Vaskede/vasker I alle babys ting?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2010

B&J

Rosa skriver:

Jeg har netop hørt fra min svigermor at de som arbejder på de store tøj-lagere for H&M og Ellos heroppe i Sverige både går med plastichandsker og mundbeskyttelse fordi det de sprøjter på tøjet i indien/kina og hvor tøjet ellers bliver syet er så giftigt at de ellers får eksem af det. Og de sender jo altså også tøj deroppefra til Danmark.

Men ja, vi vasker også alt - jeg tror vi har gjort 2 eller 3 undtagelser og det har været med en hat og strømper som vi købte fordi vi skulle bruge dem lige der.

kan kun give dig helt ret.. vi har haft en emne om kina da jeg gik på hg om tøj osv og i kina står de jo i de farver man bruger i tøjet og ja tænk hvordan deres krop og ben osv ser ud og der fortalte de af deres levealder er 35år max kom i chok virkelig meget at jeg bandede og svovlede over alt fra made in china men sku ikke nemt når meget er lavet der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

BJL2010

Rosa skriver:

Jeg har netop hørt fra min svigermor at de som arbejder på de store tøj-lagere for H&M og Ellos heroppe i Sverige både går med plastichandsker og mundbeskyttelse fordi det de sprøjter på tøjet i indien/kina og hvor tøjet ellers bliver syet er så giftigt at de ellers får eksem af det. Og de sender jo altså også tøj deroppefra til Danmark.

Men ja, vi vasker også alt - jeg tror vi har gjort 2 eller 3 undtagelser og det har været med en hat og strømper som vi købte fordi vi skulle bruge dem lige der.

Wouu det er godt nok vildt - føj hvor er det skræmmende!

Jeg vil helt sikkert også vaske alt der er muligt at vaske...det var også mere ting som fx stof-dele fra barnevogn om det er nødvendigt. Den henter vi jo ikke lige foreløbig.

Nogen gode råd til hvordan man vasker bamser? Kan man bare putte dem i maskinen eller kan man egentlig nøjes med at håndvaske dem? (Bare for at skåne dem lidt).

Mht. dyne, så læste jeg at den skal tørre i tørretumbler i 4-6 timer, men ved hvor høj temperatur?

Tusind tak for alle jeres gode svar

Anmeld

23. juli 2010

mor-til-vanessa

BJL2010 skriver:

Som overskriften lyder, så sidder jeg lige og tænker på hvor mange af babys ting og sager man kan/bør vaske inden brug?

Skal forhåbentlig snart selv i gang med projektet men er i tvivl om hvor meget af det der skal vaskes, måske bare alt, der kan mases ind i vaskemaskinen?

øhhh næh gjorde/ gør jeg ikke. vasker altid tøj, sengetøj, sutter og flaker. men har aldrig rigtig tænkt over at vaske legetøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.