Erfaring med aflastnings famile...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2010

Ox.

Hejsa ...

Har ikke erfaring med aflastningsfamilie, men vil blot sige, at jeg gerne vil ligge øre til hvis du har brug for at snakke lidt når det står rigtig skidt til.

Stor krammer til dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

frk Jensen

moniquesmor skriver:

du for lige et kæmpe her fra..

synes det er så flot du står frem med af du føler noget aflastnings familie ville være godt for dig og din søn.. det betyder jo ikke af man ikke elsker sit barn. min veninde har selv hendes datter hver 3 weekende i aflastning da faren ikke vil se hende og hendes familie ikke rigtigt gider af passe hende..

men hun kom ret langt ud. da hun ville bevise over for sin familie hun kunne selv.. en dag kom jeg og min veninde hjem til hende og hun tude og barne græd endnu højer.

vi fik snakke med hende om det og hun fortalt en masse ting og jeg hjalp hende så op på kommun dagen efter og hun fik hjælp hurtigt

Min familie vil også gerne passe marcus, men føler bare jeg er en klods om benene på dem når jeg ringer og ber om pasning...

fik her til aften smidt i hovedet.. "jamen så kan vi ikke komme på camping"? Nårh ja det er også meget svært at have ham med...

Anmeld

26. juli 2010

1977

Profilbillede for 1977
mor6473 skriver:

Hvordan fungere indkøringen osv?

Man har en samtale med forældrene, for det er vigtigt at samspillet fungere Når begge parter har sagt ok, så får man en "prøvetime" hvor man er sammen med barnet. Afhængig af hvad du ønsker er det forskelligt hvordan det fungerer. Hvis det er nogle timer om ugen, er man gerne i jeres hjem, men ellers er det hjemme hos aflasteren. Min ADHD'er var gerne hjemme hos mig, da farmand brugte tiden på indkøb og rengøring

Men jeg kan forstille mig at det du leder efter er nogle som kan have dit barn en hel weekend. Der er ikke så meget indkøring som sådan. Man snakker sammen/hilser på familien og så er det igang.

Anmeld

26. juli 2010

frk Jensen

mor_sabina skriver:

Gu er det så, men derfor synes jeg også det er sejt du tør sige det højt og gøre noget ved det, istedet for at kære dig selv ned på det. Du klarer det jo så flot, så hellere blive ved med det.

Og som sagt tror jeg kun det bliver godt for jer.

det tror jeg også det er.. Altså sundt for os begge..

Anmeld

26. juli 2010

frk Jensen

Jeanne skriver:

Man har en samtale med forældrene, for det er vigtigt at samspillet fungere Når begge parter har sagt ok, så får man en "prøvetime" hvor man er sammen med barnet. Afhængig af hvad du ønsker er det forskelligt hvordan det fungerer. Hvis det er nogle timer om ugen, er man gerne i jeres hjem, men ellers er det hjemme hos aflasteren. Min ADHD'er var gerne hjemme hos mig, da farmand brugte tiden på indkøb og rengøring

Men jeg kan forstille mig at det du leder efter er nogle som kan have dit barn en hel weekend. Der er ikke så meget indkøring som sådan. Man snakker sammen/hilser på familien og så er det igang.

er det sådan i alle kommuner? bare lige på og hårdt fra 1 dag?

Hvordan med aflstnings familien? hvad har de af udstyr til deres pleje børn?

Anmeld

26. juli 2010

1977

Profilbillede for 1977
mor6473 skriver:

er det sådan i alle kommuner? bare lige på og hårdt fra 1 dag?

Hvordan med aflstnings familien? hvad har de af udstyr til deres pleje børn?

Jeg ved ikke om det svinger fra kommune til kommune, men det kan jeg forstille mig. Og ja det er lidt lige på og hårdt

Familierne har et værelse der bruges til formålet, men de skal jo gennem en godkendelses procces. Jeg selv fik et værelse med en seng og skrivebord, og kom selv med resten. Mine forældre har et gæsteværelse og noget legetøj + nogle af hans personlige ting såsom tandbørste.

Anmeld

26. juli 2010

frk Jensen

Jeanne skriver:

Jeg ved ikke om det svinger fra kommune til kommune, men det kan jeg forstille mig. Og ja det er lidt lige på og hårdt

Familierne har et værelse der bruges til formålet, men de skal jo gennem en godkendelses procces. Jeg selv fik et værelse med en seng og skrivebord, og kom selv med resten. Mine forældre har et gæsteværelse og noget legetøj + nogle af hans personlige ting såsom tandbørste.

okay...

mange tak for hjælpen... Jeg høre kommunen ad imorgen...

Hvad skal man selv medbringe udover tøj? Hvad med noget som bleer, barnevogn osv?

Anmeld

26. juli 2010

1977

Profilbillede for 1977
mor6473 skriver:

okay...

mange tak for hjælpen... Jeg høre kommunen ad imorgen...

Hvad skal man selv medbringe udover tøj? Hvad med noget som bleer, barnevogn osv?

Ja det skal du selv sørge for. De får kun dækket deres udgifter til mad

Anmeld

26. juli 2010

frk Jensen

Jeanne skriver:

Ja det skal du selv sørge for. De får kun dækket deres udgifter til mad

super. Det er rart at vide lidt på forhånd...

Anmeld

26. juli 2010

Cris

Kan man ikke finde en barnepige en gang i mellem? En som du godt kan lide? Og jeg synes ikke, at du skal tænke, at du misbruger mormor og morfar. Du gør at han bliver tilknyttet mere til dem. Hvad er bedst end nogle gode gamle bedsteforældre???? Og så kan du ringe til din barnepige, når du har brug for en eftermiddage/aften. Min veninde fand en kvinde på ca 45 fra mellemøsten. Hun er bare såååå sød. Hun kommer og passer børn så godt og så tager hun lige opvasken, hvis der pludseligt er ro, for man kan ikke bare sidde og glo på væggenen, siger hun... Og du er en stærk kvinde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.