Husmor-råd søges (fjerne tape)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.114 visninger
18 svar
0 synes godt om
28. juli 2010

Mussen2

Jeg har købet et fint cafe sæt i træ, men men men jeg fik det sidste de havde i butikken og det betyder at der sidder dobbeltklæbende tape mange steder på bordet fra salgsskilte.

Jeg har forsøgt at få dem af med knofedt og sæbe, men det funger ikke rigtig. Jeg har skrabt med neglene, men der er så mange af dem, at jeg vil være negleløs inden jeg er færdig.

I butikken sagde de sprit, det skal man så IKKE gøre. Det tager malingen.

Jeg har fået selve "puderne af, men der sidder stadig selve limen tilbage. Nogle gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2010

mariamiss6

Mussen2 skriver:

Jeg har købet et fint cafe sæt i træ, men men men jeg fik det sidste de havde i butikken og det betyder at der sidder dobbeltklæbende tape mange steder på bordet fra salgsskilte.

Jeg har forsøgt at få dem af med knofedt og sæbe, men det funger ikke rigtig. Jeg har skrabt med neglene, men der er så mange af dem, at jeg vil være negleløs inden jeg er færdig.

Jeg har fået selve "puderne af, men der sidder stadig selve limen tilbage. Nogle gode råd?

Terpentin? eller acetone?

Anmeld

28. juli 2010

sarahb

eller måske en opvaske svamp og vindues rens..

Anmeld

28. juli 2010

Mussen2

mariamiss6 skriver:

Terpentin? eller acetone?

Har googlet mig frem til terpentin, rense benzin, lampeolie, grundrens.

Ligger kun inde med grundrens, det må prøves i morgen.

Måske neglelakfjerner, det har jeg også

Gider bare have fler "huller" i malingen og tænker terpentino g renzebenzin er ligeså skrap som sprit?

Anmeld

28. juli 2010

Mussen2

sarahb skriver:

eller måske en opvaske svamp og vindues rens..

Tror en svamp ridser malingen, men har også tænkt på rude-spary

Men det ville nu være lækkert med navnet på mirakelmidlet, så jeg undgår flere skader

Anmeld

28. juli 2010

mariamiss6

Mussen2 skriver:

Tror en svamp ridser malingen, men har også tænkt på rude-spary

Men det ville nu være lækkert med navnet på mirakelmidlet, så jeg undgår flere skader

Cillit bang?

Anmeld

28. juli 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Mussen2 skriver:

Hm, har du prøvet med brun sæbe? Og så lade det sidde lidt før du prøver at få det af?

Anmeld

28. juli 2010

Mussen2

mariamiss6 skriver:

Cillit bang?

Det er i hvert fald effektivt - men er lidt bange for malingen..

Øv at der ikke lige findes en mirakkelkur

Anmeld

28. juli 2010

Dot D

Så kommer farvehandleren op i mig igen. Rense benzin er godt til at fjerne klister med, for det skader ikke( alt med måde) prøv et ikke synligt sted for enkelte malinger kan blive lidt matte af det

Anmeld

28. juli 2010

Mussen2

Dot D skriver:

Så kommer farvehandleren op i mig igen. Rense benzin er godt til at fjerne klister med, for det skader ikke( alt med måde) prøv et ikke synligt sted for enkelte malinger kan blive lidt matte af det

Det må jeg prøve !! Mange tak. (synes også det er blevet lidt mat efter sprit?)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.