Vaskede/vasker I alle babys ting?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.306 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. juli 2010

BJL2010

Som overskriften lyder, så sidder jeg lige og tænker på hvor mange af babys ting og sager man kan/bør vaske inden brug?

Skal forhåbentlig snart selv i gang med projektet men er i tvivl om hvor meget af det der skal vaskes, måske bare alt, der kan mases ind i vaskemaskinen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi vaskede/vasker alt inden brug...

Eller dvs. noget legetøj egner sig ikke til en tur i vaskemaskinen, så de bliver enten brugt uvaskede eller bliver vasket under vandhanen eller hvad vi nu kan finde på!

Alt der kan vaskes, bliver vasket

Anmeld

23. juli 2010

Skouboe

Det korte svar er JA

Jeg har både sidste gang og denne gang vasket det meste. Undtagelserne har været bl.a. betræk til puslepude (bliver alligevel basket jævnligt og siden jeg altid har et håndklæde over den, gad jeg ikke vaske den inden brug), Lift/barnevogns betræk og skråstolen (igen - bliver vasket jævnligt).

Anmeld

23. juli 2010

Diana...

Caroline86 skriver:

Vi vaskede/vasker alt inden brug...

Eller dvs. noget legetøj egner sig ikke til en tur i vaskemaskinen, så de bliver enten brugt uvaskede eller bliver vasket under vandhanen eller hvad vi nu kan finde på!

Alt der kan vaskes, bliver vasket

Præcis det samme her.

Anmeld

23. juli 2010

Maddox

Kan kun sige det samme som de andre - vi vaskede ALT det der kan vaskes, inden brug!

Anmeld

23. juli 2010

Mira0911

Ja.... :)

Anmeld

23. juli 2010

oo

jeps, jeg vasker hele molevitten. min mor gav en kæmpe kasse brugt babytøj for ganske nylig, men de bruger parfumeret ALTING, så hele førstesalen stinker af skyllemiddel  det skal vist have et par omgange inden der er en normal "skov"lugt i det

Anmeld

23. juli 2010

B&J

jepper altid bliver vasket vi bruger så skyldemidel men en meget mild en så og daniel kan tåle det så ingen ko på isen

Anmeld

23. juli 2010

Moderator

Jeg har netop hørt fra min svigermor at de som arbejder på de store tøj-lagere for H&M og Ellos heroppe i Sverige både går med plastichandsker og mundbeskyttelse fordi det de sprøjter på tøjet i indien/kina og hvor tøjet ellers bliver syet er så giftigt at de ellers får eksem af det. Og de sender jo altså også tøj deroppefra til Danmark.

Men ja, vi vasker også alt - jeg tror vi har gjort 2 eller 3 undtagelser og det har været med en hat og strømper som vi købte fordi vi skulle bruge dem lige der.

Anmeld

23. juli 2010

Moderator

Rosa skriver:

Jeg har netop hørt fra min svigermor at de som arbejder på de store tøj-lagere for H&M og Ellos heroppe i Sverige både går med plastichandsker og mundbeskyttelse fordi det de sprøjter på tøjet i indien/kina og hvor tøjet ellers bliver syet er så giftigt at de ellers får eksem af det. Og de sender jo altså også tøj deroppefra til Danmark.

Men ja, vi vasker også alt - jeg tror vi har gjort 2 eller 3 undtagelser og det har været med en hat og strømper som vi købte fordi vi skulle bruge dem lige der.

skræmmende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.