Svigerfamilien bestemmer åbenbart hvor man skal bo

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2010

Anonym trådstarter

maria_wt skriver:

Nej nej og nej... Nu må de stoppe, og så lige kappe den navlestreng.. Som du selv siger..Vores barn, vores problem hvis han/hun bliver syg..

Det der er ihvertfald for meget for mig må jeg sige...

Det er selvfølgelig rart at bedsteforældrene er klar på at hjælpe, men vi er jo i gang med at starte en lille familie. Og det hele skal jo ikke en dans på roser - eller en sovepude for os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2010

maria_wlt

Anonym skriver:

Det er selvfølgelig rart at bedsteforældrene er klar på at hjælpe, men vi er jo i gang med at starte en lille familie. Og det hele skal jo ikke en dans på roser - eller en sovepude for os.

Ja vi elsker hjælp  Men til en vis grænse..Jeg forstår det nemlig som om at der bliver trådt lidt for langt ind over en grænse der.. Bedsteforældre der erangere sig lidt for meget.. 

Anmeld

28. juli 2010

XXSS

Anonym skriver:

Han vil heldigvis ikke bo i samme opgang eller blok for den sags skyld. Det er bare som om vi begge taler for døve øre. Men glæder mig vildt til at se på lejligheden i dag. Har boet her i 1½ år - og føler mig stadig ikke hjemme i vores lejlighed..

Så må i jo bare tale for døve øre og så må de bare indfinde sig med det i køber. Jeg er i samme situation hele min familie bor også i jylland. og min svigerfamilie skal på INGEN måde bestemme hvor vi skal bo - de må komme til os hvis vi ønsker at de skal passe!

Det er vigtigt at du holder fast i det du mener og siger i stedet for at lade dig presse af dem. Hvad angår at de synes at at du "bestemmer" så må man formode at din mand er et voksent menneske og selv kan være medbestemmende (mine mener også at jeg er "dominerende") bare fordi at de ikke længere har indeflydelse på mandens liv... bullshit!!!

Jeg ville flytte i en lejlighed som jeg kunne lide og som vi havde råd til og det skal de på ingen måde blande sig i - så er i hvert fald tossede! og slet ikke i samme opgang eller naboopgang, hvad skete der for privatlivet!!!

Anmeld

28. juli 2010

VIPpigen

I skal gøre hvad i vil, hvis den lejlighed i skal se i aften er kanon, og i kan se jeres lille familie der, så er det den i skal tage. Færdig slut. Det er jeres liv, så selvfølgelig jeres valg... Om i så flyttede til Jylland, men stadig langt fra din familie er det stadig jeres valg... Ja, i skal klare det når baby er syg, det er jeres ansvar som forældre, også hvis i vælger NOGEN DAGE at trække på familien. Men kan næsten tænke mig til hvilket hjem i vil få hvis de skal bo lige nedenunder. Og det betyder INGEN privatliv. Altså undskyld, men sådan ser jeg på det.

Vi bor i samme by som min svigerfamilie, og svigermor kan godt være for meget nogen gange, men heldigvis kan kæresten og jeg grine af det, for hun blander sig endnu ikke for meget, og kommer ikke rendende, der 1½ km mellem os, så vi ses når vi har lyst. Min familie bor 10 km fra os, og dem ser vi også når vi har lyst, og sådan skal det sq også være når lillepigen kommer her...

Anmeld

28. juli 2010

CamiRon

Anonym skriver:

Årh synes det med svigerfamilien virkelig har sine dumme sider en gang imellem..

Hele min familie bor i Jylland - så det er primær kærestens familie som er vores omgangskreds samt venner..

Og vi vil gerne noget større, da vi snart skal være forældre, og har brug for mere end bare et soveværelse og stue.

Min svigermor går meget op i at vi skal bo tæt på dem, for så kan de tage over vist babyen er syg og vi ikke selv har mulighed for det.. Men som jeg siger: det er vores barn og vores problem, vist babyen er syg og ikke deres..

Nu har vi fundet en lejlighed i samme by som vi allerede bor i (skal kigge på den i aften), og det er ikke godt nok for dem, nej nu vil de have vi låner 2 mill. i banken til lejligheden som ligger i samme opgang som deres, bare ovenpå dem. NEJ tak siger jeg bare, men jeg taler desværre for døve øre, og har fået af vide nu, at de synes kæresten ligger under mine fødder og at jeg bestemmer alt. Hvilkte jeg ikke gør, jeg er bare "bedre" til at sige min mening (stave) end han er..

Vil ikke noget med mit sure opstød, bare lige have det ud

FØJ!!  Bare det der ville få mig til at flytte endnu længere væk!

Anmeld

28. juli 2010

Ox.

CamiRon skriver:

FØJ!!  Bare det der ville få mig til at flytte endnu længere væk!

Enig!

Anmeld

28. juli 2010

nannanadja

I skal da helt klart selv bestemme hvor i skal bo... og klige ved siden af ens svigerfamilie ville jeg da gå fuldt stændig amok.. jeg vil simpelhen ikke kunne holde ud at de blander sig-kommer i tide og utide nej nej... kan godt forstå du ikke vil...

Anmeld

29. juli 2010

Tanni

Det forstår jeg godt at du ville ud med... og det skal de da overhovedet ikke blande sig i! Man behøver da heller ikke at bo SÅ tæt, ligefrem i samme opgang for at de nemt kan passe jeres kommende barn... dejligt at de vil hjælpe, men man gider da ikke at have dem rendende i tide og utide! Hvad siger din kæreste til det hele? 

Anmeld

29. juli 2010

Anonym trådstarter

Vi sagde nej til lejligheden - dog ikke pga mine svigerforældre, men husdyr var ikke tilladt, og det kunne vi ikke leve med..

Men det var sgu træls at skulle sige nej, når man vidste de ville klappe de deres små hænder når/da vi fortalte det - men sådan er det..

Skal i sommerhus med dem - lørdag til søndag, så nu må vi se hvad der sker..

P.s. min kæreste mannede (stave) sig virkelig op igår, og fik sagt dem nogle sandheder og det at de skal passe på, ellers ender det med at de kommer til at gå glip af mange ting i fremtiden. Så fik en pæn (fedte) besked fra min svigerfar igår aftes..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.