Muggen mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2010

Ina33

Tina2 skriver:

Hvis du mener i forbindelse med at vi pillede muggen af, så er det altså ikke noget jeg gør normalt, så ryger det bare UD!

Men vi gjorde det dengang fordi vi vidste vi ikke ville få rugbrød i månedsvis

Nej nej jeg havde dig skam heller ikke mistænkt for at spisse muggen brød hver dag...

Min far er bare af den generation, hvor man da bare skærer muggen af, og så kan det da sagtens holde sig en uge mere...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2010

otlitrom

Hvis du mener i forbindelse med at vi pillede muggen af, så er det altså ikke noget jeg gør normalt, så ryger det bare UD!

Men vi gjorde det dengang fordi vi vidste vi ikke ville få rugbrød i månedsvis

Det tror jeg også jeg havde gjort.

Muggen kan opsta, hvis brødet har været "fugtigt" eller ikke nedkølet korrekt inden pakning.. mener jeg..

Som loppe skriver, er der synlig mug er der sporer i det hele...

Jeg håber ikke kvalmen er alt for slem JulieE.. Men jeg kender godt følelsen

Har engang spist et knækbrød, hvor der dansede en halv hvis larve i brødet.. og en i munden... Jeg har MEGET svært ved at spise det mærke af knækbrød...

Anmeld

24. juli 2010

Dictes mor

Loppe skriver:

Jeg har for nogle år siden været på hygiejnekursus, og er blevet godt informeret omkring mug.

Altså der sker ikke noget nu og her ved at spise mug, i bliver formentlig ikke syge af det. MEN på lang sigt er det kræftfremkaldende, og det er altså ikke hvis man bare spiser en enkelt tortilla med mug en aften, det er hvis man gør det gentagende gange igennem hele livet.

At skære muggen af, vil ikke hjælpe noget, da sporerne trækker lange tråde igennem al maden/brødet.

Endelig ret mig, hvis jeg har skrevet noget usandt.. .

Det er såvidt jeg er informeret ganske rigtigt

Anmeld

24. juli 2010

Tina2

Loppe skriver:

Nej nej jeg havde dig skam heller ikke mistænkt for at spisse muggen brød hver dag...

Min far er bare af den generation, hvor man da bare skærer muggen af, og så kan det da sagtens holde sig en uge mere...  

Ha ha, ja kender godt den type der  Sådan er flere af min morfars søskende..... Uhh, man sku' jo nødig smide noget ud!!!!

Anmeld

24. juli 2010

JulieE

Tina2 skriver:

Helt vildt!!! Og det har vi også oplevet flere gange med tortillas :-( Flere mdr inden udløbsdatoen......

Håber ikke I bli'r syge, men det tror jeg nu heller ikke I gør. Er jo trods alt værre med råddent kød osv....

Nej heldigvis var det ikke kødet den var gal med. Tror heller ikke der sker noget...

Jeg har skrevet til Kvickly allerde og daffer ned i vores lokale Kvickly imorgen og klager...

Anmeld

24. juli 2010

kristinards

JulieE skriver:

Adr... Vi har fået tortillas til aften og jeg varmede først 4 som vi spiste. Jeg varmede derefter 3 mere og da jeg nåede til den sidste opdagede jeg en mugplet på den sidste tortilla på størrelse med en 2 krone  Øv... det er lige så det hele vender sig i mig. Vi har alle spist noget fra en pakke hvor der var noget muggent i  

Ve dikke om det er psykisk, men har ondt i maven nu  Nogen der ved noget om mug-sporer? og hvor meget de spreder sig?

Mange hilsner

Julie -Som ikke skal have tortillas forløbigt

Ej fy da jeg har os lige spist tortillas!      

Anmeld

24. juli 2010

JulieE

kitty skriver:

Det tror jeg også jeg havde gjort.

Muggen kan opsta, hvis brødet har været "fugtigt" eller ikke nedkølet korrekt inden pakning.. mener jeg..

Som loppe skriver, er der synlig mug er der sporer i det hele...

Jeg håber ikke kvalmen er alt for slem JulieE.. Men jeg kender godt følelsen

Har engang spist et knækbrød, hvor der dansede en halv hvis larve i brødet.. og en i munden... Jeg har MEGET svært ved at spise det mærke af knækbrød...

Tak, kvalmen er ved at have lagt sig igen. Men føj hvor det hele vendte sig i mig

Puha... Kan godt forstå, hvis dit forhold til knækbrød kan være lidt anstrengt efter den oplevelse!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.