingen negle og et grimt resultat

Desuden var det alletiders ret med hel kalkunbryst du gav mig, den blev et hit og nemt....

Simpelthen så skønt med dette forum....

Ja rigtigt godt forum. Jeg er glad for, at jeg kunne hjælpe dig og det er altid godt med nem mad, der smager godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.