Er så forvirret.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2010

Mor-til-asta-09

trunte89 skriver:

ja, tror bare ikke, han er villig til noget lige nu. Tror ikke han vil indrømme han har et problem i øjeblikket.

Okay.. det var træls..

Men rigtig meget held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2010

trunte89

forældre-til-Asta skriver:

Okay.. det var træls..

Men rigtig meget held og lykke

Mange tak skal du have.

Anmeld

27. juli 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej, nu har jeg læst dit indlæg og hvad andre har skrevet. Jeg har aldrig selv stået i din eller en lignende situation, men vil gerne komme med min mening. Håber det er ok

Hvis din kæreste ikke er klar på at få den hjælp han skal, så kan han ikke hjælpes. Du kan banke noget så meget i bordet, men jeg tror det er det helt rigtige at gøre, det du har gang i -  Altså at flytte hver for sig, og så se om det kan hjælpe, både på jeres forhold men så absolut også på hans misbrug.

Det nytter ikke noget at være sammen med en som også hiver dig ned, og når jeres datter så er midt i det hele, så synes jeg bare, at det er med at få lavet nogle ændringer, og så må det at flytte fra hinanden være en start. Hvad der så skal ske, behøver du/i jo ikke tage stilling til med det samme. Måske er det en meget god ide lige at få det hele lidt på afstand så du kan mærke efter?

Selvfølgelig føler han sig kasseret, og mht. det synes jeg det er vigtigt at i taler tingene godt igennem så han forstår hvad du vil med det, men også alvoren i det. Måske er det i virkeligheden et "wake up call" han skal have for at søge den rette hjælp.

Synes helt klart du skal stille et ultimatum, selv om det er hamrende hårdt, og selv om du er bange for at han synker længere ned. Det kan bare ikke nytte noget at levet i et forhold, hvor man ikke kan stole på hinanden, og føler sig utryg fordi man aldrig ved hvor mange penge han bruger på piller, og om han fortæller sandheden.

Jeres datter fortjener jo også et harmonisk hjem, og hvis du går og er ked og usikker, er jeg helt sikker på, at hun mærker det på en eller anden måde. Så hvis det er hårdt at træffe en beslutning, så tænkt på hende. Så er jeg sikker på, at du nok skal finde ud af hvad der er bedst for hende, dig og din kæreste.

Stort Knus herfra

Anmeld

27. juli 2010

anna-jonas

trunte89 skriver:

ja, tror bare ikke, han er villig til noget lige nu. Tror ikke han vil indrømme han har et problem i øjeblikket.

Misbrugere vil sjældent indrømme at de har et misbrug, og på den måde opstår der tit mistillid i sådanne forhold. Det eneste misbrugere efter min erfaring "forstår" er konsekvens. At man stiller nogle krav, og hvis ikke de bliver overholdt, så har det konsekvenser. F.eks at du flytter.

Synes du skal se at få dit eget liv, med jeres fælles datter. Du kan ikke REDDE ham, det kan kun han selv. Er det ham, der fortæller at han ikke kan få nogen form for behandling fra kommunen?? Har du selv været med, når han har opsøgt socialrådgiveren, og fortalt om hans misbrug??? Hvorfor mon han ingen venner eller familie har??? Det er fordi han lyver og stjæler.........................og det har disse mennesker draget konsekvensen af, og har "droppet" ham. Det er nemlig typisk misbrugeradfærd, det du beskriver med at stjæle og lyve.

Hvis du gerne vil videre i dit liv, få en uddannelse, job og en solid og velfungerende familie, så tror jeg desværre at det er uden faren til Sara.

Ja, undskyld at jeg er så direkte, og måske virker lidt hård. Det er jeg på ingen måde...........................men har bare en masse erfaring ud i livet med en misbruger.

Håber at du og Sara kommer videre i livet, og får jeres drømme opfyldt.

Anmeld

27. juli 2010

N&J

Jeg tænker som de fleste andre at du har gang i det helt rette, men jeg ville nok forsøge at finde en mulighed gennem kommunen uden at han vidste det, og så når man endeligt siger nu flytter jeg, så giver ham en mulighed for at få yderlig hjælp og pointere at du gør det her for jeres datter og hans skyld, hvis I bliver sammen vil det ikke ændre sig hvis det ikke allerede har gjort det. Nogen tæt på mig har oplevet en ligende situation, dog med stoffer, men da hun lagde kortene på bordet og sagde det var nu eller aldrig, så tog han sig også sammen, til gengæld oplevede de også som dig at der ingen hjælp var, eller det vil sige han kunne snakke med en misbrugskonsulent 3 mdr. efter, men jeg undersøgte for muligheder, da hun havde nok med at prøve at holde deres lille familie sammen, så har du måske mulighed for at få hjælp af en god veninde, som evt. kan læse sig lidt frem til hvad der står i loven, hvad der er af muligheder..

