Erfaring med aflastnings famile...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.441 visninger
24 svar
0 synes godt om
26. juli 2010

frk Jensen

Hej piger..

Jeg skriver lige ano, da jeg kender et par stykker herinde..

Skal lige pointere at jeg elsker min søn udeskriveligt højt, og vil for noget i verden ikke undvære ham

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om en aflastnings familie og hvordan det fungere...

Jeg er ung, og enlig mor.. min søn ser ikke sin far og jeg har ham 24/7... Det er mig der er "på" konstant fra vi står op til vi går i seng..

Jeg overvejer at søge en aflastnings familie til min søn, for at jeg kan få lidt tid for mig selv.. og ikke mindst finde mig selv igen..

Min søn er ofte hos mine forældre til overnatning, men jeg føler ikke at de syns det er fedt at hver gang jeg skal noget, er det dem der skal tage ham.. Jeg vil ikke "misbruge" at de er mormor og morfar...

Jeg har ikke selv valgt at være alene med min søn, hans far skred da min søn var 5 mdr gammel og jeg har snart været alene med ham i halvandet år...

På forhånd tak...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
mor6473 skriver:

Hej piger..

Skal lige pointere at jeg elsker min søn udeskriveligt højt, og vil for noget i verden ikke undvære ham

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om en aflastnings familie og hvordan det fungere...

Jeg er ung, og enlig mor.. min søn ser ikke sin far og jeg har ham 24/7... Det er mig der er "på" konstant fra vi står op til vi går i seng..

Jeg overvejer at søge en aflastnings familie til min søn, for at jeg kan få lidt tid for mig selv.. og ikke mindst finde mig selv igen..

Min søn er ofte hos mine forældre til overnatning, men jeg føler ikke at de syns det er fedt at hver gang jeg skal noget, er det dem der skal tage ham.. Jeg vil ikke "misbruge" at de er mormor og morfar...

Jeg har ikke selv valgt at være alene med min søn, hans far skred da min søn var 5 mdr gammel og jeg har snart været alene med ham i halvandet år...

På forhånd tak...

Til info - er du ikke anno

Anmeld

26. juli 2010

Frøken Sørensen

Puha det lyder godt nok hårdt... Nu er jeg ikke alene mor, men men kæreste er ofte på kursus fra 1-3 mdr ad gangen og det synes jeg er hårdt. Og dit er bare hele tiden

Lige en herfra...

Anmeld

26. juli 2010

1977

Profilbillede for 1977

Mit ene hold forældre er aflaser for en ADHD dreng i plejefamilie, hver 4 weekend. Jeg selv har fungeret som aflaster for en ADHD'er og en udviklingshæmmet på hhv 8 og 10 timer om ugen. (og ADHD'eren havde jeg yderligere nogle timer for hyggens skyld).

Og selv har jeg være i plejefamilie (efter eget ønske)

Hvad er det du gerne vil vide?

Hvis du mener du har behov for det, jamen så må du snakke med din kommune

Anmeld

26. juli 2010

frk Jensen

MoarHvidovre skriver:

Til info - er du ikke anno

I know! Lige meget...

Anmeld

26. juli 2010

mor_sabina

Det er nemlig fuldstændig ligemeget søde, det er vigtigt at du søger den hjælp du har brug for. Og det er intet nederlag at erkende man har brug for noget luft, jeg synes ski også det er hårdt selvom vi er to.

Jeg tror man henvender sig på kommunen og så stabler de noget på benerne

Rigtig meget held og lykke, tror det er rigtig sundt for jer begge med en sød familie til at hjælpe jer (spørg evt. i vuggestuen).

Anmeld

26. juli 2010

frk Jensen

Jeanne skriver:

Mit ene hold forældre er aflaser for en ADHD dreng i plejefamilie, hver 4 weekend. Jeg selv har fungeret som aflaster for en ADHD'er og en udviklingshæmmet på hhv 8 og 10 timer om ugen. (og ADHD'eren havde jeg yderligere nogle timer for hyggens skyld).

Og selv har jeg være i plejefamilie (efter eget ønske)

Hvad er det du gerne vil vide?

Hvis du mener du har behov for det, jamen så må du snakke med din kommune

Hvordan fungere indkøringen osv?

Anmeld

26. juli 2010

moniquesmor

mor6473 skriver:

Hej piger..

På forhånd tak...

du for lige et kæmpe her fra..

synes det er så flot du står frem med af du føler noget aflastnings familie ville være godt for dig og din søn.. det betyder jo ikke af man ikke elsker sit barn. min veninde har selv hendes datter hver 3 weekende i aflastning da faren ikke vil se hende og hendes familie ikke rigtigt gider af passe hende..

men hun kom ret langt ud. da hun ville bevise over for sin familie hun kunne selv.. en dag kom jeg og min veninde hjem til hende og hun tude og barne græd endnu højer.

vi fik snakke med hende om det og hun fortalt en masse ting og jeg hjalp hende så op på kommun dagen efter og hun fik hjælp hurtigt

Anmeld

26. juli 2010

frk Jensen

mor_sabina skriver:

Det er nemlig fuldstændig ligemeget søde, det er vigtigt at du søger den hjælp du har brug for. Og det er intet nederlag at erkende man har brug for noget luft, jeg synes ski også det er hårdt selvom vi er to.

Jeg tror man henvender sig på kommunen og så stabler de noget på benerne

Rigtig meget held og lykke, tror det er rigtig sundt for jer begge med en sød familie til at hjælpe jer (spørg evt. i vuggestuen).

Takker.. Jeg prøver at høre kommunen af imorgen...

Det er da mega hårdt... havde jo ikke lige regnet med at min eks skulle skride midt i det hele... Føøøj det her er sgu hårdt..

Anmeld

26. juli 2010

mor_sabina

mor6473 skriver:

Takker.. Jeg prøver at høre kommunen af imorgen...

Det er da mega hårdt... havde jo ikke lige regnet med at min eks skulle skride midt i det hele... Føøøj det her er sgu hårdt..

Gu er det så, men derfor synes jeg også det er sejt du tør sige det højt og gøre noget ved det, istedet for at kære dig selv ned på det. Du klarer det jo så flot, så hellere blive ved med det.

Og som sagt tror jeg kun det bliver godt for jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.