Hvorfor vil I gerne have børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.711 visninger
14 svar
0 synes godt om
24. juli 2010

AnnaB.

Jeg ved at jeg gerne vil have børn, og jeg vil også gerne have dem inden så længe.

Men hvorfor er det vi gerne vil have børn? Jeg har tænkt meget over det, og strander lidt på, at det vil jeg, fordi jeg har mødt den rigtige.. er det så bare biologien der tager over, og det der "før arten videre" instinkt, der sætter inde? Synes ikke helt, at det er nok at få børn fordi "de er søde". Eller det er jo ikke helt rigtigt - jeg vil super gerne have sådan en sød lille skurk, bare fordi den er sød .

Hvad var jeres motivation for at blive/forsøge at blive gravide?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2010

henh01

Tror det er dét at formere sig, have ubetinget kærlighed til et andet væsen samtidig med at man har fundet den rette at dele dette med.

Anmeld

24. juli 2010

L-Mortil3

Det var faktisk et SUPER godt spørgsmål...

For mig og Morten tror jeg det faldt på vi bare var sikre på vi havde fundet vores livspartner og vi begge havde et ønske om at starte en familie sammen ...

Men sådan en desideret grund, andet et end et brændende ønske, om nogen at holde om og holde af, tror jeg ikke vi havde

Anmeld

24. juli 2010

Susanne79

tror bare at vi var nået til et punkt i livet og i vores forhold hvor det var helt naturligt. Vi snakkede faktisk ikke ret meget om det inden at vi en dag, uden grund, snakkede om fremtiden og blev hurtig enig nu var vi klar til det.

Anmeld

24. juli 2010

Kløver

AnnaB. skriver:

Jeg ved at jeg gerne vil have børn, og jeg vil også gerne have dem inden så længe.

Men hvorfor er det vi gerne vil have børn? Jeg har tænkt meget over det, og strander lidt på, at det vil jeg, fordi jeg har mødt den rigtige.. er det så bare biologien der tager over, og det der "før arten videre" instinkt, der sætter inde? Synes ikke helt, at det er nok at få børn fordi "de er søde". Eller det er jo ikke helt rigtigt - jeg vil super gerne have sådan en sød lille skurk, bare fordi den er sød .

Hvad var jeres motivation for at blive/forsøge at blive gravide?

tja må indrømme jeg slet ikke kan beskrive den følelse, når man vil have børn, men den er der helt klart og glæder mig, til vores lille ønskebarn ankommer til verden

Anmeld

24. juli 2010

Svei

Fordi det er meningen...noget helt grundlæggende for de fleste mennesker at formere sig....

Nogle gange kan jeg dog godt misunde min søster der har valgt et liv uden børn...

Anmeld

24. juli 2010

Mira0911

Desværre ser man at nogen mennesker kun får børn, pga. børnefamilieydelsen

Anmeld

24. juli 2010

Malene84

Hmm godt spørgsmål!!!

Tror det er pga. det er meningen... fordi det er så grundlæggende for os. Personligt var det fordi, jeg havde fundet den rigtige - og at jeg ikke kan se mig få børn med nogen anden  samtidig er det vel smart at have nogen til at tage sg af en når man blir gammel og skal tørres i røven... HAHAHAHAH... PAY BACK BIG TIME!!!!! ej joke til side, men dejligt at have nogen man kan øse sin kærlighed hen på og få mindst lige så meget igen

Anmeld

24. juli 2010

Silvermist

• Fordi at jeg altid har ønsket mig børn sammen med manden i mit liv, bare fordi at det føles rigtigt og dejligt...
  • Fordi at jeg gerne vil være mor med alt hvad moderrollen indebærer...
  • Fordi at jeg har den skønneste mand, et langt stabilt forhold og fordi at vi gerne vil have børn, sammen...!
  • Fordi at jeg gerne vil give mine børn ubetinget kærlighed, tryghed og omsorg...
  • Fordi at det er blive mor føles rigtigt i mit hjerte
  • Fordi at det er blive forældre sammen er stort, det største og mest fantastiske i hele verden...
  • Fordi at det føles helt naturligt for mig at ville have børn...

Jamen der er så mange grunde...!

Og jeg elsker bare at være mor til vores 2 gudeskønne piger, til tider pisse hårdt Men det, at være mor, er uden tvivl den største glæde vi har kunnet tænke os 

Anmeld

25. juli 2010

AnnaB.

Tak for tanker.

Synes lidt det peger hen imod, at det ikke så meget er noget vi kan beskrive rationelt, men mere en følelse der bare bor i en... og som for de fleste af os, bliver vækket, når vi møder "the one".

Ha ha, og så naturligvis, så der er nogen, der kan tage sig af os, når vi bliver gamle - det er klart!

Uanset hvad det er der driver, så skal jeg vist til at have taget snakken med kæresten .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.