Jeg ved at der i de fleste kommuner er mulighed for samtaler med en familekonsulent (hvis der er risiko for at barnet lider last, det gælder også ved skilsmisser osv., uden at der behøver at alvorlige forhold indblandet), men der ville jo være en mulighed for at snakke med en, som kender systemet og måske kan undersøge muligheden for hjælp, det står i loven at man har krav på det, hvis jeg husker rigtig og mener at de tilbyder min. 2 samtaler.. det er måske forsøget værd, jeg skrev til en familiekonsulent i kommunen, hun vendte tilbage dagen efter... 

Anmeld

27. juli 2010

Mira0911

Du skriver I går op og ned af hinanden... Er I slet ikke i aktivering når i er på kontanthjælp??

Jeg kan desværre ikke komme med nogen råd, men tror der skal noget hjælp ind over....

Anmeld

27. juli 2010

trunte89

MoarJ skriver:

Du skriver I går op og ned af hinanden... Er I slet ikke i aktivering når i er på kontanthjælp??

Jeg kan desværre ikke komme med nogen råd, men tror der skal noget hjælp ind over....

Nej det er vi ikke. Vi er begge i gruppe 4 dvs langt fra arbejdsmarkedet.

Anmeld

27. juli 2010

trunte89

Alexis skriver:

Hej, nu har jeg læst dit indlæg og hvad andre har skrevet. Jeg har aldrig selv stået i din eller en lignende situation, men vil gerne komme med min mening. Håber det er ok

Hvis din kæreste ikke er klar på at få den hjælp han skal, så kan han ikke hjælpes. Du kan banke noget så meget i bordet, men jeg tror det er det helt rigtige at gøre, det du har gang i -  Altså at flytte hver for sig, og så se om det kan hjælpe, både på jeres forhold men så absolut også på hans misbrug.

Det nytter ikke noget at være sammen med en som også hiver dig ned, og når jeres datter så er midt i det hele, så synes jeg bare, at det er med at få lavet nogle ændringer, og så må det at flytte fra hinanden være en start. Hvad der så skal ske, behøver du/i jo ikke tage stilling til med det samme. Måske er det en meget god ide lige at få det hele lidt på afstand så du kan mærke efter?

Selvfølgelig føler han sig kasseret, og mht. det synes jeg det er vigtigt at i taler tingene godt igennem så han forstår hvad du vil med det, men også alvoren i det. Måske er det i virkeligheden et "wake up call" han skal have for at søge den rette hjælp.

Synes helt klart du skal stille et ultimatum, selv om det er hamrende hårdt, og selv om du er bange for at han synker længere ned. Det kan bare ikke nytte noget at levet i et forhold, hvor man ikke kan stole på hinanden, og føler sig utryg fordi man aldrig ved hvor mange penge han bruger på piller, og om han fortæller sandheden.

Jeres datter fortjener jo også et harmonisk hjem, og hvis du går og er ked og usikker, er jeg helt sikker på, at hun mærker det på en eller anden måde. Så hvis det er hårdt at træffe en beslutning, så tænkt på hende. Så er jeg sikker på, at du nok skal finde ud af hvad der er bedst for hende, dig og din kæreste.

Stort Knus herfra

Tak for dit brev!

Jeg tror og håber også, at dette her er den bedste løsning. Og tror måske også det er et wake up call for ham. Han har bare en træls måde at reagere på.

Tak for dine ord.

Anmeld

27. juli 2010

LilyMarleen

For 8 år siden boede jeg sammen med en misbruger, jeg kunne ikke blive ved med at holde til alle de løgne han evig og altid kom med, desuden havde vi aldrig sex, da han ikke magtede det, en dag var jeg nede i kælderen for at hænge vasketøj op, på det tidspungt "skulle han være stoppet igen igen og gen" Men jeg fandt et VHS bånd med nattevagten ligge oppe over loftet, jeg ville aldrig have kigget derop, medmindre jeg stod som jeg gjorde og hængte tøjet op, jeg kiggede i kasseten, og der lå så selvfølgelig en masse heroin og sølvpapir. Den dag fik jeg nok. For dette var en dag ud af rigtig mange hvor jeg opdagede at han løj for mig. (Han gik også på misbrugs center og fik metadon) Jeg stod for lejligheden, og alt indhold, men jeg tog kun mit tøj, og tog toget hjem til min mor. Jeg var utrolig glad for min daværende kæreste, og jeg snakker stadig med ham den dag i dag. Men det var ikke et liv for mig. Og den beslutning har jeg ALDRIG fortrudt. Jeg havde forsøgt at hjælpe ham et utal af gange. Men som mange af de andre skriver, så kan man ikke hjælpe en der ikke vil hjælpes (Han har styr over sagerne) Og det har han jo ikke!. Nu skal det siges at på nuværende tidspunkt har jeg 2 storebrødre og min bedste veninde der er døde af stoffer. Min ene bror døde for 10 år siden, min veninde for 2 og min sidste og bedste ven som  var min bror døde sidste år efter endt ophold på et afvænnings sted. Jeg havde selvfølgelig min afstand for stoffer da min ene bror allerede var død da jeg levede sammen med min daværende kæreste.

