Mavecreme eller olie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.512 visninger
21 svar
0 synes godt om
22. juli 2010

Skovhussvinget12

Jeg er 22 uger henne og maven har kløet i et stykke tid nu.

Jeg har fået både mavecreme og special-olie af min søster til at smørre maven med. Har brugt cremen i flere måneder. Men tænkte på om der er nogen af jer der har erfaring med hvad der er bedst at smørre med, creme eller olie?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

dipetersen

Hejsa

Nu er jeg ikke så langt henne endnu, at mærkerne kommer. Men min søster har født 2. og tog 31 kilo på ved den første. Hun brugte og har givet mig veleda strækmærke olie. Og det skulle bare være super godt, hun har ikke fået nogle strækmærker. Den er lidt dyr, men super god.

Anmeld

23. juli 2010

Skovhussvinget12

Okay. Er også den olie jeg har af min søster.

Den vil jeg bruge så.

Tak:-)

Anmeld

23. juli 2010

Tina2

Jeg er gravid for 3. gang og har taget +25 og +31 kg på de andre gange, haft KÆMPE mave, men nul strækmærker.... Jeg sværger til mandelolie og smører min mave i det 2-3 gange om dagen :-) Det er det olie jeg har hørt allerbedst om :-)

Anmeld

23. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

jeg brugte ganske almindelig mandelolie til at smøre min mavse med! Ikke for at undgå strækmærker, for det kan ingen olie eller creme, desværre! Men jeg brugte den for at blødgøre huden, og lade den forblive smidig så den lettere kunne trække sig sammen efter fødslen!

Jeg har ikke et eneste strækmærke og mit maveskind havde stort set trukket sig sammen 8 dage efter fødslen (fødte 8 dage inden terminen)...

Se, evt. mit mavebillede fra terminsdagen for at se hvordan det trak sig sammen

Anmeld

23. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tina2 skriver:

Jeg er gravid for 3. gang og har taget +25 og +31 kg på de andre gange, haft KÆMPE mave, men nul strækmærker.... Jeg sværger til mandelolie og smører min mave i det 2-3 gange om dagen :-) Det er det olie jeg har hørt allerbedst om :-)

Anmeld

23. juli 2010

Tina2

Caroline86 skriver:

jeg brugte ganske almindelig mandelolie til at smøre min mavse med! Ikke for at undgå strækmærker, for det kan ingen olie eller creme, desværre! Men jeg brugte den for at blødgøre huden, og lade den forblive smidig så den lettere kunne trække sig sammen efter fødslen!

Jeg har ikke et eneste strækmærke og mit maveskind havde stort set trukket sig sammen 8 dage efter fødslen (fødte 8 dage inden terminen)...

Se, evt. mit mavebillede fra terminsdagen for at se hvordan det trak sig sammen

Præcis, tror heller ikke olier og cremer kan gøre det, da det jo er underhuden der sprækker ved strækmærker.....

Men nøj, man får det lækreste bløde maveskind af mandelolin og jeg har til trods for KÆMPE mave hver gang fået en flot mave igen bagefter uden skind der hænger eller noget :-)

Anmeld

23. juli 2010

Bas

Jeg har smurt mig ind i både olie og creme mod strækmærker, har ikke noget på maven, men mine lår og balde er helt dækket til og jeg har "kun" taget 10 kilo på.

Tror jeg må ud og investere i noget mandelolie.

28+5

Anmeld

23. juli 2010

MetteMTH

Skal man smøre sin mave? for det har jeg slet ikke gjort.

Anmeld

24. juli 2010

Marie29

Hej

Jeg bruger en helt almindelig øko olivenolie fra netto, og har pt. ingen strækmærker fået. Men det er vist også ret genetisk betinget, så man slipper vel ikke helt, hvis det ligger i generne, ligemeget hvad man smører maven med. Men olivenolie har funket godt for mig indtil videre, også med kløe og sådan. Smører let maven ind om morgen (så man ikke fedter sit tøj helt til) og så får den en ordentlig omgang inden jeg går i seng.

Pernille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.