Vuggestue el dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

959 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. juli 2010

Channie

Hej alle sammen..

Jeg skal snart tage stilling til om min lille prinsse skal i vuggestue el dagepleje, og da det er min den første og har ingen erfæring kunne jeg godt tænke mig og høre hva i har valgt og hvorfor.. Jeg bor selv i aalborg kommune hvis det har nogen indflydelse..

på forhånd tak for jeres svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

Mira0911

Vi valgte begge ting til vores datter... Hun fik en plads i dagpleje og det er vi fuldt ud tilfreds med... Ulempen er så alle de gæstedagplejer i ferie tiden... Det må man tage med, eller se om man kan få noget familie til at passe barnet eller selv tage ferie, hvis man kan og det ikke er brugt op...

Vores dagplejer er meget stabil... Tror kun Julie har været i gæstedagpleje 3 gange på ½ år inden vi kom til alt det ferie... Der har hun været i gæstedagpleje i 3 uger ved 3 forskellige... Det gik meget godt, undtagen den sidste hun var ved...

Men ellers ja så er vi glad for vores faste dagplejer.. Jeg kan ikke sige så meget om vuggestue...

Anmeld

26. juli 2010

thildemus

Min dreng er i vuggestue som jeg er meget glad for. Tror lidt det kommer an på hvor man bor, ens barn og ens eget temperament.

Jeg har hele tiden ville have ham i vuggestue, da jeg har arbejdet i en og ved hvor meget glæde børnene har af hinanden. Men min dreng trives også blandt andre børn og kan tåle lidt knubs

Det skal siges, at jeg besøgte 8-10 institutioner før jeg besluttede mig til den rigtigt institution for ham. De har jo alle forskellige måder at gribe tingene an på i hverdagen, forskellige beliggenheder og rutiner. Det vil dagplejere helt sikkert også have.

Besøg dog nogle forskellige muligheder rundt om jer både vuggestue og dagplejere

Anmeld

26. juli 2010

twinboys

Channie skriver:

Hej alle sammen..

Jeg skal snart tage stilling til om min lille prinsse skal i vuggestue el dagepleje, og da det er min den første og har ingen erfæring kunne jeg godt tænke mig og høre hva i har valgt og hvorfor.. Jeg bor selv i aalborg kommune hvis det har nogen indflydelse..

på forhånd tak for jeres svar

Hejsa hvordan er din lille pus...??? Kan hun klare mange børn og mere larm... Eller er hun den som er mere til ro og det hjemlige???

Mine drenge startede begge i dagplejen og det sidste år var de i vuggestue...

Mine drenge er for tidligt fødte og kunne ikke klare vuggestue pga. mange børn og meget mere larm...

Derfor Dagplejen...

Det sidste år inden børnehaven, kom de i Vuggestue, for at blive smittet af syge børn og voksne... Skal lige nævnes at blev de smittet af en forkølelse fik mine drenge lungebetændelse med det samme og blev hasteindlagt...

Men året skulle bruges til at få deres imunforsvar op

Jeg har været tilfreds med begge to...

Majbritt

Anmeld

26. juli 2010

Maja_4000

Min mor arbejder i en vuggestue og hun har været dagplejemor før hen .. Snakkede lige med hende om det den anden dag , og hvis hun havde et barn nu , ville hun vælge vuggestue .. Så jeg tror vi ender med det (;

Men jeg har selv gået i dagpleje for længe siden :p Og det var mine forældre tilfredse med .. Tror det kommer meget an på hvilken dagplejemor det er (:

Anmeld

26. juli 2010

Lillefe

VI har valgt vuggestue da det virkede mere stabilt.. så vi vælger også vuggestue denne gang.. min kæreste var dog mere til dagplejer da hans søn havde været i en. Men man kan sige der er kun en i dagpleje og der er flere voksne i vuggestuen. Så på den måde er det også elttere...

Anmeld

26. juli 2010

Svei

Ingen af dem... nå, men det har de færreste jo mulighed for....

Jeg ved ikek hvad jeg ville vælge og når ikke du står med en dp eller en vs du kan sige er sådan og sådan, så er det jo svært at råde...det eneste sammenlignelige for alle vs er at de passer små børn og det samme når det kommer til en dp....rammerne, normeringen, personalet, grundtanker og værdier, pædagogik osv osv...kan og er forskelligt fra sted til sted...hvis jeg var dig ville jeg tage ud og tale med nogle vs og samtidig lige lure nogle dp af i diit nærmiljø, evt tale med nogen og hvem der ellers kan have kendskab...smatidig så skal du jo hele tiden tænke på at det er dit lille barn der skal ud, hvordan er dit barn, hvad kan det klare....og har du feks mulighed for at få anden pasning end at bruge gæstedagpleje ved ferier og fridage osv til dp.

