Søskende tæt i alder - søskendevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.699 visninger
14 svar
0 synes godt om
24. juli 2010

Anonym trådstarter

Bliver (DESVÆRRE) nødt til at være anonym lidt endnu, men derfor kan man jo godt få vendt lidt tanker

Nu er det sådan at når lillebror/søster kommer til verden vil storebror lige være fyldt 1½ år.

Så tænker jeg, er det så bedst at investere i en twinse/søskende vogn, således lillebror/søster kan ligge i sin lift i den ene side, og storebror sidde i den anden?

Eller vil det være bedst at investere i søskende bræt og sæde?

Tænker bare barnevognen har lidt skidt af det, men også når jeg selv er på ture med dem, så hvis storebror bliver træt har han ikke et sted at ligge, og have en barnevogn i den ene hånd og en klapvogn i den anden er vel heller ikke ret nemt??

Hvad er jeres erfaringer med søskende tæt på hinanden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2010

Lady Marion <3

Anonym skriver:

Bliver (DESVÆRRE) nødt til at være anonym lidt endnu, men derfor kan man jo godt få vendt lidt tanker

Nu er det sådan at når lillebror/søster kommer til verden vil storebror lige være fyldt 1½ år.

Så tænker jeg, er det så bedst at investere i en twinse/søskende vogn, således lillebror/søster kan ligge i sin lift i den ene side, og storebror sidde i den anden?

Tænker bare barnevognen har lidt skidt af det, men også når jeg selv er på ture med dem, så hvis storebror bliver træt har han ikke et sted at ligge, og have en barnevogn i den ene hånd og en klapvogn i den anden er vel heller ikke ret nemt??

Jeg tror helt sikkert jeg ville investere i en tvillinge kombi vogn   Storebror er slet ikke så stor endda ,,,

Anmeld

24. juli 2010

Mary

Vi var super glade for at have en dobbeltvogn til vores! Vi har 18 mdr imellem de to ældste, og vi købte en Teutonia tvillingeklapvogn med blød lift til den mindste  Det var så hyggeligt at gå tur med dem sådan  Da de blev større har de ligget og sovet middagslur ved siden af hinanden på ture osv, lidt som om det var en dobbeltseng, haha. 

Jeg kan anbefale at kigge efter vogne på tyske hjemmesider, vi sparede rigtig mange penge, og jeg vil da lige nævne, at vi nemt kunne sælge vognen da vi var færdige med at bruge den. 

Anmeld

24. juli 2010

XXSS

Anonym skriver:

Vi har købt en brio double wave søskendeklapvogn. Olivia blev 1½ år præcis den dag Freya kom til verden - og indtil videre er vi super glade for den. Så ligger Freya og sover i den bløde lift og Olivia sidder ved siden af.

Jeg vil sige,  Olivia forstår det ikke helt endnu, og kan måske virke lidt "hård" (som om det er ungerne fra vuggestuen, så det kan godt være lidt vild leg, man skal være over hende hele tiden) Men hun er meget interesseret hele tiden og siger - det det det det babyy babyy.

Anmeld

24. juli 2010

XXSS

Og vi var så heldige at få den splinter ny i danmark butikken til 2500 - den koster normalt 5000.

Anmeld

24. juli 2010

Anonym trådstarter

Har kigget lidt på denne (Carena double swing):

Jeg kan rigtig godt lide ideen i at du kan montere liften seperat, så storebror ikke kan pille i ligeså høj grad, er der andre mærker der har denne finesse også?

Anmeld

24. juli 2010

millesofie

altså jeg købte en CareNa Dobbel Swing

og da jeg fik Lille da var Marcus-Emil lige blevet fire år

jeg synes bare man skal tage hensyn til at de stadig er små og bliver nemt trætte, vi er tit på tur og går i det hele taget meget så det var vigtigt at det var en god vogn både til indkøb, til at pakke i og til at begge børn "sad" godt i..

men når nu din bullerbasse kun er 1½ synes jeg nok du skal have en søskendevogn, bullerbassen er for lille til at gå selv, især hvis i skal nå i vuggestuen eller andet som er på tid, for tid ja det forstår de sig bare ikke på plus det er også "nemmere" for dig plus du behøves ikke "skælde" ud på vejen fordi det går langsomt eller andre ting i det hele taget bliver turen sjovere hvis bullerbassen har et rart sted at sidde og det kunne jo ske man var ude når middagsluren skulle tages

held og lykke

Anmeld

24. juli 2010

Anonym trådstarter

millesofie skriver:

altså jeg købte en CareNa Dobbel Swing

og da jeg fik Lille da var Marcus-Emil lige blevet fire år

jeg synes bare man skal tage hensyn til at de stadig er små og bliver nemt trætte, vi er tit på tur og går i det hele taget meget så det var vigtigt at det var en god vogn både til indkøb, til at pakke i og til at begge børn "sad" godt i..

men når nu din bullerbasse kun er 1½ synes jeg nok du skal have en søskendevogn, bullerbassen er for lille til at gå selv, især hvis i skal nå i vuggestuen eller andet som er på tid, for tid ja det forstår de sig bare ikke på plus det er også "nemmere" for dig plus du behøves ikke "skælde" ud på vejen fordi det går langsomt eller andre ting i det hele taget bliver turen sjovere hvis bullerbassen har et rart sted at sidde og det kunne jo ske man var ude når middagsluren skulle tages

held og lykke

Der var jeg lige et par sekunder hurtigere end dig

Det er NETOP denne jeg har haft i tankerne, har der været nogle fordele/ulemper ved den, der sådan er mærkbare?

F.eks. nem at klappe sammen, betjene ?

Anmeld

25. juli 2010

Anonym trådstarter

Kan se der også er ABC design der laver med seperat liftkasse, og Easywalker...

Nogen der har erfaringer med dem?

Anmeld

25. juli 2010

lion

Anonym skriver:

Jeg vil sige det er op til meget.

Hvordan dit første barn er: Hvad vejer det? Kan det stå stille i længere tid?

Har I bil eller skal du med det offentlige?

Jeg har 2 børn og der er næsten 19 mdr imellem dem og min søster har 2 med 2 år i mellem.

Min søster har købt et søskendesæde og en easyrider, da hun har en søn som godt kan sidde stille meget stille og som gerne vil gå. De har også bil.

Jeg har en datter som er fuld af energi og jeg ville ikk turde at stille hende på en easyrider for jeg ved ikk om hun ville blive stående. Et sæde oppe på barnevognen vil jeg ikk ha, prøvet at køre mine 2 mindste nevø sådan og det er en ubehagelig føelse at køre med 2 børn sådan grundet det ekstra vægt.

Jeg har en tvillingklapvogn og jeg bor i storkøbenhavn og vi har ingen problemer med den, heller ikk når vi skal med bus eller andre steder hen. Det kan nogen gange være et problem når skal nogen steder hen, f.eks butikker for den vi har kan ikk komme igennem en alm døråbning. Vi skal selv sætte den på højkant når vi skal ha den ind i vores kælderum, men det er det eneste problem vi har. Jeg er super glad for vores, for så kan min datter også sove, når vi er ude og når  hun bliver træt. Eller f.eks når vi skal til Randers og hører tog i 4 timer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.