Jeg vil godt have lov til at sige, at jeg har gjort et UTAL af forsøg på at hjælpe både mine brødre og veninde, jeg har hentet dem forskellige steder, lånt dem penge for at komme ud af en gæld, som ville gøre at de blev ved med at hænge i misbruget, forsøgt at "kidnappe" dem. Sendt min bror i behandling på lars tyndskidsmark. Intet hjalp det!

Jeg ved godt at der er mange solskinds historier om at folk bliver stoffrie, og halleluja for det! (Dette er ikke ironinsk)  Jeg mener skam at det er dejligt. Men personen skal ville selv. Folk som mig, som er villig og pårørende til stofmisbrugere kan ikke hjælpe dem, uanset hvordan og hvorledes. Man kan guide dem, hvis de selv vil. Stofferne taler desværre.

Et godt råd vil være at snakke med misbrugs konculenten på det sted hvor din kæreste går. Du kan nok godt ta derop alene, og holde det hemmeligt for din kæreste at du får en sludder for en sladder med hende. Du skal bare vide, at hun IKKE må sige noget til dig om ham, men derfor kan du godt snakke til hende om ham. Og fortælle hende hvor galt det faktisk står til derhjemme. Når han er så langt ude som han rent faktisk er ved at gå og stjæle penge fra familie og venner. Så er det ikke et problem han selv han rode sig ud af!.

Du må tage den snak med din kæreste om at du ikke stoler på ham længere efter alle de løgne, at du nu vil finde et andet sted, og at du har brug for at han beviser nogen ting overfor dig før at i kan komme videre i jeres forhold. At han er nød til at komme videre i sit liv. Hvorfor leve i et forhold hvor i ikke kan hjælpe hinanden op, i stedet for at hænge i kontanthjælps systemet sammen!.

Der er SÅ mange mænd derude, der vil kunne give dig så mange ting til både dig og din datter, af oplevelser og kærlighed.

Jeg ved den kan være svær at sluge. Men ved du hvad. Efter 2 uger, så har du det faktisk allerede meget meget meget bedre med dig selv..

Håber du kan bruge det til lidt.

Ps! Ham min daværende kæreste er stadig stofmisbruger den dag i dag...........

Et kæmpe kram skal du have, det er et svært dilemma at komme igennem. Men husk på alle de smil, kys, kram og kærlighed du møder på den anden side.

- Marlene 

Anmeld

27. juli 2010

trunte89

Anna-jonas skriver:

Misbrugere vil sjældent indrømme at de har et misbrug, og på den måde opstår der tit mistillid i sådanne forhold. Det eneste misbrugere efter min erfaring "forstår" er konsekvens. At man stiller nogle krav, og hvis ikke de bliver overholdt, så har det konsekvenser. F.eks at du flytter.

Synes du skal se at få dit eget liv, med jeres fælles datter. Du kan ikke REDDE ham, det kan kun han selv. Er det ham, der fortæller at han ikke kan få nogen form for behandling fra kommunen?? Har du selv været med, når han har opsøgt socialrådgiveren, og fortalt om hans misbrug??? Hvorfor mon han ingen venner eller familie har??? Det er fordi han lyver og stjæler.........................og det har disse mennesker draget konsekvensen af, og har "droppet" ham. Det er nemlig typisk misbrugeradfærd, det du beskriver med at stjæle og lyve.

Hvis du gerne vil videre i dit liv, få en uddannelse, job og en solid og velfungerende familie, så tror jeg desværre at det er uden faren til Sara.

Ja, undskyld at jeg er så direkte, og måske virker lidt hård. Det er jeg på ingen måde...........................men har bare en masse erfaring ud i livet med en misbruger.

Håber at du og Sara kommer videre i livet, og får jeres drømme opfyldt.

Ja, jeg har selv hørt noget af det mht hjælpen. Han har aldrig rigtig haft nogle venner. Han er flyttet meget i sin barndom. Hvertfald en 10 gange, og gået på 7 forskellige skoler. Han har bestemt ikke haft det nemt. Hans familie er utrolig spilttet i 'den kan vi lide' og 'den kan vi ikke lide'. Det er enormt indviklet, og hans mor er meget bestemmende og alt skal gå efter hendes hoved, ellers er man ude. Som min kæreste er i øjeblikket. Derud over har han ADHD. Ikke at alt det her skal være en undskyldning, men det gør det bare også lidt sværere for mig at tage valget om at gå.

Men tak for dit brev, og helt fint det er lige til. Det er nogle gange det der skal til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.