Muggen mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.469 visninger
16 svar
1 synes godt om
24. juli 2010

JulieE

Adr... Vi har fået tortillas til aften og jeg varmede først 4 som vi spiste. Jeg varmede derefter 3 mere og da jeg nåede til den sidste opdagede jeg en mugplet på den sidste tortilla på størrelse med en 2 krone  Øv... det er lige så det hele vender sig i mig. Vi har alle spist noget fra en pakke hvor der var noget muggent i  

Ve dikke om det er psykisk, men har ondt i maven nu  Nogen der ved noget om mug-sporer? og hvor meget de spreder sig?

Mange hilsner

Julie -Som ikke skal have tortillas forløbigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2010

Tina2

Hej Julie.....

Tror ikke der sker noget ved det....

Da jeg var i Asien havde min veninde og jeg rugbrød med hjemmefra til den første uges tid på den transsibiriske jernbane og det nåede også at blive ret muggent, men vi pillede det bare af  Sku jo nødig smide noget ud vi ikke ville få de næste 4 mdr

Anmeld

24. juli 2010

Ina33

JulieE skriver:

Adr... Vi har fået tortillas til aften og jeg varmede først 4 som vi spiste. Jeg varmede derefter 3 mere og da jeg nåede til den sidste opdagede jeg en mugplet på den sidste tortilla på størrelse med en 2 krone  Øv... det er lige så det hele vender sig i mig. Vi har alle spist noget fra en pakke hvor der var noget muggent i  

Ve dikke om det er psykisk, men har ondt i maven nu  Nogen der ved noget om mug-sporer? og hvor meget de spreder sig?

Mange hilsner

Jeg har for nogle år siden været på hygiejnekursus, og er blevet godt informeret omkring mug.

Altså der sker ikke noget nu og her ved at spise mug, i bliver formentlig ikke syge af det. MEN på lang sigt er det kræftfremkaldende, og det er altså ikke hvis man bare spiser en enkelt tortilla med mug en aften, det er hvis man gør det gentagende gange igennem hele livet.

At skære muggen af, vil ikke hjælpe noget, da sporerne trækker lange tråde igennem al maden/brødet.

Endelig ret mig, hvis jeg har skrevet noget usandt.. .

Anmeld

24. juli 2010

4kløver

tror også det er tanken.

jeg husker at jeg skulle smage persille sovsen til fik jeg en mariehøne i munden og fik tykket på den føj det var klamt

men vil så sige at dagen efter var jeg syg men det var bare tanken og smagen der satte sig dybt

Anmeld

24. juli 2010

JulieE

Tina2 skriver:

Hej Julie.....

Tror ikke der sker noget ved det....

Da jeg var i Asien havde min veninde og jeg rugbrød med hjemmefra til den første uges tid på den transsibiriske jernbane og det nåede også at blive ret muggent, men vi pillede det bare af  Sku jo nødig smide noget ud vi ikke ville få de næste 4 mdr

Hej Tina!

Jeg tror helle rikke umiddelbart der sker noget ved det, men kan bare ikke ha' mug  Øv, jeg synes det er ulækkert. 

Og så bliver jeg altså forarget over der er mug i noget der skulle kunne holde sig til d. 10.09.10. Ifølgeemballagen...

Anmeld

24. juli 2010

Lullaby

JulieE skriver:

Mange hilsner

Hvis en tortillia var inficeret var resten også desværre

Anmeld

24. juli 2010

JulieE

Loppe skriver:

Jeg har for nogle år siden været på hygiejnekursus, og er blevet godt informeret omkring mug.

Altså der sker ikke noget nu og her ved at spise mug, i bliver formentlig ikke syge af det. MEN på lang sigt er det kræftfremkaldende, og det er altså ikke hvis man bare spiser en enkelt tortilla med mug en aften, det er hvis man gør det gentagende gange igennem hele livet.

At skære muggen af, vil ikke hjælpe noget, da sporerne trækker lange tråde igennem al maden/brødet.

Tak for svaret! Lige dte jeg gerne vil høre  Men fy da føj, jeg synes stadig det er ulækkert...

Anmeld

24. juli 2010

Tina2

JulieE skriver:

Hej Tina!

Jeg tror helle rikke umiddelbart der sker noget ved det, men kan bare ikke ha' mug  Øv, jeg synes det er ulækkert. 

Og så bliver jeg altså forarget over der er mug i noget der skulle kunne holde sig til d. 10.09.10. Ifølgeemballagen...

Helt vildt!!! Og det har vi også oplevet flere gange med tortillas :-( Flere mdr inden udløbsdatoen......

Håber ikke I bli'r syge, men det tror jeg nu heller ikke I gør. Er jo trods alt værre med råddent kød osv....

Anmeld

24. juli 2010

JulieE

4kløver skriver:

tror også det er tanken.

jeg husker at jeg skulle smage persille sovsen til fik jeg en mariehøne i munden og fik tykket på den føj det var klamt

men vil så sige at dagen efter var jeg syg men det var bare tanken og smagen der satte sig dybt

Øv for en klammert!!! Puha... Mariehøns er søde, men ikke at spise

Anmeld

24. juli 2010

Tina2

Loppe skriver:

Hvis du mener i forbindelse med at vi pillede muggen af, så er det altså ikke noget jeg gør normalt, så ryger det bare UD!

Men vi gjorde det dengang fordi vi vidste vi ikke ville få rugbrød i månedsvis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.