Skulle jeg vælge....og det ud fra jeg havde mulighed for alternativ pasning i stedet for gæstedagpleje,....og at jeg havde fundet den bedste dp som jeg havde ved mine de to små...så ville jeg klart og helt uden tvivl vælge en dp...jeg mener at rammerne for de små pus, trygheden, nærheden, det hjemlige det er at foretrække og meget vigtigt for børn under tre år. Og så tænker jeg jo selvfølgelig også ud fra hvordan jeg er og hvad og hvordan jeg ønsker mine børns dag i pasning skal være....hvordan de skal præges...og hvad der er vigtigt.

Held og lukke med valget...

Anmeld

26. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi var ikke i tvivl herhjemme, helt klart dp.

Men vi har også en dreng der ikke syntes om så mange mennesker - børn - larm på én gang. Føler der er meget mere tid til hvert enkelt barn i trygge og hjemmelige omgivelser.

Er så også velsignet med jordens mest kærlige og omsorgsfuld dp'mor. Når hendes mand har tidlig fri er han med udenfor og tumler med drengene (hun har kun drenge).

Frederic har aldrig grædt ved afl og hygger dagen lang. De må være i hele deres hus og i hele deres have.

- Vi har fast gæste dp, så han bliver ikke kastet rundt.

- Det er mere hjemmeligt - trygt, hun omfavner hvert et barn - giver knus - tager på ture - går til gymnastik - legestue og møder de 3 andre dp'ere der er derude.

- De besøger hinanden i hverdagen og laver fælles mad - lege osv.

- vores dp laver selv al mad (grønsags/fiske/kød tærter - suppe - rugbrød - boller mm)

- hun er obs på hvert enkelt barn og dets behov.

- nu er de begyndt at besøge og lege i børnehaven, så de også bliver trygge og vænner sig til dem.

Anmeld

26. juli 2010

Silvermist

Vi har valgt dagplejen til begge vores piger. Vores ældste pige er nu fyldt 3 år og starter i børnehave i septembermåned. Vi har derfor fået det arrangeret sådan, at lillesøster Victoria overtager storesøster´s plads i dagplejen. Det er vi rigtig glade for. Både meget nemmere og meget tryggere for os allesammen. Vi er nemlig rigtig glade for pigernes dagplejemor, hun er super. Men vi har også været ekstra heldige, der har nemlig aldrig været noget at komme efter. Isabella har været så glad for hende og det har ihvertfald været gengældt. Desuden snakker vi forældre rigtig godt med hende. Hun har været en stor del af Isabella´s liv på en udelukkende positiv måde. Så positiv en oplevelse håber jeg også at Victoria får.

Men i starten valgte vi dagplejen, fordi at jeg som barn selv var i dagpleje. Det havde jeg det rigtig godt med, siger mine forældre. Dagplejen er tryg og overskuelig, både for de små, men også for forældrene. Selvfølgelig så længe at alle kan sammen. Alle er jo forskellige. Børn har forskellige behov, nogle har mere glæde af en mindre gruppe i dagplejen, andre har mere glæde af vuggestuen. Men det er nr. 1, 2 og 3 at man som mennesker kan sammen. At børnene har det godt og at forældrenes mavefornemmelse er i orden. Det kræver nemlig et godt samarbejde imellem alle parter, så det hele fungerer så optimalt som muligt, først og fremmest for børnenes skyld. Både i dagplejen og i vuggestuen.

Dog kender jeg ikke til vuggestuen, fordi at jeg ingen erfaring har med den. Men derimod kender jeg mange, hvor vuggestuen er den bedste pasningsløsning for dem.

Mange har det ikke særlig godt med at deres børn er nødt til at komme i gæstedagpleje. Sådan er det jo ikke i vuggestuen. Vi har dog været heldige med at de gæstedagplejere Isabella har været hos, det ofte har det været nogle som hun kender til fra legestuen. Nogle dagplejere i området og deres dagplejebørn mødes nemlig hver torsdag i legestuen. Det har Isabella altid nydt. Desuden mødes vi alle (dagplejere, børn og forældre) samlet til diverse arrangementer; julefest, grill osv.

Vores Isabella er som person yderst social og åben overfor andre. Det har vi været heldige med. Gæstedagplejen kan nemlig ofte være svær for mange børn, fordi at det hele jo er nyt, lige pludselig.

Jeg håber at du/I finder den rette løsning som svarer til netop jeres behov. Rigtig meget held og lykke  

Anmeld

26. juli 2010

CarinaSB

Vi valgte dagpleje Og vi er super glad for hende vi har .. Hun fortæller lystigt hva de har lavet hele dagen, hvor meget han har spist og sovet .. Hun har sågar været med på sygehuset for at lære at give og tage Noah's skinne af (han går med skinne da han er opereret for klumpfod) .. så vi er meget tilfreds med vores valg at han er i Dp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.