Mavecreme eller olie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2010

Marie29

Og øko olivenolien koster kun 25 kroner i netto for 250 ml

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2010

Fru.Mäes <3

Yes, jeg sætter osse min lid til mandelolie

Anmeld

24. juli 2010

SpunkenJo

Kan anbefale min hjemmebryggede skrubbeolie, til hele kroppen og maven med.

- er lige begyndt på det, og mine 1 år gamle stræknærker ser allerede pænere ud!!!

Man skrubber sig i det som det sidste inden man skyller sig ren og hopper ud af badet. Det har jeg selv tænkt mig at bruge intensivt ved næste graviditet sammen med mandelolien som suplement et par gange om dagen.

Opskrift: (vælg en beholder fra skabet )
- fyld bøtten op med ca. 1/3 kokosolie (den fra urtekram kan anbefales.
- riv skal fra citron og lemon i. (groft/fint er et temperaments spørgsmål)
BLANDES.

- groft havsalt (gerne halvdelen af den i flager, men de er lidt dyrere)

olien skal mættes med saltet, og det svarer til at bøtten stortset bliver fyldt op.
Obs! I denne varme er det meget flydende, men ved normal 18-20 grader er det i en lækker cremer udgave. Men konsistensen betyder ingenting, det fungerer stadig lige godt.

Bonus har været
- man slipper for at smørre huden ind i bodylotion
- mine fødder er blevet fine og bløde
- jeg er blevet dejlig brun fordi alle døde hudceller er væk!!

Måske nogen kan bruge mit tip ??

Knus Jo

Anmeld

24. juli 2010

SpunkenJo

Kan tilføje, at olien koster 90 kr, og for at mætte hele den bøtte med olie skal bruge ca. 2,5 kg salt......

Så der er til bogen gange under bruseren!!

- jeg lavede det, fordi jeg syns at 119 kr for en bøtte med 300 gram salt bare var for meget!!! Derfor eksperimenterede jeg selv, og er meget tilfreds med resultatet. Overvejer at prøve kokosjomfrukoldpresset tjuhej jeg stødte på i Brugsen næste gang!

Knud Jo

Anmeld

24. juli 2010

Willa's mor

SpunkenJo skriver:

Kan tilføje, at olien koster 90 kr, og for at mætte hele den bøtte med olie skal bruge ca. 2,5 kg salt......

Så der er til bogen gange under bruseren!!

- jeg lavede det, fordi jeg syns at 119 kr for en bøtte med 300 gram salt bare var for meget!!! Derfor eksperimenterede jeg selv, og er meget tilfreds med resultatet. Overvejer at prøve kokosjomfrukoldpresset tjuhej jeg stødte på i Brugsen næste gang!

Knud Jo

Jeg har brugt dit tip, før jeg så det..

Fik det nemmelig i tv for 3 uger siden.. De sagde at det var unødvendigt at købe dyre skrub cremer, da man bare kunne bruge olivenolie og selv komme salt i. Jeg bruger det næsten ved hvert bad. efter vask. Så bliver min hud dejlig blød og som du siger man bliver pænt brun...! Kokos lyder os godt.. Det må jeg os prøve..

Iforhold til kløen, tror jeg det er noget hormonelt. Man kan os få det i håndfladerne og under fødderne.. Måske et ordenligt morgen skrub kan hjælp lidt. Tror der går væk igen, lidt senere i graviditeten...

Håber for dig..

Anmeld

24. juli 2010

SpunkenJo

Willa's mor skriver:

Jeg har brugt dit tip, før jeg så det..

Fik det nemmelig i tv for 3 uger siden.. De sagde at det var unødvendigt at købe dyre skrub cremer, da man bare kunne bruge olivenolie og selv komme salt i. Jeg bruger det næsten ved hvert bad. efter vask. Så bliver min hud dejlig blød og som du siger man bliver pænt brun...! Kokos lyder os godt.. Det må jeg os prøve..

Iforhold til kløen, tror jeg det er noget hormonelt. Man kan os få det i håndfladerne og under fødderne.. Måske et ordenligt morgen skrub kan hjælp lidt. Tror der går væk igen, lidt senere i graviditeten...

Håber for dig..

Ja olie og salt er bare sagen

he he he, mine fødder klør ikke jeg er ikke i lykkelige omstændigheder lige for tiden
- men det kan jo komme igen før man aner det !!!

Kan kun anbefale kokosolien. Det er også den enesteform for creme (udover solcreme for tiden) som drengen blir smurt ind i efter badet. En anbefaling fra neonatalafdelingen da vi lå der.

Tillykke mad mavsen flot profilbillede

knus Jo

Anmeld

24. juli 2010

Willa's mor

SpunkenJo skriver:

Ja olie og salt er bare sagen

he he he, mine fødder klør ikke jeg er ikke i lykkelige omstændigheder lige for tiden
- men det kan jo komme igen før man aner det !!!

Kan kun anbefale kokosolien. Det er også den enesteform for creme (udover solcreme for tiden) som drengen blir smurt ind i efter badet. En anbefaling fra neonatalafdelingen da vi lå der.

Tillykke mad mavsen flot profilbillede

knus Jo

Tak..

Jeg har heldigvis heller ik kløe i denne her graviditet, men jeg har prøvet det.. Det ik sjovt.

Anmeld

24. juli 2010

Low

Jeg brugte begge dele og min mave var stadig fyldt op med strækmærker

Anmeld

24. juli 2010

Low

Low skriver:

Jeg brugte begge dele og min mave var stadig fyldt op med strækmærker

Og de strækmærker kløede af h................

Anmeld

25. juli 2010

Willa's mor

Low skriver:

Og de strækmærker kløede af h................

Øv for de dumme klødende strækmærker..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.