Vi har valgt dagplejen til begge vores piger. Vores ældste pige er nu fyldt 3 år og starter i børnehave i septembermåned. Vi har derfor fået det arrangeret sådan, at lillesøster Victoria overtager storesøster´s plads i dagplejen. Det er vi rigtig glade for. Både meget nemmere og meget tryggere for os allesammen. Vi er nemlig rigtig glade for pigernes dagplejemor, hun er super. Men vi har også været ekstra heldige, der har nemlig aldrig været noget at komme efter. Isabella har været så glad for hende og det har ihvertfald været gengældt. Desuden snakker vi forældre rigtig godt med hende. Hun har været en stor del af Isabella´s liv på en udelukkende positiv måde. Så positiv en oplevelse håber jeg også at Victoria får.
Men i starten valgte vi dagplejen, fordi at jeg som barn selv var i dagpleje. Det havde jeg det rigtig godt med, siger mine forældre. Dagplejen er tryg og overskuelig, både for de små, men også for forældrene. Selvfølgelig så længe at alle kan sammen. Alle er jo forskellige. Børn har forskellige behov, nogle har mere glæde af en mindre gruppe i dagplejen, andre har mere glæde af vuggestuen. Men det er nr. 1, 2 og 3 at man som mennesker kan sammen. At børnene har det godt og at forældrenes mavefornemmelse er i orden. Det kræver nemlig et godt samarbejde imellem alle parter, så det hele fungerer så optimalt som muligt, først og fremmest for børnenes skyld. Både i dagplejen og i vuggestuen.
Dog kender jeg ikke til vuggestuen, fordi at jeg ingen erfaring har med den. Men derimod kender jeg mange, hvor vuggestuen er den bedste pasningsløsning for dem.
Mange har det ikke særlig godt med at deres børn er nødt til at komme i gæstedagpleje. Sådan er det jo ikke i vuggestuen. Vi har dog været heldige med at de gæstedagplejere Isabella har været hos, det ofte har det været nogle som hun kender til fra legestuen. Nogle dagplejere i området og deres dagplejebørn mødes nemlig hver torsdag i legestuen. Det har Isabella altid nydt. Desuden mødes vi alle (dagplejere, børn og forældre) samlet til diverse arrangementer; julefest, grill osv.
Vores Isabella er som person yderst social og åben overfor andre. Det har vi været heldige med. Gæstedagplejen kan nemlig ofte være svær for mange børn, fordi at det hele jo er nyt, lige pludselig.
Jeg håber at du/I finder den rette løsning som svarer til netop jeres behov. Rigtig meget held og lykke 
Anmeld